Aansluiting mogelijk zonder Interelectra activatie??

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Raptorke
Starter
Starter

Hallo,

dinsdag gaat Telenet langskomen voor de Internetaansluiting, maar ik heb gisteren mijn kabelmaatschappij (Interelectra) gebeld voor activatie van teledistributie (kabeltv).

Mijn vraag is, kan die man van Telenet dinsdag al iets komen doen, maw, gaat mijn Telenet al werken zonder dat kabeltv geactiveerd is???

mvg,

Raptorke
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Raptorke schreef:Hallo,

dinsdag gaat Telenet langskomen voor de Internetaansluiting, maar ik heb gisteren mijn kabelmaatschappij (Interelectra) gebeld voor activatie van teledistributie (kabeltv).

Mijn vraag is, kan die man van Telenet dinsdag al iets komen doen, maw, gaat mijn Telenet al werken zonder dat kabeltv geactiveerd is???

mvg,

Raptorke
In pricipe is het zo dat telenet een locale firma op jou af stuurt voor de activatie en instalatie van internet.
Deze firma werkt rechtstreeks voor telenet en heeft ook de mogelijkheid jou kabel te activeren (anti-dief wegdoen, bypass filter plaatsen enzo)

Het hangt er dus een beetje van af, indien de dropcable in het straat (die dikke zwarte kabel, naar een TAB loopt (zo een bakje met 6 tot 8 aansluitingen) en vandaar vertrekt jou dropcable dan kan de telenet instalateur gerust telenet instaleren.

Is er voor jou geen dropcable voorzien of geen TAB meer vrij dan dient een technieker van Interelectra langs te komen om die werken uit te voeren.

Maar in 90% van de gevallen gaat Telenet een goede installatie kunnen doen.
Telenet is immers bevoegt om jou een deel van de kabel te geven (voor internet en telefonie) zonder een actieve kabel bij interelecra te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”