Xp boot in zwart scherm, enkel muispijl

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Heeft er iemand onder u dit al eens meegemaakt en een oplossing voor gevonden?

Bij het booten kom ik in een volledig zwart scherm terecht, enkel de muispijl is zichtbaar en hij reageert ook op de muis.
Booten in vga of veilige modus en laatste bekende juiste configuratie geven altijd hetzelfde resultaat.
Ik heb ook al eens het register gewist en manueel de versie uit de repair dir teruggezet maar ook dat lost niets op.

Monitor en vga kaart zijn ok, heb ook al een andere kaart erin gestoken en dat is hetzelfde.
Op een bepaald moment dacht ik dat hij zijn uitvoer deed naar de 2e vga aansluiting maar ook dat is het niet. :x

Iemand suggesties?
kikker46
Pro Member
Pro Member

Dus het toetsenbord reageert niet ?

Mvg,

Kikker
Peterken
Premium Member
Premium Member

Jawel, num lock en caps lock leds reageren wel maar voor de rest gebeurt er niets als ik Tab of CTRL-ESC, functietoetsen, ... druk.
Er staan meerdere profielen op dus hij zou in het aanmeldingsscherm moeten staan.

Vergeten: het is Xp pro NL - sp2
kikker46
Pro Member
Pro Member

En als ge Ctrl+Alt+Delete duwt, en dan nieuwe taak explorer neemt, wat gebeurt er dan ?

Mvg,

Kikker
Akira
Elite Poster
Elite Poster

kikker46 schreef:En als ge Ctrl+Alt+Delete duwt, en dan nieuwe taak explorer neemt, wat gebeurt er dan ?

Mvg,

Kikker

em zei juist dat functietoetsen niets deden :)
de pispaal <<
Peterken
Premium Member
Premium Member

Idd, ook Ctrl+Alt+Del doet niks, nada, niente, rien-de-knots, nichts, .... , potverdikke
Dikke kl...nest! :x
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Eventueel eens een ander identiek klavier aansluiten, misschien een hardware fout in 't klavier? (of in je PC)
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Als muis en klavier allebei PS/2 zijn, dan beide connectoren eens van plaats verwisselen, of gewoon zonder booten?
Peterken
Premium Member
Premium Member

@cptKangaroo & Blue-Sky: het heeft niks te maken met keyboard of muis.
Het gaat er niet om dat die niet reageren, wel dat ik een zwart scherm heb - kijk evt eens naar eerste post in deze thread.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

wild guess: corrupte background image. Vervang die die je nu hebt eens met een andere met dezelfde naam (file overschrijven dus).
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

De taakbalk is eigenlijk gewoon Windows Explorer/Verkenner, dus misschien moet je explorer.exe (in de Windows folder) eens vervangen door de versie uit je herstelfolder/partitie.

Als het mogelijk is om een bestand te starten, probeer dan sfc.exe eens (System File Checker) -- normaal vind je dat in de Windows/System32 folder. sfc.exe /scannow
Peterken
Premium Member
Premium Member

@SeNsEi Ze0n
Ik geraak niet in windows en ik meen ooit gezien te hebben dat het mogelijk is om het aanmeldingsscherm te veranderen maar als het dat zou zijn, moeten dan de profielen en paswoordvelden niet zichtbaar zijn als je op Tab drukt?

@cptKangaroo
Blijkbaar is het niet mogelijk om sfc te runnen in de recoveryconsole, dus ook geen oplossing daar. :-(

Ik heb nu windows 'ernaast' geïnstalleerd en die start wel zonder probleem en ook een 'in-place' upgrade of 'repair installatie' lossen niks op.
Damastaer2

verse Boot bestanden kopieren naar oude map?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Skin geinstalleerd?
ban
Pro Member
Pro Member

je zegt dat je een zwart scherm hebt met een muis pointer,
kan je eens proberen gokken of dat scherm nog in gewone VGA modus staat, of al in je (normaal veel hogere) standaard resolutie zit ?

als je nog in VGA resolutie zit denk ik : display driver probleem
maar als je niet in safe mode geraakt gaat dit niet makkelijk op te lossen zijn denk ik.
ik zou proberen om eventjes een andere VGA kaart te steken en kijken of je dan in safe mode geraakt ?
Beetle
Starter
Starter

Probeer eens 2x op Ctrl+Alt+Del te drukken. Als je nog altijd in het aanmeldingsscherm van Windows bent, schakelt dat over naar een gewoon loginvenster (zoals in een domein of win2k). Daar kan je dan een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Misschien geraak je dan wel ingelogd?
Peterken
Premium Member
Premium Member

@Damastaer2: gebeurt dat niet met een inplace upgrade of repair install?

@Ken: neen, geen skin.

@ban: zoals ik al in mijn beginpost aangaf had ik al een andere kaart geprobeerd.

@Beetle: Ctrl+Alt+Del hielp ook niet.

Uiteindelijk heb ik volledig opnieuw geïnstalleerd en heeft mijn systeem een tijdje goed gedraaid maar de problemen zijn op een andere manier opgedoken.
Nu zou er iets met de harde schijf zijn en het ambetante is dat het een SATA schijf is die je niet kan testen op nogal wat controllers.
Morgen ga ik hem wisselen en ben eens benieuwd.

Alleszins allemaal bedankt voor de moeite!!! :wink:

P.
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zou toch zeker je ram geheugen is testen, ik had er ook problemen mee, in verschillende aard en al die problemen lagen aan dat ram geheugen. Memtest is daarvoor een goed autoboot programma
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Of Microsoft Windows Memory Diagnostic, vergelijkbaar met memtest86, maar beter. http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”