Ik heb een probleem :
ik wil op een pc een domein-user gebruiken, ipv een lokale user, maar de domein-user heeft lokaal op de pc geen rechten, kan geen instellingen opslaan enz... Nochthans heb ik de domein-user al eigenaar gemaakt, Full Control gegeven op alle mappen, maar het probleem blijft.
We hebben op deze pc in het verleden nog user-problemen gehad : bij het maken van een verbinding met een server, heeft deze computer de hardnekkige gewoonte om steeds de computernaam toe te voegen aan de opgegeven user, in plaats van gewoon de ingevulde naam te gebruiken.
Ik kan wel een clean install doen, maar dat hou ik liever als laatste optie...
domein = windows 2000
pc = XP Pro
heeft iemand enig idee?
Lokale user migreren naar Active Directory user?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Logisch; aangezien een domeinuser een NIEUWE gebruiker is, en er al een lokaal profiel bestaat met die accountnaam voegt hij de naam van het domein er aan toe.
Wat je kan doen is inloggen als lokale administrator, de profielen verwijderen (zowel lokaal als domein), de domein-account toevoegen tot de lokale administrators-groep (of hoofdgebruikers) en uiteindelijk inloggen met die domeinaccount.
Natuurlijk wel opletten op de instellingen en "mijn documenten" etc dat je natuurlijk kwijt bent.
Wat je kan doen is inloggen als lokale administrator, de profielen verwijderen (zowel lokaal als domein), de domein-account toevoegen tot de lokale administrators-groep (of hoofdgebruikers) en uiteindelijk inloggen met die domeinaccount.
Natuurlijk wel opletten op de instellingen en "mijn documenten" etc dat je natuurlijk kwijt bent.
-
- Pro Member
Toch niet... Op de client blijft de oude, local user behouden en wordt een nieuwe user voor het domain aangemaakt. Zo heb ik hier zowel een lokale user 'loki' en een domainuser 'loki.walhalla'meon schreef:Logisch; aangezien een domeinuser een NIEUWE gebruiker is, en er al een lokaal profiel bestaat met die accountnaam voegt hij de naam van het domein er aan toe.
Onder system tools vind je een wizard waarmee je je bestanden en instellingen kan migreren naar een andere PC of user.meon schreef:Wat je kan doen is inloggen als lokale administrator, de profielen verwijderen (zowel lokaal als domein), de domein-account toevoegen tot de lokale administrators-groep (of hoofdgebruikers) en uiteindelijk inloggen met die domeinaccount.
Of quick 'n dirty: maak de domainuser aan op de client en voeg de account toe aan de local admin group, log in met een derde account die ook administratorrechten heeft op de client (bv. de domain admin) en kopieer de inhoud van de profielmap van de locale user naar de profielmap van de domainuser. Let er wel op dat zowel verborgen mappen als systeemmappen en bestanden getoond en mee gekopieerd worden. Normaalgezien neemt de domainuser nu zowat alle instellingen en bestanden over van de lokale user.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Dat zeg ik toch?bubbs schreef:Toch niet... Op de client blijft de oude, local user behouden en wordt een nieuwe user voor het domain aangemaakt. Zo heb ik hier zowel een lokale user 'loki' en een domainuser 'loki.walhalla'

Voor dit soort operaties hebben we hier intern wel een migratietooltje ontwikkeld. Op ongeveer die manier hebben we hier zo'n 1400 users moeten migreren naar een w2k3-domein (en dan is het al wat handiger om dat geautomatiseerd te laten lopen).
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
wat jullie allebei zeggen is dat ik de domein-user moet toevoegen bij de local-admins. ik denk dat ik dat nog niet gedaan heb, ik ga rap eens kijken, alvast mercikes 

Ah zomeon schreef:Dat zeg ik toch?![]()

Hehe, toen we vorig jaar eindelijk ons NT4-domain konden buitenzwieren, ging het maar om een dertigtal users, net genoeg om nog manueel te doen.meon schreef:Op ongeveer die manier hebben we hier zo'n 1400 users moeten migreren naar een w2k3-domein (en dan is het al wat handiger om dat geautomatiseerd te laten lopen).