Ik ben wat aan het rondkijken naar een laptop en vooral de T-serie Thinkpads van IBM vallen mij in de smaak. Maar ik moet vaststellen dat deze in België zo goed als onbetaalbaar zijn. Heel raar, want bijvoorbeeld in Duitsland kan ik hetzelfde model (enkel de landcode verschilt, dus enkel keyboard layout waarschijnlijk) 1000€ goedkoper vinden.
Ik vroeg mij af hoe dit mogelijk is.. ik kan mij moeilijk voorstellen dat dat de meerprijs is voor een AZERTY keyboard.
Ik heb al zitten zoeken voor een spare keyboard (zodat ik eventueel in Duitsland kan gaan shoppen) maar daar heb ik enkel voor oudere modellen iets van gevonden.
Prijzen IBM Thinkpads
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
T-series zijn niet bepaal de beste laptops op de markt... Nogal wat hdd en moederborden hebben bij ons op het werk al voor het eerste jaar de geest gegeven. Welk model had je in gedachten?
Ik heb die toetsenborden al apart besteld, dus ik neem aan dat dat voor particulieren ook wel mogelijk moet zijn? Vraag gewoon eens bij een IBM dealer?
http://www-307.ibm.com/pc/support/site. ... 46503.html
Ik heb die toetsenborden al apart besteld, dus ik neem aan dat dat voor particulieren ook wel mogelijk moet zijn? Vraag gewoon eens bij een IBM dealer?
http://www-307.ibm.com/pc/support/site. ... 46503.html
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik had gedacht aan een T43 en inderdaad, die toetsenborden bestaan.
Ondertussen heb ik mijn oog ook laten vallen op de Dell Latitude D610, die kost minder voor meer (meer ram, hogere resolutie scherm, docking station, ..).
Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een deftige (krachtige, stevige) laptop die ik toch elke dag kan meenemen van en naar het werk zonder scheef te moeten lopen. En dat moet dan nog liefst voor een prijs rond de 2000 Euro.
Ondertussen heb ik mijn oog ook laten vallen op de Dell Latitude D610, die kost minder voor meer (meer ram, hogere resolutie scherm, docking station, ..).
Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een deftige (krachtige, stevige) laptop die ik toch elke dag kan meenemen van en naar het werk zonder scheef te moeten lopen. En dat moet dan nog liefst voor een prijs rond de 2000 Euro.
NuKeM
Goh, ik weet dat Toshiba toetsenborden te krijgen zijn voor 50 euro, kotgenoot van mij was ooit zo slim van een heel glas fruitsap over zijn laptop te smijten. Het kwam er langs de koeling zelfs terug uit. Opengevezen en er zat fruitsap tot aan de processor
. Hij heeft die laten drogen, terug dicht gevezen met een bang hart, en die laptop werkte nog compleet (behalve het toetsenbord). Hij heeft die toen bij een officiële dealer in Duitsland kunnen losprutsen (mogen die eigenlijk niet). Bel gewoon eens naar enkele kleinere officiële reparateurs in Duitsland/Limburg, met wat geluk sturen ze je het op per UPS.
<offtopic>Hoe hou je een bureau zo proper :S</offtopic>

<offtopic>Hoe hou je een bureau zo proper :S</offtopic>
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Sony laptops zijn iets teveel gadget en te weinig hardcore laptop: design heeft voorrang op functionaliteit, en ze vragen 30% teveel enkel en alleen voor de naam "Sony" (en dat mag je veralgemenen, bijna al hun producten zijn minstens 30% te duur).
Mocht IBM/Lenovo dezelfde service geven als Dell, dan zou ik IBM kiezen. Maar ik heb al zo vaak slordige techniekers met "servicable used parts" (defecte stukken die door hun testbank geraken en terug in de stock worden geplaatst) over de vloer gehad...
Ik zou persoonlijk Dell kopen, hoewel ze qua onderdelen iets minderwaardig zijn aan IBM (details zoals bvb heat sink in alu ipv koper, verharde kunststof ipv titanium). Maar je krijgt wel veel meer voor veel minder.
Mocht IBM/Lenovo dezelfde service geven als Dell, dan zou ik IBM kiezen. Maar ik heb al zo vaak slordige techniekers met "servicable used parts" (defecte stukken die door hun testbank geraken en terug in de stock worden geplaatst) over de vloer gehad...
Ik zou persoonlijk Dell kopen, hoewel ze qua onderdelen iets minderwaardig zijn aan IBM (details zoals bvb heat sink in alu ipv koper, verharde kunststof ipv titanium). Maar je krijgt wel veel meer voor veel minder.