Iemand al ervaring met MIMO technologie ? (Access points )
Is er verbetering te merken ivm afstand. Ik weet ook niet of er al USB-dongels zijn die die MIMO ondersteunen. Sommige insteekkaartjes hebben die mogelijkheid al wel.
Liefts van de merken : Linksys of Belkin
Thx
Wireless network + Mimo technologie
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Een kameraad heeft zo'n Pre-N ding van Belkin. Die staat in de kelder. Afstand wordt niet zozeer vergroot, wel de bereikbaarheid door dikkere muren enz. MIMO profiteert vooral van reflecties eh. In open lucht presteert dat dus net zo goed als klassieke wireless met 1 antenne.
Als ontvanger heeft ie een PCMCIA-kaartje, ander merk, niet specifiek MIMO. Ik weet dus niet of dat veel uit maakt.
Als ontvanger heeft ie een PCMCIA-kaartje, ander merk, niet specifiek MIMO. Ik weet dus niet of dat veel uit maakt.
Naar het schijnt wel, is nog geen standaard dus de verzender en ontvanger moeten van hetzelfde merk zijn om te profiteren van MIMO.
Tis omdat moeilijk te zeggen valt of draadloos welk goed werkt in sommige woningen, zou ik direct opteren voor MIMO technologie.
Of Pre-N zoals Belkin het noemt, omdat de muren en andere zaken minder rol spelen in signaalsterkte.
Ps: wel duurder in aankoop

Tis omdat moeilijk te zeggen valt of draadloos welk goed werkt in sommige woningen, zou ik direct opteren voor MIMO technologie.
Of Pre-N zoals Belkin het noemt, omdat de muren en andere zaken minder rol spelen in signaalsterkte.
Ps: wel duurder in aankoop

Dit is een stukje van de site van linksys over hun nieuwe adsl modem:
Zoals ik het lees is het optimaal als je 2 "SRX enabled devices" hebt maar als er 1 van MIMO ondersteund heb je ook al voordeel.New SRX200 technology starts with standards-based Wireless-G (802.11g) but overlays the signals of two radios. This "Multiple In, Multiple Out" (MIMO) technology effectively doubles the data rate. Unlike ordinary wireless networking technologies that are confused by signal reflections, MIMO actually uses these reflections to increase the range (up to twice as far) and reduce "dead spots" in the wireless coverage area. And the farther away you are, the more advantage you get -- the higher data rate and reflection-friendly technology can yield up to 6 times more throughput than Wireless-G in some situations. Even your standard Wireless-G and -B equipment will work better when communicating with SRX-enabled devices.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Me: I didn't see you coming!
Ik heb zo een Belkin Pre N router + Interne PCI + PCMCIA PRE N nic..
Ik ben er SUPER tevreden van!
Singaalsterkte is altijd uitstekend, waar ik zit tussen 3 muren en 15m verder.
Belkin doet ook aan channel hopping, wat wil zeggen dat deze automatisch het beste kanaal kiest.
1 nadeel heb ik hier wel mee ondervonden.
Mijn neefje ook aangeraden deze router te gebruiken, heeft maand perfect gewerkt tot op een dag NIETS meer.
Belkin naast de pc, connectie, kamer ernaast connectie, 1 verdieping lager nix..
en 2 verdiepings lager, waar hij moet staan, nix..
Na lang zoeken kanaal toch maar is op 6 ingesteld en perfect signaal, geen verlies en ping tijden <1 of =1ms. Zalig dus. 2 verdiepingen lager
Constante overdrachtsnelheid van 96 - tot 72 Mbps.
Hier thuis haal ik 108 Mbps constant.
Ik ben er SUPER tevreden van!
Singaalsterkte is altijd uitstekend, waar ik zit tussen 3 muren en 15m verder.
Belkin doet ook aan channel hopping, wat wil zeggen dat deze automatisch het beste kanaal kiest.
1 nadeel heb ik hier wel mee ondervonden.
Mijn neefje ook aangeraden deze router te gebruiken, heeft maand perfect gewerkt tot op een dag NIETS meer.
Belkin naast de pc, connectie, kamer ernaast connectie, 1 verdieping lager nix..
en 2 verdiepings lager, waar hij moet staan, nix..
Na lang zoeken kanaal toch maar is op 6 ingesteld en perfect signaal, geen verlies en ping tijden <1 of =1ms. Zalig dus. 2 verdiepingen lager

Constante overdrachtsnelheid van 96 - tot 72 Mbps.
Hier thuis haal ik 108 Mbps constant.