Setup is als volgt:
Linksys WRT54G als AP ingesteld, deze werkt perfect (laptop maakt perfect connectie al voor maanden).
2de vaste pc heeft een WMP54G pci adapter ook van linksys, sinds gisteren echter krijgt deze geen verbinding meer met de AP: cannot associate with access point !
Heb volgende al geprobeerd:
- uninstalled & reinstalled
- nieuwe drivers
- laptop meegepakt naar daar (signal strenght = good)
- heb nog wat gegoogled echter zonder success, iemand een id ... anders een format hoewel ik het wel raar vind (pc is virusvrij en staat amper iets op geïnstalleerd)
Draadloos netwerk probleem !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Een mogelijk probleem kan zijn dat er dicht in jou buurt (van de vaste pc) een AP is gezet bij de buren bijvb.ditCh schreef:Setup is als volgt:
Linksys WRT54G als AP ingesteld, deze werkt perfect (laptop maakt perfect connectie al voor maanden).
2de vaste pc heeft een WMP54G pci adapter ook van linksys, sinds gisteren echter krijgt deze geen verbinding meer met de AP: cannot associate with access point !
Heb volgende al geprobeerd:
- uninstalled & reinstalled
- nieuwe drivers
- laptop meegepakt naar daar (signal strenght = good)
- heb nog wat gegoogled echter zonder success, iemand een id ... anders een format hoewel ik het wel raar vind (pc is virusvrij en staat amper iets op geïnstalleerd)
Zie je meerdere AP's?
Indien dit het geval is (wat bij mij zo was) kun je het kanaal op de AP veranderen. Het is me opgevallen dat deze by default altijd op hetzelfde kanaal staan.
Een andere optie is wat gaan trouble shooten met een WiFI spoofer.
Ikzelf gebruik NetStumber http://www.netstumbler.com/
Hierbij kan je je signal loss en veel meer op na gaan kijken. Je kan ook zien ofdat er een AP in de buurt is dat jou AP verstoort
Heb zelf een de WiFI PCI kaart van Linksys wat bij mij ook al eens voorvalt is dat de antenne niet zo goed vast zit.
wss een domme vraag maar gebruik je WAP of WPA?!
Kijk deze dan is even na...
Verder kan ik niet direct iets bedenken.
Laat maar weten of het een van deze was...
-
- Elite Poster
Geen meerdere AP's ! Het default channel had ik eigenlijk al verandert !prodata schreef: Een mogelijk probleem kan zijn dat er dicht in jou buurt (van de vaste pc) een AP is gezet bij de buren bijvb.
Zie je meerdere AP's?
Indien dit het geval is (wat bij mij zo was) kun je het kanaal op de AP veranderen. Het is me opgevallen dat deze by default altijd op hetzelfde kanaal staan.
Heb al eens met kismet rondgelopen (de *nix variant) maar vind geen storende netwerken (ps: het eeft 2 maanden goed gewerkt)!prodata schreef: Een andere optie is wat gaan trouble shooten met een WiFI spoofer.
Ikzelf gebruik NetStumber http://www.netstumbler.com/
Hierbij kan je je signal loss en veel meer op na gaan kijken. Je kan ook zien ofdat er een AP in de buurt is dat jou AP verstoort
Antenne zit goed vast (was het eerste wat ik checkte) ... en ik gebruik wep als key (wap / wpa vind ik niet ergens terug, enkel bij security wpa shared key ofzo) !prodata schreef: Heb zelf een de WiFI PCI kaart van Linksys wat bij mij ook al eens voorvalt is dat de antenne niet zo goed vast zit.
wss een domme vraag maar gebruik je WAP of WPA?!
Kijk deze dan is even na...
Verder kan ik niet direct iets bedenken.
Laat maar weten of het een van deze was...
Zoals eerder gezegd ... het netwerk op zich werkt wel, laptop maakt perfect connectie naar de AP vanop alle locaties !
-
- Elite Poster
aarf any1 ?
cutnest 

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Eens helemaal opnieuw beginnen, onbeveiligd?
Als het hier telkens niet lukt met m'n peer-to-peer netwerkje zet ik het zo open mogelijk (gen wep, wpa of wat dan ook) en begin daarna terug dicht te timmeren ...
Als het hier telkens niet lukt met m'n peer-to-peer netwerkje zet ik het zo open mogelijk (gen wep, wpa of wat dan ook) en begin daarna terug dicht te timmeren ...
-
- Elite Poster
Keej ... dat zal voor morgen zijnmeon schreef:Eens helemaal opnieuw beginnen, onbeveiligd?

-
- Elite Poster
Tis geen 2 maand oudSub Zero schreef:Misschien is gewoon dat netwerkkaartje naar de ruk