vervelende firewall alerts

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Tgenwoordig krijg ik wel om de paar minuten melding van mijn nis (norton internet security) dat iemand probeert toeang te krijgen tot mijn computer.Dit irriteert mij zo dat ik nis uitschakel voor een paar uur maar wat zouden mensen via het udp protocol in mijn computer komen zoeken ? :evil:

Afbeelding

dit is waarschijnijk iets waarover ik mij geen zorgen moet maken anders zou norton wel meer van zen oren maken maar toch irriteert het mij iemand die weet hoe da kan / komt ?
Registered Linux user #286313
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Kun je ergens in nis niet iets unvinken, zodat hij geen meldingen meer geeft, maar nog altijd zijn werk doet? Bij bitdefender is in ieder geval zo.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo Erik,
Als die melding komt in Norton, kun je dan geen hokje aanvinken, deze melding niet meer weergeven.
('k dacht dat die mogelijkheid bestaat in NIS, heb ik al eens gezien geloof ik)

Even een screenshot van NIS 2005
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

aaah ja da zal ik eens bekijken da vakske heb ik nie blue-sky "deze melding niet meer weergeven" ik heb nogthans ook 2005 maar ik ga eens zoeken in de help alvast bedankt voor de hulp allebei
Registered Linux user #286313
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Erik schreef:dit is waarschijnijk iets waarover ik mij geen zorgen moet maken anders zou norton wel meer van zen oren maken maar toch irriteert het mij iemand die weet hoe da kan / komt ?
Daar hoef je je inderdaad geen zorgen over te maken. Het wordt meestal veroorzaakt door de vorige eigenaar van je IP-adres die P2P software gebruikte... en waar andere computers nog steeds denken dat dit zo is, en nu jou PC trachten te connecteren.

Trouwens gans dat gedoe van meldingen in je firewall is een beetje absurd... ofwel wordt het geblokeerd (en dan is het goed en hoef je geen melding), ofwel gaat het erdoor (en dan weet je toch van niets).

Ik weet niet welke setup je hebt (ADLS/kabel), maar een simpel routertje bevat tegenwoordig ook een firewall welke al deze nonsens stopt, en dan kan je meteen die rommel van je PC afgooien.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”