Ik ben van plan om te schakelen van telenet mono naar Expressnet Turbo (10Mbps).
- is mijn huidige Motorola SB4200 modem (Docsis 1.0 en 1.1 compatibel) hiervoor geschikt of moet er een technieker de modem komen vervangen ?
- is er een merkbare snelheidstoename ? (actuele effectieve downloadsnelheid = 680 à 700 KB/sec)
- hoe lang duurt de omschakeling ongeveer ? Ik ga eerst mijn extra blokken moeten uitschakelen op mijn mono abonnement en dan omschakelen naar Expressnet Turbo via de telemeter pagina, maar ik hoop toch niet te lang op smalband te zitten daardoor.
Iemand praktijkervaring ?
Alvast bedankt voor jullie advies !!
Motorola SB4200:vlotte overschakeling naar Expressnet Turbo?
is dat zo'n kleine witte modem? dan ja, dan komt er niemand om iets te veranderen alles gebeurt serversidemm2 schreef:Ik ben van plan om te schakelen van telenet mono naar Expressnet Turbo (10Mbps).
- is mijn huidige Motorola SB4200 modem (Docsis 1.0 en 1.1 compatibel) hiervoor geschikt of moet er een technieker de modem komen vervangen ?
hang er vanaf- is er een merkbare snelheidstoename ? (actuele effectieve downloadsnelheid = 680 à 700 KB/sec)
'k geraak heel soms op de pandoraservers met een snelheid van 1500-3500) op de buitenlandse is het meestal rond de 700-800
duurt minder dan een week (bij mij toch wel 4-5 dagen)- hoe lang duurt de omschakeling ongeveer ? Ik ga eerst mijn extra blokken moeten uitschakelen op mijn mono abonnement en dan omschakelen naar Expressnet Turbo via de telemeter pagina, maar ik hoop toch niet te lang op smalband te zitten daardoor.
Iemand praktijkervaring ?
het is een ferrari waar je tot het einde van je straat mee mag

30 gig en een pleuro de gig erbij is echt crimineel vind ik
ik ga binnenkort naar versatel (1Mb, maar onbeperkt, kan zo 300gig binnentrekken in een maand

Alvast bedankt voor jullie advies !!
enjoy

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
ISP Monitor Speedtest (21-09-2005 01:52) / Provider: Telenet Belgium
Downstream: 9953 Kbps (1244,07 KB/s)
Upstream: 480 Kbps (60 KB/s)
Ping: 51 ms (0% Packet Loss)
Ja de snelheid is een stuk hoger( in limburg toch , rest van vlaanderen ???? ) .
Modem geschikt , neen , dat moet een sb 5100 zijn) de 4200 is ook niet geschikt voor expressnet+.
De omschakeling gaat snel , hier 4 dagen voor nieuwe modem , en uur erna abbo aangepast.
Alleen jammer van die 60 € , want voor wat mails en surfen blijf je beter bij expressnet. Als je ze echt gaat gebruiken , is na 11 uur de pret eraf , en zit je voor uw 60 € 29 dagen op smallband
.
Ja de snelheid is een stuk hoger( in limburg toch , rest van vlaanderen ???? ) .
Modem geschikt , neen , dat moet een sb 5100 zijn) de 4200 is ook niet geschikt voor expressnet+.
De omschakeling gaat snel , hier 4 dagen voor nieuwe modem , en uur erna abbo aangepast.
Alleen jammer van die 60 € , want voor wat mails en surfen blijf je beter bij expressnet. Als je ze echt gaat gebruiken , is na 11 uur de pret eraf , en zit je voor uw 60 € 29 dagen op smallband

Gelukkig beheert Telenet de kabel niet in Limburg.dopke schreef:ISP Monitor Speedtest (21-09-2005 01:52) / Provider: Telenet Belgium
Het netwerk in Limburg is veel beter dan in de rest van Vlaanderen.
Dit komt omdat Interelectra (of is het Interkabel?) wel geinvesteerd heeft in het netwerk integenstelling tot Telenet dat dat al jaren nietmeer doet.
Daarom is het ook een goeie zaak dat Telenet hier geen digitale televisie gaat aanbieden maar dat dit door Interelectra zelf gaat gebeuren.
Je gaat zien wij gaan geen zenders moeten inleveren om genoeg bandbreedte te vekrijgen

Hopelijk dat Interelectra in de toekomst regelt dat er ook andere kabelproviders in Limburg aan het werk kunnen.
Dat zou helemaal geweldig zijn

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Dream onwitte! schreef:
Hopelijk dat Interelectra in de toekomst regelt dat er ook andere kabelproviders in Limburg aan het werk kunnen.
Dat zou helemaal geweldig zijn