Primary Group ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Goodmeurning,

Ik was net wat mijn AD aan het opkuisen, en kwam in de properties van users de knop Primary Group tegen. Mijn vraag is nu, wat is de primary group? Maakt dit verschil als je de user gewoon in een groep zet, of als je hem erin zet en deze groep ook nog primary zet?

Blijkbaar kan je niet zomaar elke group als primary zetten, maar ik zie geen link, sommige groups kan ik als primary zetten, andere niet...

De microsoft site is nogal vaag over dit onderwerp en men mede (MSCE!) collega's kunnen me ook al niks vertellen erover, dus ik veronderstel dat dit niet zo "common knowledge" is :-)

Anyone?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Ieps,

Geen idee,
maar als ik lees wat er op de screenshot staat gaat dit niet over windows clients !

Dus je zal het moeten zoeken bij de logon procedure van een MAC op een AD server.

POSIX wil zeggen een toestel (software) dat alle PC standaarden aan boord heeft...
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Yep, het gaat volges mij idd niet over Win clients, maar ik zou wel willen weten wat het is :-)

Op dit moment zijn we nl aan het onderhandelen over een nieuw gebouw met fingerprint access naar alles, en access via allerhande apparaten (van laptops over gsm's naar zelfs horloges), dus mss kan het nog wel belangrijk worden ...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”