Het verschil tussen Windows XP Home Edition en Windows XP Professional is slechts 2 bytes, ook al betaal je voor de tweede versie 130 euro meer. Het Duitse computer tijdschrift C'T publiceert in haar nieuwste uitgave een hack om Windows XP op te waarderen door slechts 2 bytes aan te passen.
De wijziging kan alleen voor installatie worden uitgevoerd op de Windows-code van de installatie-cd. Wijziging achteraf is niet mogelijk. De hele hack die in zes pagina's wordt beschreven, bestaat uit meerdere wijzigingen.
Hoewel na de installatie niet alle functies van XP Professional kunnen worden gebruikt, zijn anders dan bij XP Home Edition ineens wel Extern Bureaublad voor het op afstand beheren van andere computers, Gebruikersbeheer en ook geavanceerde beveiligingsfuncties te gebruiken.
Bron: Webwereld
Verschil tussen XP Home en XP Pro is slechts 2 bytes
- [The Cleaner]
- Member
wat een grapjas die Bill

Wel een beetje laat met deze "ontdekking"
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Je moet wel gek zijn als je dit zou proberen, tenzij je graag een aanklacht aan uw been hebt van de Softwaregigant? Lees eens goed de voorschriften van Microsoft wat betreft het manipuleren aan hun Software.
(die heb ik zo even eens doorgelezen bij de installatie van MSN 7.0)
Denk niet dat ze dit niet ontdekken bij het updaten van je systeem, als er een patch aangeboden wordt.
Wat hier beschreven staat is aanzetten tot illegale handelingen.
Wie graag zijn achterwerk verbrandt moet dan maar op de blaren zitten!
Zou wel eens het meervoudige kunnen kosten van een Legale Pro versie.
(die heb ik zo even eens doorgelezen bij de installatie van MSN 7.0)
Denk niet dat ze dit niet ontdekken bij het updaten van je systeem, als er een patch aangeboden wordt.
Wat hier beschreven staat is aanzetten tot illegale handelingen.
Wie graag zijn achterwerk verbrandt moet dan maar op de blaren zitten!
Zou wel eens het meervoudige kunnen kosten van een Legale Pro versie.

Gelooft ge da nu echt?Blue-Sky schreef:Denk niet dat ze dit niet ontdekken bij het updaten van je systeem, als er een patch aangeboden wordt.
Ik gebruik al jaren een illegale versie van XP, en ik heb geen problemen met het downloaden van updates.
Voor bepaalde downloads op de site van Microsoft kun je nu laten controleren of je een legale versie hebt. In de toekomst zullen alleen legaal gekochte versies software en patches kunnen downloaden, maar ook daar is al een work-around voor.
ik vind eigenlijk dat dit niet illegaal zou mogen zijn...
als je een auto koopt in standaardmodel, je steekt er custom banden onder en sportzetels, om zo op een goedkopere manier bijna hetzelfde te hebben als de sportversie van die standaard wagen, then why not?
Of koop bij de bakker een wit brood ipv het duurdere multigranenbrood (waar de bakker meer tijd in steekt) en duw er zelf je eigen granen achteraf in... Je upgrade ahw je brood naar een betere versie...
Je hebt tenslotte die software gekocht he?
Als ik de install van win XP koop, mag ik daar toch mee gaan frisbeeën als ik wil? Daarmee bedoel ik, het is van jou dus doe ermee wat je wil, zolang je het niet gebruikt om schade toe te brengen aan derden...
Als die mannen nu een manier hebben om zelf je XP home te kunnen "modden" door code enzo te veranderen naar iets dat hen beter ligt, go ahead!
That's my humble opinion...
ciao s
EDIT : typo's
als je een auto koopt in standaardmodel, je steekt er custom banden onder en sportzetels, om zo op een goedkopere manier bijna hetzelfde te hebben als de sportversie van die standaard wagen, then why not?
Of koop bij de bakker een wit brood ipv het duurdere multigranenbrood (waar de bakker meer tijd in steekt) en duw er zelf je eigen granen achteraf in... Je upgrade ahw je brood naar een betere versie...
Als ik de install van win XP koop, mag ik daar toch mee gaan frisbeeën als ik wil? Daarmee bedoel ik, het is van jou dus doe ermee wat je wil, zolang je het niet gebruikt om schade toe te brengen aan derden...
Als die mannen nu een manier hebben om zelf je XP home te kunnen "modden" door code enzo te veranderen naar iets dat hen beter ligt, go ahead!
That's my humble opinion...
ciao s

EDIT : typo's
There are two types of planes : Fighters and Targets 

- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Wel stephan daar ben je ferm mis, die auto heb je inderdaad echt gekocht die is van jou en je doet ermee wat je wil, maar eender welke software is niet van jou als je hem koopt.stephan schreef:ik vind eigenlijk dat dit niet illegaal zou mogen zijn...
als je een auto koopt in standaardmodel....
Als ik de install van win XP koop , mag ik daar toch mee gaan frisbeeën als ik wil? Daarmee bedoel ik, het is van jou dus doe ermee wat je wil...
Zoals SeNsEi Ze0n zegt
Je stemt hiermee in voor je installeert en ook dat je totaal niets aan de software mag veranderen, zelfs bij die illegale versie van Lukse moet hij daarmee instemmen alvorens die te kunnen installeren.Het probleem bij Windows is dat je alleen een licentie koopt...
Betreffende Blue-Sky
Idd. microsoft weet perfect dat je met een illegale versie werkt.Denk niet dat ze dit niet ontdekken bij het updaten van je systeem...
Europa is echter niet hun prioriteit en het ligt hier wat moeilijker om een gebruiker rechtstreeks aan te pakken dan in de US.
Ik zoek een berichtje weer op dat ik op het Microsoft forum plaatste en dat ik persoonlijk hoorde van een werknemer van "Bill" over de manier hoe ze dat ginder aanpakken en zal het hier posten.(geef me wat tijd, 't is reeds even geleden.
groetjes.

It's better to be pissed off than pissed on.
probleem is dan wel: wat doe je met veranderingen die gebeurt zijn VOOR de installatie? Dan heb je de licentie zogezegd nog niet goedgekeurd?herkato schreef:Je stemt hiermee in voor je installeert en ook dat je totaal niets aan de software mag veranderenHet probleem bij Windows is dat je alleen een licentie koopt...
dus als dit toch een rechtzaak komt, zullen een paar advocaten weer goed kunnen snoepen

Dat zie ik echt niet zitten! Hoe ga je veranderingen aanbrengen op de originele CD?wem:
probleem is dan wel: wat doe je met veranderingen die gebeurt zijn VOOR de installatie? Dan heb je de licentie zogezegd nog niet goedgekeurd?
It's better to be pissed off than pissed on.
waarom moet dit op OP de originele cd zijn? je maakt in linux afbeelding van de originele cd, verandert de 2 bits en brand het terug op cdherkato schreef:Dat zie ik echt niet zitten! Hoe ga je veranderingen aanbrengen op de originele CD?wem:
probleem is dan wel: wat doe je met veranderingen die gebeurt zijn VOOR de installatie? Dan heb je de licentie zogezegd nog niet goedgekeurd?
nergens heb je dan de licentie goedgekeurt