Heb al meerdere malen gezocht op de search en vind het antwoord niet.
Ik zou graag in het instelmenu van men modem (Alcatel SpeedTouch Home ISDN) geraken, dit via het ip-adres van de modem in te drukken in een browser. Blijkbaar is het NIET 10.0.0.138(ook via telnet geprobeert), heb hem ookal proberen te resseten zoals in de handleiding aangegeven maar dat haalt niets uit.Als ik ipconfig uitvoer geeft hij me een ander ip-adres maar dat lukt ook niet. Deze modem is over 4-5 jaar aangekocht in een Belcacom winkel, misschien dat Belgacom er andere waarden voor hanteerde, ik weet het dus niet. Als iemand me hiermee kan helpen zal ik hem hier ongelooflijk dankbaar voor zijn !!! Ik ben ECHT radeloos.
Groetjes, zeppos
ip-adres Alcatel SpeedTouch Home ISDN
Beste,
Als je een PC rechstreeks aan die modem hangt, krijg je dan een IP adres van de modem ? Zo neen, doe dit dan ff met ARP
Draai de ISDN modem even om en dan zie je het MAC adres van de ethernet interface. Doe dan in een dosbox volgend commando:
arp -s "ip adres" "mac adres"
bv: arp -s 192.168.0.1 AA-EE-BB-00-AA-EE
Daaran zou je moeten kunnen connecteren naar dat IP adres. Kan wel best zijn dat dat type modem geen webinterface heeft hé. Dan zul je moeten telnetten.
Grtz,
X
Als je een PC rechstreeks aan die modem hangt, krijg je dan een IP adres van de modem ? Zo neen, doe dit dan ff met ARP
Draai de ISDN modem even om en dan zie je het MAC adres van de ethernet interface. Doe dan in een dosbox volgend commando:
arp -s "ip adres" "mac adres"
bv: arp -s 192.168.0.1 AA-EE-BB-00-AA-EE
Daaran zou je moeten kunnen connecteren naar dat IP adres. Kan wel best zijn dat dat type modem geen webinterface heeft hé. Dan zul je moeten telnetten.
Grtz,
X
Thanks voor je snelle respons X,
blijkbaar hangt er aan de onderkant geen MAC-adres (is dit normaal ?)
Er staat alleen het modelnummer (3EC18624BCAA02) en het serienummer en een klein stickertje met een 4 cijferige code op. Als ik ipconfig uitvoer krijg ik als "autoconfiguratie ip-adres : 169.254.190.140" (heb ook adsl uitgetrokken zodat er geen vergissing bestaat). Modem hangt rechtstreeks aan pc btw. Dat ip-adres dat ik in dat arp command moet ingeven van wat is dat ?Misschien is er een andere manier om aan het mac-adres te geraken .
Nogmaals bedankt
blijkbaar hangt er aan de onderkant geen MAC-adres (is dit normaal ?)
Er staat alleen het modelnummer (3EC18624BCAA02) en het serienummer en een klein stickertje met een 4 cijferige code op. Als ik ipconfig uitvoer krijg ik als "autoconfiguratie ip-adres : 169.254.190.140" (heb ook adsl uitgetrokken zodat er geen vergissing bestaat). Modem hangt rechtstreeks aan pc btw. Dat ip-adres dat ik in dat arp command moet ingeven van wat is dat ?Misschien is er een andere manier om aan het mac-adres te geraken .
Nogmaals bedankt
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Het IP adres dat je krijgt is een dat Windows geeft als hij geen DHCP server vind.
Surf je via je modem?
zo ja stel alles eens in om te surfen, dan tip je in een cmd.exe hetvolgende:
Hier zie je dan: Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.254 (Standaard Gateway in het Nederlands denk ik) en het IP erachter (bij mij 10.0.0.254) is dat van je modem. Toch als je modem NAT doet.
Surf je via je modem?
zo ja stel alles eens in om te surfen, dan tip je in een cmd.exe hetvolgende:
Code: Selecteer alles
ipconfig
Normaal surf ik via een router maar omdat ik realdsl heb aangevraagd (normaal gisteren actief maar krijg geen respons als er ATM requests worden gestuurd = frequent probleem zeker bij realdsl?) wou ik in de modem wat info opvragen. Helaas krijg ik gewoon NIKS bij default gateway als ik ipconfig uitvoer in een dosbox .
Ook jij bedankt Sensei !!!
Ook jij bedankt Sensei !!!