Wat zijn mijn doelstellingen? Ik had graag een zeer sterk AP (qua bereik dan), dat tevens zeer uitgebreid te configureren is. Dit vooral eerder om te experimenteren en eventueel later pas in praktijk te gebruiken. Aangezien dit mij direct weer 150 euro kost en tevens vaak slecht te configen is, dacht ik mij gewoonweg eentje te bouwen.
Wat heb ik? Ik heb hier nog genoeg oude onderdelen liggen om met te prutsen, onder meer een oude Celeron 400mhz en AMD 333mhz met bijpassend mobo en wat gadgets zoals ISA netwerkkaarten (like to keep waste

Mijn probleem? Ik heb eigenlijk maar zeer weinig kennis inzake wireless producten, is er dan ook iemand die mij een goede PCI-kaart/merk (compatible met oudere mobo's, PCI 2.1) kan aanraden die wel degelijk al een redelijk sterk signaal geeft en tevens voldoende linuxondersteuning biedt?
Het signaal zou dan later versterkt worden door een zelfgemaakte cantenna. (zie http://www.turnpoint.net/wireless/cantennahowto.html ).
Mijn uiteindelijke doel is om toch minstens 100 meter te overbruggen (mits vrije line of sight). Deze zou dan eventueel inzetbaar zijn voor een kotlink.