telenet verdelen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
101st
Starter
Starter

hello

Ik zou dus men internet wille verdele over 2 pc's. Maar aangezien ik telenet heb kan ik geen gewone switch gebruiken.
Met router moet da lukken normaal. Nu deze router is die hardware matig goed?

Router

En hoe moet ik die dan plaatsen? Eerst van telenet modem naar router of direct router gebruiken? Omdat ik ook telefoon langs telenet heb komt er ook een telefoonlijn uit men telenet modem. dus zou da eventueel gaan?

merci
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

waarom gaat dit niet met telenet die switch ?

het standaard abo van telenet (expressnet) heb je 2 ip's en kan je perfect een switch gebruiken

het gebruik van een router wordt trouwens van telenet uit niet ondersteund
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Die router zou moeten werken op je telenetlijn. Je moet gewoon de UTP-kabel dat uit je telenetmoden komt in de wan-poort van die router proppen en dan met 2 andere UTP-kabels naar je PC's gaan. Die telefoonlijk moet gewoon naar de telefoon blijven gaan.

Telenet biedt dan misschien geen support, maar wij wel ;)

Cheers
Afbeelding
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ik heb ook expressnet, maar ik geef de voorkeur aan een routerke boven een switch, omdat een routerke met ingebouwde firewall toch al een betere beveiliging is dan een switch. Ik heb dan wel het geluk dat ik de support van Telenet niet nodig heb, ik weet wat dat betreft zelf wel wat ik doe :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”