Zie hier
Greetz,
Deva
Telenet lekt klantengegevens ...
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Ja ik had het al geleze gistere avond ergens.
Ben ook een kijkje gaan nemen en idd je kon gewoon overal lekker aan.
Leuk is anders want heb wel fijne dingen gezien hoor
Ben ook een kijkje gaan nemen en idd je kon gewoon overal lekker aan.
Leuk is anders want heb wel fijne dingen gezien hoor

- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Hoe overdreven je dit mag vinden, ik vind dat lekken van vertrouwelijke info niet kan als is het maar een weblog. En gebruikersnamen, als ik het goed herrinner hebben isps <gebruikersnaam>@pandora.be bv dus verwacht u maar aan een hoop spam.wem schreef:beetje te overdreven vind ik, voor hetgene het waard is.
Er is een fout gebeurt bij Telenet, maar wat daar geschreven wordt (zowel in het artikel als in de reacties) is er toch wel soms over hoor!
Het is en blijft een publieke server waar alles opstaat he. Dus in hoeverre dan iets "vertrouwelijk" kan zijn?Ofloo schreef:Hoe overdreven je dit mag vinden, ik vind dat lekken van vertrouwelijke info niet kan als is het maar een weblog. En gebruikersnamen, als ik het goed herrinner hebben isps <gebruikersnaam>@pandora.be bv dus verwacht u maar aan een hoop spam.
En ik dacht niet dat telenet [email protected] als email-adres geeft, zoals Skynet wel doet, dus dat probleem stelt zich ook niet.
(het staat toch in ieder geval niet bij de hoop aliassen en mailboxen die je kan opmaken, en we hebben er nog nooit een email op ontvangen)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
wel.. bekijk het zoals je wil..wem schreef:Het is en blijft een publieke server waar alles opstaat he. Dus in hoeverre dan iets "vertrouwelijk" kan zijn?Ofloo schreef:Hoe overdreven je dit mag vinden, ik vind dat lekken van vertrouwelijke info niet kan als is het maar een weblog. En gebruikersnamen, als ik het goed herrinner hebben isps <gebruikersnaam>@pandora.be bv dus verwacht u maar aan een hoop spam.
En ik dacht niet dat telenet [email protected] als email-adres geeft, zoals Skynet wel doet, dus dat probleem stelt zich ook niet.
(het staat toch in ieder geval niet bij de hoop aliassen en mailboxen die je kan opmaken, en we hebben er nog nooit een email op ontvangen)
chmod 751 dirname/
en een andere gebruiker kan niet meer in uw directory in dit wil zeggen dat ieder bestand een paswoord op zich word. Nu dit is wat er bij telenet is gebeurd chmod 755 dirname/ waarschijnlijk en ineens zijn alle bestanden zichtbaar.
op zich is dit niet veilig voor bekende systemen, maar voor isps die waarschijnlijk een eigen system qua setup hebben in de zin van organisatie is dit toch iets of wat veilig.
Nu ja, het was misschien niet chmod, maar iets in die zin veronderstel ik, maar het voorbeeld is toepasselijk
Zeg wat je wil het is schending van privacy en had niet mogen gebeuren. Het feit dat telenet excuses verzint en hier licht over gaat zal het in de toekomst nog wel eens gebeuren, maar misschien is de data dan iets gevoeliger wil jij het afwachten ? ik niet.. ik ben blij dat ik nooit telenet gehad heb.