Het buitenland...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tweakers.net schreef:Het bedrijf voerde het afgelopen jaar in totaal 90 miljoen metingen uit om de kwaliteit van internetverbindingen vast te stellen, en concludeert dat de snelheden van breedbandverbindingen in Nederland van een gemiddelde van 1,8Mbs in januari 2005 naar gemiddeld 3,2Mbs in januari 2006 zijn gegaan.
Voor zij die denken dat het buitenland zo super is... 1,8 Mbps in 2005... en dat terwijl ik al 5 jaar lang download aan 5,5 Mbps.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ook niet vergeten:
Het bureau heeft tevens vastgesteld dat 'light'-adsl-abonnementen er in twee jaar tijd ongeveer 700 procent sneller op zijn geworden, van 384Kbs eind 2003 naar 3Mbs begin 2006.
3 Mbps is daar dus "light", wat hier nog meestal maar 512 kbit is.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

MAAR in NL hebben ze geen limiet
daar wonen ook dubbel zoveel mensen als hier
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

brooklyn schreef:MAAR in NL hebben ze geen limiet
daar wonen ook dubbel zoveel mensen als hier
Ja 16,3 miljoen is dan ook het dubbele van 10,3 miljoen...

NL markt is gewoon al veel langer vrijgemaakt dan de onze.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Deej_1977 schreef:.

NL markt is gewoon al veel langer vrijgemaakt dan de onze.

zeer juist !
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
Tweakers.net schreef:Het bedrijf voerde het afgelopen jaar in totaal 90 miljoen metingen uit om de kwaliteit van internetverbindingen vast te stellen, en concludeert dat de snelheden van breedbandverbindingen in Nederland van een gemiddelde van 1,8Mbs in januari 2005 naar gemiddeld 3,2Mbs in januari 2006 zijn gegaan.
Voor zij die denken dat het buitenland zo super is... 1,8 Mbps in 2005... en dat terwijl ik al 5 jaar lang download aan 5,5 Mbps.
Je moet wel onderscheidt maken tussen adsl en kabel hé . In nederland bieden ze al 20 mbps aan op adsl , als een overgroot deel op een te grote afstand van de centrale woont kan dit kloppen ( mijn buurman haalt ook maar 2 mbps met z'n edpnet abbo , maar 4.3 km van de centrale is dan ook veel te ver , zodat adsl2+ ook uitgesloten is). Voor kabel is het daarentegen helemaal toppie . daar zijn downloadsnelheden vergelijkbaar met hier ( 20 mbps , die ook gehaald worden ) . Daarentegen ligt de upload snelheid tot 4 x hoger dan hier ( 2mbps , bij upc ) . En dat zonder limieten , en eveneens aan 60 € per maand , daar krijg je dus veel meer waar voor je geld .

Volgens mij heeft Tweakers de up met de downloadspeeds verwisseld ;).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

dopke schreef:als een overgroot deel op een te grote afstand van de centrale woont kan dit kloppen ( mijn buurman haalt ook maar 2 mbps met z'n edpnet abbo , maar 4.3 km van de centrale is dan ook veel te ver , zodat adsl2+ ook uitgesloten is).
Je zal het dan meer net meemaken en geen ander alternatief hebben.
dopke schreef:Voor kabel is het daarentegen helemaal toppie.
Vandaar dat een aantal provider veroordeeld zijn tot het correct afficheren van hun snelheden. Wat op een website staat en wat je effectief krijgt is daar nog steeds een heel groot verschil.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

r2504 schreef: Vandaar dat een aantal provider veroordeeld zijn tot het correct afficheren van hun snelheden. Wat op een website staat en wat je effectief krijgt is daar nog steeds een heel groot verschil.
En dit is een gevolg uit de unlimited data transfers.
ER wordt namelijk een overboekings factor gebruik, waardoor idd de snelheid daalt naarmate het geheel download...
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Voor zij die denken dat het buitenland zo super is... 1,8 Mbps in 2005...
En is dat in belgie zoveel beter dan? Hoeveel mensen zijn er niet die op 3 - 4 - 5km van de centrale zitten?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

prodata schreef:En dit is een gevolg uit de unlimited data transfers.
ER wordt namelijk een overboekings factor gebruik, waardoor idd de snelheid daalt naarmate het geheel download...
En dan is het maar terecht dat je als consument leugens te horen krijgt ?
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Buster schreef:
r2504 schreef:Voor zij die denken dat het buitenland zo super is... 1,8 Mbps in 2005...
En is dat in belgie zoveel beter dan? Hoeveel mensen zijn er niet die op 3 - 4 - 5km van de centrale zitten?
Heh ik zit maar op 1 km van de centrale en kan met moeite 3,3Mb halen door de schitterende infrastructuur. Alles daarboven en ik krijg disconnects au volonté.

Daarintegen om te reageren op de topicstarter een tijdje terug is er een rapport (ik dacht van forrester al ben ik het niet zeker, zal het aan mijn collega moeten vragen) verschenen die Belgie waarschuwt ipv de achterstanden die het aan het oplopen is t.o.v onze noorderburen. Tegen 2010 dreigen we zelf weg te zakken tot de modale middenmoot. Dure abonnementen, Triple play is daar o.a een grote oorzaak van.

Uw stellingname is dus enorm simplistisch.
Laatst gewijzigd door Silence 10 feb 2006, 13:36, in totaal 1 gewijzigd.
witte!
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
Euhm? lol :roll:

Een 56k lijn heeft op een geheel maand gezien meer bandbreedte als Telenet dus ik denk dat jij het wel verkeerd ziet.
In NL hebben ze over de hele maand gezien een bandbreedte van 3.2mbits :wink:

Verschil is toch wel groot met wat jij vertelt.
Want jij kan maar een bepaald aantal minuten per dag aan 5.5mbit surfen want anders heb je smallband.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Silence schreef:Dure abonnementen, Triple play is daar o.a een grote oorzaak van.
Ik heb nooit tegengesproken dat het duurder is, maar je moet wel appelen met appelen vergelijken (en unlimited is niet het zaligmakende argument).

Trouwens Triple play zou net als gevolg moeten hebben dat de kosten dalen indien je meerdere services hebt van dezelfde provider... wat dus bewijst dat het in Belgie eerder Triple PAY is.

Nogmaals, in Belgie is het niet ideaal (heb ik nooit geschreven)... maar we mogen ons zeker niet blindstaren op het buitenland.
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
Silence schreef:Dure abonnementen, Triple play is daar o.a een grote oorzaak van.
Ik heb nooit tegengesproken dat het duurder is, maar je moet wel appelen met appelen vergelijken (en unlimited is niet het zaligmakende argument).

Trouwens Triple play zou net als gevolg moeten hebben dat de kosten dalen indien je meerdere services hebt van dezelfde provider... wat dus bewijst dat het in Belgie eerder Triple PAY is.

Nogmaals, in Belgie is het niet ideaal (heb ik nooit geschreven)... maar we mogen ons zeker niet blindstaren op het buitenland.
Tjag dat nu ook niet het aantal mensen die bij versatel de beloofde 20Mb konden halen was ook maar magertjes maar soit er moet wel iets gedaan worden of we zakken weg.
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Nogmaals, in Belgie is het niet ideaal (heb ik nooit geschreven)... maar we mogen ons zeker niet blindstaren op het buitenland.
Maar je moet nu toch toegeven dat buiten edpnet en chello (en nog een paar kleinere isp's) het verschil tussen belgie en onze buurlanden schandalig groot is. :?
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

r2504 schreef:Vandaar dat een aantal provider veroordeeld zijn tot het correct afficheren van hun snelheden. Wat op een website staat en wat je effectief krijgt is daar nog steeds een heel groot verschil.
Tweakers.net schreef:nternetproviders mogen niet met surfsnelheden adverteren die niet gegarandeerd kunnen worden. Ze dienen voortaan te vermelden dat de in reclame genoemde snelheden de maximaal haalbare zijn. Dat heeft de Reclame Code Commissie besloten naar aanleiding van een klacht over een reclame van internetprovider InterNLnet. Een InterNLnet-abonnee uit Den Haag stoorde zich aan de geadverteerde snelheden omdat deze slechts van theoretische waarde zouden zijn, die in de praktijk 'in het gunstigste geval' zestien procent lager uit zouden pakken, en vaak zelfs tot 33 procent lager zouden zijn. Uit een vorige maand gepubliceerd onderzoek zou blijken dat de meeste internetproviders in Nederland de geadverteerde snelheden niet waar maken.
Oftewel: ADSL- en kabelboeren zijn hier in België dan ook schuldig eraan. Het is nu éénmaal bij elke consumer line zo dat er geen gegarandeerde snelheden zijn. Zo zie je vaak bij pro abo's dat er wél een gegarandeerde snelheid gemeld wordt.

Het is juist hetzelfde als de zovele rechtzaken in de VS waar je zoiets hebt van "duh". Zoals die moeder die McDonalds aangeklaagd heeft omdat haar kinderen van hun eten overgewicht kregen. Of die haar arm verbrand had door hete koffie. Terwijl je zelf je eetgewoonten bepaald en goed weet dat koffie erg heet is. Zo weet iedereen dat de max snelheid die geadverteerd wordt ook vaak niet gehaald wordt. Maar omdat een snul vind dat hij meer waard is dan de rest van de consumenten, maakt ie er dikke herrie van en benadeelt hij alle klanten omdat een bedrijf nu niet éénmaal zomaar extra snelheid kan uitpoepen zonder consequenties.

De kop op Tweakers.net heet tevens: Snelheid 'light'-internetabo's fors gestegen
deej
Elite Poster
Elite Poster

Kan goed zijn maar als men adverteert met 4Mbit en je haalt continu maar 400 kilobit dan is er toch sprake van enige misleidende reclame. Je moet als consument niet alles pikken hé.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Heb ik hier met m'n turbo abbo ook aan de hand hoor , overdag vertrekt ie aan 20 mbit , om dan aan een gemiddelde van 10 mbit te downloaden , dit is ook maar 50 % van wa ze me beloven. Trouwens welke snelheden haal je hier met een LIGHT abbo ????? 64 kbps :lol: .
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:Kan goed zijn maar als men adverteert met 4Mbit en je haalt continu maar 400 kilobit dan is er toch sprake van enige misleidende reclame. Je moet als consument niet alles pikken hé.
Hardeschijven van 160GB zijn ook maar 152-156GB, DVD's van 4,7GB zijn ook maar 4,38GB. Er is wel meer in de wereld waar de waardes "gemanipuleerd" worden.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Phuncz schreef:Hardeschijven van 160GB zijn ook maar 152-156GB, DVD's van 4,7GB zijn ook maar 4,38GB. Er is wel meer in de wereld waar de waardes "gemanipuleerd" worden.
Als jij een factor 10 acceptabel vindt dan wil ik je meteen als klant.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Aha je zei 400kilobit, dacht 400 kilobyte, mijn excuses :) Maar ja, hoevaak blijkt dat werkelijk zo te zijn ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”