Hey, ik heb gisteren een Maxtor SATA 200gb 8mb Cache gekocht (6L200M0). Nu wil ik op deze Windows 2000 installeren, en mijn vorige (Maxtor ATA 120gb) als storage gebruiken.
Het probleem was dat hij de nieuwe schijf nergens zag, ook niet in Windows Verkenner. Op de site van Maxtor heb ik het programma Maxblast 4 gevonden. Dit is een image die je moet booten om de schijf terug te vinden. Bij dit programma heb je de keuze tussen Boot Drive en Storage Drive. Bij Boot drive maakt hij een exacte kopie van mijn oude ATA-schijf.
Dus nu kan ik booten op beide schijven. Dus je zou zeggen, probleem opgelost. Maar wanneer ik mijn windows 2000 erin steek en boot via CD-rom, ziet hij enkel maar mijn oude schijf staan waarop ik dus mijn Windows kan installeren.
Heb ergens gelezen dat ik eerst mijn oude schijf moet formatteren vooral ik de mogelijkheid krijg om mijn nieuwe langs dezelfde weg te formatteren. Zou dit kunnen kloppen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Maxtor SATA Probleem
- Sloppy Joe
- Member
Bossie,
heb je in het begin van de installatie van W2K aangeduid dat je extra drivers hebt voor de SATA controller? Dit doe je door in het begin op F6 te drukken als er gevraagd wordt om extra drivers te installeren.
Als je dit niet doet, zal W2K niet de SATA controller herkennen en bij gevolg ook niet de SATA schijf...
Joe
heb je in het begin van de installatie van W2K aangeduid dat je extra drivers hebt voor de SATA controller? Dit doe je door in het begin op F6 te drukken als er gevraagd wordt om extra drivers te installeren.
Als je dit niet doet, zal W2K niet de SATA controller herkennen en bij gevolg ook niet de SATA schijf...
Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Je moet in het begin van de setup sata drivers laden van uw moederbord (F6, helemaal in het begin bij "3rd party RAID/SCSI drivers"). Je moet dus wel eerst een floppy maken met die drivers erop.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
- Bedankt: 252 keer
Bij XP is het gebruikelijk dat je bepaalde controllers/drivers die niet standaard op de XP setup CD staan, ingeeft tijdens de optie "install third-party drivers". Ik ken SATA niet, noch Windows 2000, maar kan me voorstellen dat Windows 2000 misschien niet de juiste channelcontrollers/drivers meegekregen heeft.
De juiste controller vind je op de site van je moederbord, en de juiste harddisk driver zal je wel op de Maxtor site terugvinden. Zet beiden op een floppy en als Windows 2000 ook de optie voor 'third-party drivers' geeft, dan kan je ze op dat moment installeren.
De juiste controller vind je op de site van je moederbord, en de juiste harddisk driver zal je wel op de Maxtor site terugvinden. Zet beiden op een floppy en als Windows 2000 ook de optie voor 'third-party drivers' geeft, dan kan je ze op dat moment installeren.
Ahwel ik dacht dat op die bootdiskette de drivers gingen staan, ik heb dan idd op F6 gedrukt om extra drivers te installeren. Ik heb dan de mogelijkheid om mijn besturingssysteem te kiezen, mr daarna kreeg ik de melding dat er geen schijfstation kan gevonden worden.
Heb mijn cd van moederbord nog eens doorlopen en heb de SATA drivers gevonden. Ik dacht dat dit niet nodig was omdat ik via Windows mijn SATA drivers reeds geüpdated had.
Zal eens proberen! Alvast bedankt!
Heb mijn cd van moederbord nog eens doorlopen en heb de SATA drivers gevonden. Ik dacht dat dit niet nodig was omdat ik via Windows mijn SATA drivers reeds geüpdated had.
Zal eens proberen! Alvast bedankt!
Greetz Bossie
Oke, het probleem is opgelost!
De drivers van op moederbord Cd-rom werkten niet of waren out of date. Ondanks het feit dat ik mijn moederbord nog mr enkele maanden heb. Kheb dus de nieuwe drivers gedownload en het is nu gelukt.
Bedankt vr de snelle reacties!
De drivers van op moederbord Cd-rom werkten niet of waren out of date. Ondanks het feit dat ik mijn moederbord nog mr enkele maanden heb. Kheb dus de nieuwe drivers gedownload en het is nu gelukt.
Bedankt vr de snelle reacties!
Greetz Bossie