Zeg nooit nooit bij Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Jethz
Plus Member
Plus Member

Ik ben telenet klant geweest van ergens 2000 tot augustus van dit jaar.

Dan ben ik overgestapt naar een andere provider.

Een week na het uitzetten van mijn verbinding krijg ik een brief in de bus. Oh leuk, dat zal de afrekening zijn, mijn waarborg van mijn modem enzo... leuk krijg ik nog wat geld terug.

Factuur te betalen ... huh ?

Telefoon naar de klantendienst. "Ja meneer daar hoeft u zich niks van aan te trekken, bij de volgende verrekening wordt alles afgerekend"

We zijn een maand verder.. begin september krijg ik een creditnota voor de waarborg van mijn modem... Er komt blijkbaar schot in de zaak.

Vandaag... betalingsherinnering ... 7 euro kost... kan ik weer gaan bellen naar de klantendienst.

Daar vertelt men mij leuk dat ze niks terugvinden van inboeking van de creditnota. Dat ik nooit een modemwaarborg betaald heb. Ik wijs er hen op dat ik al veel langer klant ben dan de gegevens die zij terugvinden.

Ze raadplegen hun oud systeem. "Meneer.. u heeft nog openstaande bedragen"

Inderdaad.. ik had in het begin een aantal maanden niet betaald wegens de lamentabele toestand van mijn verbinding. Ik heb verscheidene telefoon hierover gedaan met de klachten/klanten/ombudsdienst. Zaak afgesloten dacht ik en betaalde sindsdien voor elke maand mijn abbonement correct. Elk openstaand saldo werd betaald.

Nu komt men mij doodleuk zeggen dat ik mijn waarborg van mijn modem niet meer terugkrijg (baai baai 50 euro) en riskeer ik ook nog eens dat ze oude bedragen van afgesloten klachten gaan oprakelen.

Wees op uw hoede met telenet, ze persen u als klant tot de laatste euro uit en als het even kan pikken ze ook nog eens in waar ze geen recht op hebben.

Telenet krijgt van mij nog enkel het bedrag waar ze volgens mijn laatste 2 dagen aansluiting recht op hebben en geen cent meer. Dat ze daarbij mijn 50 euro modemwaarborg in hun zak steken kan mij niet schelen want ik wil met dit flutbedrijf niks meer te maken hebben.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Dit heet grootheidswaanzin :)

Hoe groter een bedrijf hoe beter je met interne diensten kan samenwerken of net niet? Telenet is het voorbeeld van hoe het slecht kan gaan. Een goeie evaluatie met hun managers hebben ze daar blijkbaar niet.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Hmmmm , heb deze verhaen nog gehoord van 4 ex klante.

15 Januari is m'n 24 maanden contract om , als ze proberen van die 50 € achter te houden , ga k modem persoonlijk door een venster smijten in Mechelen :lol: .
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

dopke schreef:Hmmmm , heb deze verhaen nog gehoord van 4 ex klante.

15 Januari is m'n 24 maanden contract om , als ze proberen van die 50 € achter te houden , ga k modem persoonlijk door een venster smijten in Mechelen :lol: .
Ni doen ... ze zijn nog in staat je de factuur voor een nieuwe ruit aan je broek te smeren ( en installatsie kosten ), en nog andere administratieve kosten ( en wat ze nog allemaal vinden ;) ).

Daarbij, gewoon naar mechelen rijden tegenwoordig kost je nog meer aan benzine ;)

Grappig was, bij mij had ik nog 2 van die oude motorola modems liggen. Ze hebben waarborg terug gegeven maar die dingen haalde ze ni eens op. Maw, de ex-klant moest ze maar kwijt raken.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Arqentus schreef:
Ni doen ... ze zijn nog in staat je de factuur voor een nieuwe ruit aan je broek te smeren ( en installatsie kosten ), en nog andere administratieve kosten ( en wat ze nog allemaal vinden ;) ).

ze gaan hun voorwaarden nakomen , modem collecten , en terug betalen :P . K ga wel zo slim zijn om natuurlijk pas de laatste factuur te betalen , na dat de technieker hier is geweest om de bucht af te breken , komt ie niet , geen geld :lol: .
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”