iemand ervaring met MythTV en bevindingen ??

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
verdickt
Premium Member
Premium Member

2 maanden geleden heb ik een mce in elkaar gestoken. Had verwacht dat het beter zou werken.

Het mce gedeelte loopt trouwens regelmatig vast en moet dan steeds een
reset doen van mijn pc.

Daarom vroeg ik mij af of er iemand al ervaring heeft met MythTV of
een andere versie van linux.

Of iemand die zowel MythTV en mce heeft + hun bevindingen
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben aan mijn MythTV-box begonnen, maar ben er nog niet klaar mee.
Linux is geinstalleerd op die machine en moet nu beginnen met MythTv. Ik weet ook niet voor wanneer het gaat zijn want heb niet veel tijd en het is f*** heet op mijn PC-kamer.

Ik heb zelf een oude(re) athlon 1800 Mhz pc genomen en heb er een Hauppauge 150 PVR kaart ingestoken. Als dat bakje goed gaat werken wil ik er een 2de pvr gaan insteken.

Maar nu dat we in Vlaanderen gaan beginnen met digitale kabel vraag ik me eigenlijk ook af of ik niet beter een digitaal kaartje steek ipv de analoge Hauppauge 150.

Voor dat ik er aan ben begonnen heb ik vooral naar de EPG (Electronic Program Guide) mogelijkheden gezocht op ons analoog kabel systeem. Naar het schijnt hebben we zelfs op ons Vlaams TV-kabel systeem EPG mogelijkheden via een aantal verborgen teletekst pagina's op op het VT4 kanaal. Als je meer info wilt moet ik het thuis eens opzoeken want ik zit nu op het werk.

Groeten
Strife
ban
Pro Member
Pro Member

ik heb er al een hele tijd eentje draaien.
werkt prima, geen problemen mee gehad,
het grootste probleem dat ik had was een online TV gids die xml output geeft.
heb ik niet kunnen vinden (en is een requirement voor MythTV), dus heb ik zelf een scriptje moeten schrijven die de tvgids van advalvas.be afhaalt en converteert.

conclusie : excellent, maar niet voor beginnelingen.
strife
Plus Member
Plus Member

Ik heb de url gevonden van dat EPG systeem dat ik wil gaan gebruiken => http://nxtvepg.sourceforge.net/

Verder ga je nog vrij veel info vinden over hauppauge kaartjes (maar ook over PVR boxen in het algemeen) op => http://www.hauppauge.tv/hcwforum/

Zoals Ban ook al aangeeft ... Het is niet gemakkelijk om alles aan de praat te krijgen.

Strife
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ik heb er ook al over nagedacht, en ik wou hetvolgende proberen.
Ik heb op de zolder een server staan met m'n hauppauge pvr-350 kaartje.
Daar draait een service op die via tcp aangesproken kan worden en waarmee schedules ingesteld kunnen worden voor programma's op te nemen.
Ik zet een xbox naast m'n tv, zet daar linux op en een zelfgemaakt java programma waarmee schedules toegevoegd kunnen worden.
Opgenomen programma's kunnen via een netwerk-share afgespeeld worden.
Nu moet ik alleen nog een manier vinden om een afstandsbediening op de xbox aan te sluiten en die te gebruiken in m'n programma.
Moet toch te doen zijn, niet?
strife
Plus Member
Plus Member

Lukske,

Een van de features van MythTv is dat het een webserverke ingebouwd heeft.

copy / paste van mythtv.org => A nice web interface to let you select programs to record remotely.

Een standaard browser op een xbox is zelfs voldoende. Je hoeft geen eigen java app te schrijven. Da's gelijk het wiel opnieuw uitvinden :p

Strife
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ja, ma dan moet ik wel linux op menne server gaan draaien.
En da was ik nie echt van plan... :-D
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Lukse, ge zit dan ook in een "Non-window"-forum eh ;-)
Maar voor de echte tweakers is het misschien eens interessant om te kijken naar NetRemote (Win), waarmee je je PDA-met-WiFi kan omtoveren tot multimedia remote-control.
Lukse
Premium Member
Premium Member

meon schreef:Lukse, ge zit dan ook in een "Non-window"-forum eh ;-)
Lukse schreef:Ik zet een xbox naast m'n tv, zet daar linux op ...
:wink:
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

MythTV is wel goed en draait redelijk nice maar ik werk eigenlijk persoonlijk liever met Freevo (zie google) , waarbij je makkelijk zelf iets kan herscripte dat in mythtv dus niet het geval is

http://www.freevo.org ==> Freevo site
http://www.born2oc.be ==> een overcloackingsforum waar ik vroeger actief was , daar is ene die ne 'GENBOX' had gemaakt (zie search op b2oc) en die maakte gebruik van freevo en had er een hele handleiding voor geschreven. Ik weet niet of die nog online staat maar , ik heb wel opegvangen dat er een apparte site voor ontstaan is
verdickt
Premium Member
Premium Member

ban schreef:ik heb er al een hele tijd eentje draaien.
werkt prima, geen problemen mee gehad,
het grootste probleem dat ik had was een online TV gids die xml output geeft.
heb ik niet kunnen vinden (en is een requirement voor MythTV), dus heb ik zelf een scriptje moeten schrijven die de tvgids van advalvas.be afhaalt en converteert.

conclusie : excellent, maar niet voor beginnelingen.
hallo ban,

welke distro gebruik je, en heb je met meer dan 1 getest en welke
kan je aanbevelen.

Voor fedora heb ik alvast een goede website gevonden
ban
Pro Member
Pro Member

verdickt schreef:hallo ban,

welke distro gebruik je, en heb je met meer dan 1 getest en welke
kan je aanbevelen.

Voor fedora heb ik alvast een goede website gevonden
inderdaad : de meeste besprekingen die ik al op het net heb gevonden gaan uit van een fedora.
Hier is een link naar een zeer goeie install guide vanop amandtech (gaat uit van suse linux : http://anandtech.com/linux/showdoc.aspx?i=2190&p=1 )
ik heb dit nu als test draaien, en dan gebruik ik meestal debian, omdat het zo snel is opgezet, en omdat de install van veel programma's (waaronder MythTV) veel makkelijker is.

ik wil wel opmerken dat een install van MythTV nog altijd niet zo simpel is als een "yum install mythtv" of "apt-get install mythtv", aangezien de standaard install uitgaat van een amerikaans publiek : de tvlistings worden opgehaald van een website (zap2it), en daar staan natuurlijk geen belgische tv zenders bij ..
mocht er iemand interesse hebben, ik moet nog ergens een scriptje hebben liggen dat dit kan afhalen van advalvas.be en outputten in XML

voor een easy install van MythTV zelf : http://atrpms.net/dist/common/mythtv-suite/

Ban
gedeco

Ik heb zowel mythtv als Freevo werkend onder FC 4.

Voor specifiek Belgische instellingen voor Mythtv raad ik je

http://nerdhero.org aan.

Heel eenvoudig om snel zelf de boel werkend te krijgen met een paar van de tips.

Het bestand channel.sql moet je waarschijnlijk editeren afhankelijk van je woonplaats.

Gebruik hiervoor www.zenders.be en om de juiste kanaalomschrijving te vinden kun je googlen naar freq.py uit freevo. Dit vertaalt frequenties naar kanaalnummers zoals E12 etc...

Mythtv is veel completer, maar aan freevo kan er meer zelf gesleuteld worden.
Mythtv is een quasi complete applicatie met meer features dan freevo (voorlopig want deze zijn in ontwikkeling).
Freevo is een framework dat andere applicaties gebruikt. Voor TV wordt tvtime gebruikt terwijl mythtv nog steeds met xawtv werkt.

Geert
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”