dir van website

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Klein vraagje, ik heb een eigen webspace die ik al jaren niet meer gebruik en ben daar dus ook het paswoord van kwijt...

Nu het ding is, in de rootfolder van die space staat een index.htm dus elke keer ik de root wil openen opent ie automatisch de indexpagina. Er staan een hoop mappen in die ik nodig heb maar ken de naam van die mappen niet meer... Is er een manier om die index.htm te omzeilen en toch de "dir" van de rootfolder op de webspace te zien?

Alvast bedankt
ciao
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Lijkt me niet, tenzij je aan de hoster vraagt om die index te deleten en dirbrowsing aan te zetten.

Of de beveiliging van je hoster kan omzeilen en zo zelf weer dingen aanpassen :-)

Het snelste lijkt me gewoon de hoster te vragen om je paswoord te resetten...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

onmogelijk, het zou nogal simpel zijn om content in een /members directory op die manier te downloaden zonder authentificatie...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Er is een manier:
Indien je simpel weg de boonstructuur wenst en de nodige bestanden. Dan kan je wel iets forceren.
Echter dit geld enkel voor bestantype's die niet uitgevoerd worden door de webserver, dus het gaat dan enkel over:

.htm
.html
.jpg
.jpeg
.mpg
.mpeg
.txt
enzo

Maar bestanden met volgende extensie niet:

.php
.cgi
.asp
enzo

Hoe doe je dit, zoek eens in google op naar een website downloader.
Die kan zulke bestanden afhalen en zelfs volgens de dir structuur plaatsen zoals ze op de server staan.
Echter is dit een omslachtige manier en kan je beter aan je hosting provider vragen om het wachtwoord te resetten.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”