activatie kan niet via centrale omdat...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
pc2006
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb daarjuist een aanvraag gedaan voor een Skynet abonnement (incl promotie 2 maanden gratis internet). Ik kreeg als antwoord dat de activatie vanuit de centrale niet kon gebeuren en het beter was dat er iemand van hen zou langskomen (tegen betaling natuurlijk). Die persoon wilde het niet riskeren omdat ze misschien een verkeerde zouden aansluiten.
Ik woon in een appartementsgebouw en heb een aantal jaren terug een telefoonlijn gehad in hetzelfde appartement.

Ik wil vragen of dit normaal is dat het niet kan of is dat gewoon een truc om een betaling te ontvangen. Ik ben een beetje wantrouwig geworden door slechte ervaringen in het verleden. :cry: En ik moet ook nog eens tot het eind van de maand wachten voor de activatie.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

pc2006 schreef:Ik heb daarjuist een aanvraag gedaan voor een Skynet abonnement (incl promotie 2 maanden gratis internet). Ik kreeg als antwoord dat de activatie vanuit de centrale niet kon gebeuren en het beter was dat er iemand van hen zou langskomen (tegen betaling natuurlijk). Die persoon wilde het niet riskeren omdat ze misschien een verkeerde zouden aansluiten.
Ik woon in een appartementsgebouw en heb een aantal jaren terug een telefoonlijn gehad in hetzelfde appartement.

Ik wil vragen of dit normaal is dat het niet kan of is dat gewoon een truc om een betaling te ontvangen. Ik ben een beetje wantrouwig geworden door slechte ervaringen in het verleden. :cry: En ik moet ook nog eens tot het eind van de maand wachten voor de activatie.
Toen mijn telefoonlijn van belgacom diende aangesloten te worden, na verhuis, kreeg ik de melding dat een technieker zou langskomen om de lijn te activeren. De dag dat de technieker zou langskomen was de lijn achter al actief. Heb toen naar belgacom gebeld, via de geactiveerde belgacomlijn, om te zeggen dat het niet nodig was om een technieker langs te sturen. Deze wits mij echter prompt te melden dat het niet mogelijk was dat de lijn welke ik op dat moment aan het gebruiken was actief was ... na lange discussie hebben ze echter uiteindelijk toch maar besloten om technieker niet te sturen.

Nadien hebben ze nog wel eens gepoogd om die man aan te rekenen op mijn factuur ... wederom minutenlange discussie om hiervoor creditnota te krijgen.

Trek hieruit uw conclusies ...
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

pc2006 schreef:Ik heb daarjuist een aanvraag gedaan voor een Skynet abonnement (incl promotie 2 maanden gratis internet). Ik kreeg als antwoord dat de activatie vanuit de centrale niet kon gebeuren en het beter was dat er iemand van hen zou langskomen (tegen betaling natuurlijk). Die persoon wilde het niet riskeren omdat ze misschien een verkeerde zouden aansluiten.
Als bij een bestaande telefoonlijn adsl moet worden bijgezet kan het meestal wel vanuit de centrale. Maar in sommige gevallen is dit inderdaad niet mogelijk. Bv als de lijn niet rechtstreeks komt maar via een tussencentrale komt. Ook als de huidige gebruikte lijn niet geschikt is voor adsl (oude of slechte verbinding) dan moet er een andere lijn getrokken worden. Dus dan moet er wel een technieker langskomen om dat na te kijken of de lijn juist is getrokken.

Maar ik dacht wel dat bij de promo ook de technieker inbegrepen is. tot aan het eerste aansluitpunt. Dus ........ Maar een full installatie die moet je wel betalen maar dit vraag je toch niet dacht ik.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Zo'n problemen kom je vooral tegen in appartementsblokken, het is goed mogelijk dat in de tijd dat jij afgesloten was je invoerpaar gebruikt is voor een andere bewoner.
Om zeker te zijn dat alles in orde is moet er een technieker langskomen.
Dus... inschrijven op een moment dat de installatie gratis is.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Als je vroeger al een abbo bij BGC had en je die voor varia reden hebt opgezegd is de kans groot dat ze je software matig hebben geblokt en je lijn fisiek nog wel in orde is. Ook als men eventueel u fysiek gaat ontkoppelen is dit meetstal het geval aan da BGC kastje buietn aan je woning.
pc2006
Starter Plus
Starter Plus

allen bedankt voor de info :thumbs: Het is wel jammer dat ik zolang moet wachten, maar als het moet dan moet het maar.

Ik weet niet zeker of de installatie al dan niet betalend is omdat Belgacom dat niet duidelijk vermeldt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”