Ik zou mijn Radeon 9200 kaart met 128 Meg wil vervangen door een betere.
Mijn bedoeling is vooral beelden in hoge resolutie te zien (en liefst zonder schokken). bv HDTV-demo's e.d.
Ik ben geen gamer, dus een peperdure gamerskaart is niet aan mij besteed.
Ben wat gaan rondkijken een een NVIDIA 6200 met 256M geheugen leek me wel wat.
Nu zie ik dat er AGP en PCI-versies van bestaan. Geeft dat enig verschil ?
(Ik heb zowel PCI als AGP slots in mijn PC).
ZIjn er nog zaken waar ik moet op letten. Zo zie ik diezelfde kaart van ASUS, MSI en soms met +XPERT VISION erbij. Maakt dat enig verschil ?
En wat is een DVI-D en een DVI-I aansluiting ?
En is dit een goede kaart ?
Budget is wel beperkt tot 80 a 90 euro
Alvast bedankt voor de reactie.
vraagje grafische kaarten.
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
een PCI versie zou mij verbazendietervanb schreef:Ik zou mijn Radeon 9200 kaart met 128 Meg wil vervangen door een betere.
Mijn bedoeling is vooral beelden in hoge resolutie te zien (en liefst zonder schokken). bv HDTV-demo's e.d.
Ik ben geen gamer, dus een peperdure gamerskaart is niet aan mij besteed.
Ben wat gaan rondkijken een een NVIDIA 6200 met 256M geheugen leek me wel wat.
Nu zie ik dat er AGP en PCI-versies van bestaan. Geeft dat enig verschil ?
(Ik heb zowel PCI als AGP slots in mijn PC).
ZIjn er nog zaken waar ik moet op letten. Zo zie ik diezelfde kaart van ASUS, MSI en soms met +XPERT VISION erbij. Maakt dat enig verschil ?
En wat is een DVI-D en een DVI-I aansluiting ?
En is dit een goede kaart ?
Budget is wel beperkt tot 80 a 90 euro
Alvast bedankt voor de reactie.

in jouw geval zal het dus agp worden indien je geen PCI-E aansluitingen hebt
om ook nog even te antwoorden op je vraag of dit een verschil geeft,
PCI-E > AGP > PCI (volgens snelheid)
Wat voor een cpu heb je? Ter verduidelijking, mijn Sempron64 2800+ kan het net aan. Wat betreft die 6200, daar zitten Turbocache varianten bij. Dus je mag al eens genoeg RAM rekenen ook, wanneer je agp hebt, zal je 9/10 geen pci-e hebben (tenzij je zo één van die walgelijke moederbordjes hebt), dus kan je de turbocache 6200 sowieso al vergeten.Mijn bedoeling is vooral beelden in hoge resolutie te zien (en liefst zonder schokken). bv HDTV-demo's e.d.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- dietervanb
- Elite Poster
Bedankt voor de reacties.
Had misschien best bijgezet meteen mijn systeem bijgezet :
Moederbord : MSI MS6702
Processor : AMD 64 3400+
Geheugen : 1 gig SDRAM
En zoals jullie al opgmerkt hebben : ben niet echt een kenner.
Wat is die GL of LE achter een 6600. Wat doet een 6600 beter dan een 6200 ?
Bij die 6200 vind ik :
Furthermore, GeForce™ 6200 includes on-chip video processor to meet today's demanding top notch DVD playback, television encoding and decoding, and support for high-definition television formats from your PC. Not only does N6200 come with the world's most powerful graphic processor in its class, it also features the latest ASUS-exclusive ASUS GameFace™ Live , ASUS Video Security Online ™ and ASUS OSD technologies to fully take advantage of N6200's power
Had misschien best bijgezet meteen mijn systeem bijgezet :
Moederbord : MSI MS6702
Processor : AMD 64 3400+
Geheugen : 1 gig SDRAM
En zoals jullie al opgmerkt hebben : ben niet echt een kenner.
Wat is die GL of LE achter een 6600. Wat doet een 6600 beter dan een 6200 ?
Bij die 6200 vind ik :
Furthermore, GeForce™ 6200 includes on-chip video processor to meet today's demanding top notch DVD playback, television encoding and decoding, and support for high-definition television formats from your PC. Not only does N6200 come with the world's most powerful graphic processor in its class, it also features the latest ASUS-exclusive ASUS GameFace™ Live , ASUS Video Security Online ™ and ASUS OSD technologies to fully take advantage of N6200's power
Je hebt een moederbord zonder pci-e, je moet dus een agp-kaart nemen, die N6200/TD 128MB is een agp kaart. Het grote verschil tussen bv een 6200/6600/6800 is:
1/Het aantal pipelines (berekeningskanalen om het plastisch uit te drukken) van 4 naar 8 naar 16 gaat (met nog eens verschillende submodellen natuurlijk).
2/De kloksnelheid van de processor op de grafische kaart hoger ligt naar boven toe.
3/Het soort geheugen en zijn kloksnelheid op de kaart. Huidige agp-kaarten maken gebruik van DDRII of GDDR III geheugen.
Ga gewoon direct voor een kaart van 120 euro. Als je snel bent kan je de Asus V9999GE nog bemachtigen. Die gebruikt GDDRIII, staat mooi geklokt en gebruikt een 6800LE core. Concreet wil dit zeggen dat het een afgezwakte 6800 is, maar wel eentje die 50 euro te goedkoop op de markt is geplaatst.
1/Het aantal pipelines (berekeningskanalen om het plastisch uit te drukken) van 4 naar 8 naar 16 gaat (met nog eens verschillende submodellen natuurlijk).
2/De kloksnelheid van de processor op de grafische kaart hoger ligt naar boven toe.
3/Het soort geheugen en zijn kloksnelheid op de kaart. Huidige agp-kaarten maken gebruik van DDRII of GDDR III geheugen.
Ga gewoon direct voor een kaart van 120 euro. Als je snel bent kan je de Asus V9999GE nog bemachtigen. Die gebruikt GDDRIII, staat mooi geklokt en gebruikt een 6800LE core. Concreet wil dit zeggen dat het een afgezwakte 6800 is, maar wel eentje die 50 euro te goedkoop op de markt is geplaatst.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- dietervanb
- Elite Poster
Ik vandaag naar de winkel om mijn Radeon 9200 kaart met 128 Meg te vervangen door een kaart die beter HDTV beelden zou weergeen.
Zei die verkoper me dat een geforce 6200 niet een beter resultaat zou geven, en nog zwaardere kaarten alleen voor gamers zijn.
De kaart die ik heb zou moeten volstaan.
Dat er soms schokken inzitten zou volgens hem niets met de kaart te maken te hebben.
Nu lijkt me dat een eerlijk antwoord, want ik veronderstel dat een verkoper liefst iets zou verkopen.
Weet er iemand hier nog iets meer over ?
Heb dus voorlopig geen kaart gekocht, maar nu weet ik niet meer wat vragen voor onder de kerstboom
Zei die verkoper me dat een geforce 6200 niet een beter resultaat zou geven, en nog zwaardere kaarten alleen voor gamers zijn.
Dat er soms schokken inzitten zou volgens hem niets met de kaart te maken te hebben.
Nu lijkt me dat een eerlijk antwoord, want ik veronderstel dat een verkoper liefst iets zou verkopen.
Heb dus voorlopig geen kaart gekocht, maar nu weet ik niet meer wat vragen voor onder de kerstboom

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Waar haal jij HDTV-beelden vandaan?
Xvidjes, DivX, WMVHD, H.263?
Die dingen zijn vooral processorbelastend, niet zozeer grafische kaart, die overlayt enkel.
Die dingen zijn vooral processorbelastend, niet zozeer grafische kaart, die overlayt enkel.
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Zou wel eens kunnen kloppen wat die man zegt, de drivers van de huidige videokaarten zijn nog niet klaar om reeds aan hdtv decoding te doen, alles wordt nog door de processor gedaan (mijn data is weeral een aantal weken verouderd, maar de kans dat er ondertussen drivers zijn die dit wel kunnen is volgens mij klein)dietervanb schreef:Ik vandaag naar de winkel om mijn Radeon 9200 kaart met 128 Meg te vervangen door een kaart die beter HDTV beelden zou weergeen.
- dietervanb
- Elite Poster
vooral 720P filmpjes oh H264 encoded videoclips.meon schreef:Waar haal jij HDTV-beelden vandaan?
Ik weet dat er nog niet echt veel content beschikbaar is, maar hoop dat dit in de nabije toekomst zal veranderen.
-
- Pro Member
Bij de dure modellen, zoals mijn Radeon X800XT, zit een speciale HDTV kabel bij (RGB) en heeft beeldverbeterende hardware/codecs on board.
Veel heb ik nog niet mee getest maar HD filmpje (in DV) kan ik tegoei afspelen terwijl er iets anders redelijk zwaar draait. Ook kan die kaart iets wat ik met mijn vorige (Nvidia FX5200) kaart niet kon: RGB overlay, dus ik denk wel dat de duurdere kaarten niet alleen beter zijn voor 3D(games etc) maar ook voor 2D en videorendering...
Veel heb ik nog niet mee getest maar HD filmpje (in DV) kan ik tegoei afspelen terwijl er iets anders redelijk zwaar draait. Ook kan die kaart iets wat ik met mijn vorige (Nvidia FX5200) kaart niet kon: RGB overlay, dus ik denk wel dat de duurdere kaarten niet alleen beter zijn voor 3D(games etc) maar ook voor 2D en videorendering...