Het probleem is opgelost, maar om ze in de toekomst te vermijden...
Gisteren heb ik de interne windows-screensaver op 'blank screen' gezet ipv dat windows-logo (Windows XP sp2).
Alles ok, maar toen ik de keer daarna opstartte kreeg ik elke keer een melding dat de nodige files niet meer konden geladen worden (de exacte boodschap weet ik niet meer).
In veilige modus kon ik meer zien, daar verscheen een lijstje met 3 files:
ntoskrnl.exe
hal.dll
kdcom.dll
en dan weer een foutmelding
Achteraf is gebleken (na eerst kdcom.dll te proberen) dat de ontbrekende file bootvid.dll was (op internet gevonden bij intypen van de fout in google dat dat de volgende file in het lijstje is bij anderen die die fout hadden gehad)
De file heb ik terug kunnen zetten door eerst een 2e windows te installeren en dan de juiste file te overschrijven, een boot-disk kan geen ntfs lezen en de SATA-controller heeft eigen drivers nodig (F6 bij installeren).
2 vragen:
- is er een betere oplossing dan die 2e windows te installeren (dus ntfs te kunnen lezen met eventueel eigen drivers)?
- Is er ergens een langer lijstje met de volgorde opstart-bestanden (het langste dat ik met die fout heb gevonden was 4 regels)
Alvast bedankt.
Probleem met opstarten Windows XP
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Je zegt het eigenlijk verkeerd eh 
Windows PE is precies wat jij nu noemt, BartPE is een programma om op basis van een Windows XP installatie-cd een dergelijke Windows PE te maken. (waarbij PE staat voor Preinstall Environment)

Windows PE is precies wat jij nu noemt, BartPE is een programma om op basis van een Windows XP installatie-cd een dergelijke Windows PE te maken. (waarbij PE staat voor Preinstall Environment)
meon schreef:Je zegt het eigenlijk verkeerd eh
Excuse me?Bart's PE Builder helps you build a "BartPE" (Bart Preinstalled Environment) bootable Windows CD-Rom or DVD from the original Windows XP or Windows Server 2003 installation/setup CD, very suitable for PC maintenance tasks.

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
bedankt voor de reacties, dat ga ik zeker eens proberen, vraag ik me nog wel af, als er zo geen vaste volgorde is in het laden van bestanden, hoe je dan kan weten welke file beschadigd is (aangezien die niet op het scherm kwam)