Switch met speedtoch home (getweakt)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Help,

Welke kabel met ik gebruiken om mijn getweakte modem router met mijn 8 poort switch gebruiken waarschijnljikeen crossed dacht ik.

Vroeger draaide ik een gewone 10 mbps hub op poort 8 sluitte ik mijn home en da werkte met een gewone utp kabel.

hoe zit dat met ne switch is de poort 1 of 8 anders ? of moet ik tussen router en switch een gecrossete kabel gebruiken. met een gewone utp lukt het nie ook nie met de oude hub ervoor.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Tussen hubs, switches e.d. heb je normaal gekruiste kabels nodig ja, tenzij je switch zelfkruisende poorten heeft (mijn switch heeft dat in ieder geval hier).

Normaal moet je de router met de switch op de uplink-poort aansluiten. Is dat niet aangeduid? Meestal is dat een poort die iets afzonderlijk staat, of is dat nummer 1, ja...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je getweakte sth modem moet je met een gewone kabel op de switch zetten dus op een gewone poort, niet op een uplink
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member

Ik dacht dat ook maar dit lukt niet gebruik een edimax 8 port swith.
als ik deze aansluit met een gewone utp en mijn pc er mee verbind krijg ik geen connectie.

De zelfde met die oude hub geen probleem wel op poort 8 (met verbinding schakelaar op hub en niet op pc ) de router en de pc's op de andere poorten. zal nog een beetje zoeken worden. Is het mischien 10/100 da het hem doet kan normaal wel nie
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

werkt je switch als je er 2 pc's aanhangt?

probeer anders eens met de kabel die bij je modem zat (ik weet niet meer of het een cross/straight is

probeer anders je modem eens te pingen, als hij antwoord dan is het een foute instelling

Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member

Heb hem aan de praat gekregen, nog niet zo als het zou moeten maar het werkt.

Mijn oude hub 10 mpbs verbind ik met een gewone utp kabel aan de router in de uplink connector. Dan sluit ik ook een gecroste kabel aan in een vrije poort daarna naar de switch 10/ 100 mpbs . Als ik op de switch dadelijk een pc aansluit noppes. kan host niet bereiken na een ping. :evil: :evil: :evil:

Als ik evenwel op de oude hub een pc aansluit en met deze een verbinding maak, kan ik daarna gewoon met op de switch meerdere pc's hangen. :roll: :roll: :roll: Blijkbaar moet de switch eerst gezien worden door de router. :???: :???:

Valt de stroom uit moet ik dus eerrst een pc op de hub aansluiten en opstarten dan pas de switch. :evil: :evil:

Logisch vind ik dit wel niet maar zo krijg ik de switch aan de praat.
Weet iemand daarvoor de reden?
gast

eigenlijk is het de switch die eerst de router moet leren kennen :wink:
een switch bouwt een tabel op met mac adressen maar of er daar nu eerst een hub tussen zit of niet zou geen verschil mogen maken.
Een hub is maar een domme verdeeldoos die het binnenkomend signaal gewoon terug versterkt naar alle poorten stuurt.
waarom je er die hub dus eerst moet tussenplatsen is een raadsel.. :eek:
stefke
Pro Member
Pro Member

Simpel was de oplossing lengte van de kabel, en de 3 en de 6 naast een gelegt. moet dus 12 3 56 4 78 zijn denk ik.

Dus een utp kabel wilde nie wel een stp kabel.

alle om kort te zijn nu werkt het.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

UTP = Unshieled Twisted Pair
STP = Shieled Twisted Pair

Dacht dat dit enkel een andere manier van isolatie van de kabels was... die draadjes blijven identiek.. daar is geen verschil in, normaal kan je perfect wat je met utp kan aansluiten ook met stp/ftp(kabel) aansluiten. En lengte speelt ook geen rol als het maar <100m is.

Wat betreft die hub, kleine opmerking, nen hub versterkt uw signaal niet. Een hub geeft enkel uw signaal door. Daarom dat ge met gebruik van een hub de max. lengte van 100m utp ook niet mag overschrijden... een hub die wel je signaal versterkt en die dus aan kabels van 100m utp mag hangen is een repeater, die versterkt uw signaal.

Het is inderdaad wel een vreemd probleem. (maybe gewoon een slechte kabel in het begin gebruikt?)
I love it when a plan comes together!
stefke
Pro Member
Pro Member

Nen kabel die het signaal niet sterk genoeg stuurde voor de switch maar voor da stom hubken was hem wel goed genoeg stom hubken 10 mb switch op 100. diene op honderd gebruikt de alle acht draadjes en diene op den 10 heeft er maar 4 nodig 1236 dacht ik. het was gewoon van mijnen tweege de kabels rechttoe gezet 12345678 12345678 das nie goe voor nen 100.

Strange maar blijkbaar zal het er wel mee te maken hebbe zekes.

had da kabelken ook geprobeert bij nen telenet router en noppes da gaf ook geen goed rezultaat nu met de stp kabel probleem opgelost.

Dus kabelken 12364578 12364578 is den juisten voor 100 mb door te sturen.

Kan mis zen maar peins van nie.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Helaas, helaas, je bent mis. Van een UTP-kabelke worden er maar 4 draadjes gebruikt, een zendpaar en een ontvangpaar. Dus geen 8. Het maakt niet uit, 10 of 100 Mbit, full of half duplex. Als je de schema's wil voor crossed en straight dan moet je maar eens roepen.

Ik denk dat de oorzaak van het niet werken/aan de praat krijgen gewoon een misverstand is met de straight/crossed dingen. Deze zijn soms ingewikkeld. Sommige switchenhubs zijn zelf-kruisend, andere niet. Zoals bij de STH moet je een crossed gebruiken (ik denk behalve als hij aan de uplink hangt, want die poort is ook meestal zelf-kruisend) en dit gaat zo maar door. Waarschijnlijk enkel de juiste combinatie overgeslagen.

Cheers
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Kan deze link een licht in het duister zijn(wel pandora hoor)
http://users.pandora.be/kristoffel.de.v ... werk_b.htm

hope it works

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sub Zero schreef:Zoals bij de STH moet je een crossed gebruiken (ik denk behalve als hij aan de uplink hangt, want die poort is ook meestal zelf-kruisend) en dit gaat zo maar door. Waarschijnlijk enkel de juiste combinatie overgeslagen.
bij mij hangt de sth toch op een gewone straght kabel en hij werkt perfect :)
geen idee welke kabel het normaal zou moeten zijn

Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member

Het is en blijft raar de kabel werkte perfect op 10 mb maar niet op 100.

crossed heeft hier dus niks mee te maken. gewoon de lengte kwaliteit van kabel en fichkens. Ik weet huis wel hoe ik kabelkens moet maken maar dat van 12356478 klopt wel peinz ik vorger deed ik dit nooit maar blijkbaar was het dat of kwaliteit van onderdelen.

crossed allesinds niks mee te zien was probleem nie. bizar maar nu werkt alles

Zot werd ik ervan kon geene kabel meer gemaakt krijgen. Mijne tester (black box) gaf fouten en een andere tester nie. 10 mb lukte 100 nie.

Kabel was probleem nie dus nu andere fisckes aangeschaft probleem solved.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, als je de kabel zelf gemaakt hebt, dan zou ik toch vermoeden, verkeerd draadje op verkeerde lijntje genepen. Allez ja, slecht contact, slechte fiche,... toch iets met de kabel.

En nogmaals die lengte en het verschil utp/ftp/stp maakt echt niks uit. Als je het verschil wilt weten tussen die kabels moet je er maar eens aan voelen. Een stp zal iets harder aanvoelen dan een utp. Heeft een dikkere beschermende laag rond de draadjes.
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien domme vraag, maar aangezien stp werkt en utp niet, ge woont toch niet pal naast een radio zendmast of die netwerkkabels werden toch niet door dezelfde buizen als uwe elektriciteit gestuurd?
NuKeM
stefke
Pro Member
Pro Member

Ze liepen er wel e beetje langs maar niet echt er naast en zeker niet in de zelfde buizen. zou normaal geen probleem mogen kunne zijn, maar tja Murphy kennende ........

't zal wel aan de fischkens hebben gelegen. Ik werd er bijna zot van. Kon genen deftige kabel meer maken. Nu met de nieuw serie geen probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”