Active Directory

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Ok ik wist niet in welke categorie mijn vraag thuishoorde, dus ik zet het maar bij netwerken.

Vraagje over AD. Je weet het of niet, maar het is mogelijk om een foto aan je user te hangen in AD (via thumbnailPictory of jpgPicture property ofzo). Alleen weet ik niet hoe. En toch is de vraag van users hier gekomen, ik heb al een tooltje dat gaat zoeken in AD naar een bepaalde user en dan telnr en functie en zo teruggeeft, het zou mooi zijn moest ik dan ook de foto kunnen tonen :-)

Eruit halen zal me wel lukken, lijkt me niet anders dan andere properties via query uit AD te halen, maar hoe krijg je een foto aan een user gehangen? Via code of via AD users & computers, maakt niet uit, als het maar lukt ;-)
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

NickG schreef:Ok ik wist niet in welke categorie mijn vraag thuishoorde, dus ik zet het maar bij netwerken.

Vraagje over AD. Je weet het of niet, maar het is mogelijk om een foto aan je user te hangen in AD (via thumbnailPictory of jpgPicture property ofzo). Alleen weet ik niet hoe. En toch is de vraag van users hier gekomen, ik heb al een tooltje dat gaat zoeken in AD naar een bepaalde user en dan telnr en functie en zo teruggeeft, het zou mooi zijn moest ik dan ook de foto kunnen tonen :-)

Eruit halen zal me wel lukken, lijkt me niet anders dan andere properties via query uit AD te halen, maar hoe krijg je een foto aan een user gehangen? Via code of via AD users & computers, maakt niet uit, als het maar lukt ;-)
Ikzelf heb nauwelijks ervaring met AD.
Maar wel met LDAP...

Aagezien AD via ldap werkt lijkt me het dan ook geen probleem om via een LDAP manager die property toe te voegen, maar zover ik weet is het dan wel niet mogelijk om deze terug uit te lezen met de standaard tools van windows...

maar het is dus mogelijk hoor.
Moet je alleen de RootDN teweten komen...
X-2datop
Pro Member
Pro Member

Beste,

Dit kan op meerdere manier, maar ik ken er persoonlijk 2.

1: Easy way
http://www.ad-pictures.com/features.htm

2: Hard Way
JpegPhoto property gebruiken in een .csv file en deze uploaden met het adsiedit tooltje.
Meer info: http://msdn.microsoft.com/library/defau ... gphoto.asp
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Zonder tools te gaan opzoeken en bovengenoemde antwoorden te bekijken had ik gezegd:

Ik maak een ASP-webscript die via adsi en ADO die dingen in dat veld propt.

Als je SharePoint Portal Server gebruikt kan je trouwens elke gebruiker zelf dat laten onderhouden :)
(je kan namelijk velden van de MySite koppelen met de AD)
NickG
Elite Poster
Elite Poster

thx voor de antwoorden! Ik ga straks wat uitproberen. Eerst via code in mijn tooltje (dat idd over LDAP naar AD gaat). Als dat niet lukt probeer ik het zoals het op de Microsoft site staat...

i'll let you know :-)
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ow ja, natuurlijk kan Dameware NT Utilities dat ook.

Hehe, gij zijt ook al zo ene die zelf een telefoonboekje heeft gemaakt voor de AD (mie toe, met complete update-tool rondom, ik was toch bezig :P)

Net trouwens getest: je kan niet zomaar jpegPhoto koppelen met de MySite van SharePoint Portal Server, spijtig :(
NickG
Elite Poster
Elite Poster

idd, ik ook update functie, nu kan secretaresse alles updaten, minder werk voor mij :-)

shareportal gebruik ik niet, enkel project server om wat projectjes te managen en vr de rest 2K3 domain met SAP.

Fotokes zijn natuurlijk niet megabelangrijk, maar tussen de UB bezoekjes door moet ik natuurlijk ook nog wat doen he...

Heb nog geen tijd gehad om wat te spelen ermee, zal voor volgende week zijn, maar ik laat zeker weten wat werkt/wat niet.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ik heb hier net trouwens aan de beheerder van de AD gevraagd of foto's opslaan in de AD wel een goed idee is.

Zijn antwoord:
Er worden GEEN foto’s rechtstreeks in AD opgeslagen. Wat wel kan is een veld met een verwijzing naar die foto op een welbepaalde locatie, maar de foto’s zelf opslaan in AD is “not done” wegens een trists technische redenen, waarbij sitereplicatie de meest doorslaggevende is.
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Dat van die replicatie is true, dat kan voor problemen zorgen, dat wist ik al... Heb daar dan ook voorzorgen genomen, dus dat gaat geen prob opleveren...

anyway, een verwijzing naar een andere lokatie is mij ook goed!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”