Reeds enkele weken ben ik op zoek naar externe harde schijven die in een netwerk kunnen opgenomen worden.
De Maxtor Shared Storage drive beschikt naas USB ook over Ethernet poorten en ik weet dat er ook andere merken beschikbaar zijn (onder meer Iomega).
Bijna al deze schijven maken melding dat ze ook geschikt zijn voor Linux.
Zijn er mensen die hiermee al ervaring hebben ? Ik vermoed dat dit kan via Samba. Wellicht maken de meeste schijven gebruik van een mini-linux om hun beheer te doen (RFS, EXT2 of 3).
Alle tips en info hieromtrent is welkom.
Maxtor shared storage drive
ben al een tijdje aan het kijken naar de linksys NSLU2 :
draait van nature linux, maar kan worden uitgebreid door er je eigen linux over te zetten.
http://www.batbox.org/nslu2-linux.html
hack is van degene die eerder ook de wrt54g gehacked had
draait van nature linux, maar kan worden uitgebreid door er je eigen linux over te zetten.
http://www.batbox.org/nslu2-linux.html
hack is van degene die eerder ook de wrt54g gehacked had
De NLSU2 heb ik ook al bekeken. Die lijkt me inderdaad ook wel leuk.
Maar ik dacht bij mezelf dat die Maxtor Network Storage Drive niet spectaculair duurder is dan een gewone USB-externe HD. Daarom vond ik die kost van de NLSU2 overbodig.
't is een beetje aftasten wat best is. De bedoeling is dat ik de ext. HDs zowel met Windows als Linux kan benaderen. Ik hoef niet noodzakelijk een NLSU2 om daar dan een Mediaplayer op te hacken en dergelijke.
Die schijven zijn louter bedoeld als storage. Ook de optie van een extra PC met daarin interne HD's heb ik al overwogen. Maar wegens plaatsgebrek ga ik wellicht toch voor een compacte oplossing.
Maar ik dacht bij mezelf dat die Maxtor Network Storage Drive niet spectaculair duurder is dan een gewone USB-externe HD. Daarom vond ik die kost van de NLSU2 overbodig.
't is een beetje aftasten wat best is. De bedoeling is dat ik de ext. HDs zowel met Windows als Linux kan benaderen. Ik hoef niet noodzakelijk een NLSU2 om daar dan een Mediaplayer op te hacken en dergelijke.
Die schijven zijn louter bedoeld als storage. Ook de optie van een extra PC met daarin interne HD's heb ik al overwogen. Maar wegens plaatsgebrek ga ik wellicht toch voor een compacte oplossing.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dit is echter meestal de enige volwaardige oplossing... compacte oplossingen hebben vaak problemen met filesystemen, en vooral authenticatie/security. (tenzij je naar de duurdere gaat welke je ook in een domain kan hangen bv.).Kartouch schreef:Ook de optie van een extra PC met daarin interne HD's heb ik al overwogen. Maar wegens plaatsgebrek ga ik wellicht toch voor een compacte oplossing.