hey! stuurt eSIM naar nieuwe postpaid klanten
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 85 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Enkele mensen overgezet van Telenet & Proximus naar hey! telecom, en wat blijkt? Ze sturen geen fysieke simkaart meer op! En wij maar wachten op Bpost. 😅
Het gebruik van eSIMs bij hey! wordt vanaf nu dus officieel ondersteund.
Student Business & IT @ VIVES Kortrijk | Jobstudent bij 

-
Nexive
- Starter

- Bedankt: 1 keer
Dus ze sturen automatisch een eSIM en je hebt (momenteel) niet de keuze tussen gewone SIM en eSIM bij het aanvragen van een simkaart?
Mobiel: hey! mobile M 35GB €4 - Samsung Galaxy S22 256GB
Internet (na verbouwing): FASTfiber 150
TV (na verbouwing): TV Vlaanderen APP TV Light
Internet (na verbouwing): FASTfiber 150
TV (na verbouwing): TV Vlaanderen APP TV Light
- VossyGamer
- Pro Member

Ik had eergisteren tijdens het bestelproces inderdaad niet de mogelijkheid om te kiezen tussen een fysieke simkaart of een eSIM. Wel kan je achteraf via de klantenzone een fysieke simkaart aanvragen.

- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Geen klagen van gehad werd stipt binnen 24-48h geleverd.Dixit schreef:Logisch. CEVA Logistics stuurt de SIM-kaarten. En dat was geen succes....
Laatste nieuws over CEVA was niet leuk maar staat los van de werking en leveringen.
Nieuwigheden altijd leuk!
Internet = Orange
Telefonie/GSM = Orange
TV = Streaming
Telefonie/GSM = Orange
TV = Streaming
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 62 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@citroene ik denk dat Telenet de enige zijn die dat ondersteunen? Orange alleszins niet dus zou mij sterk verbazen als hey! het wel ondersteunt.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1175 keer
- Bedankt: 759 keer
In hun FAQ vind ik het volgende (geen idee of het er al stond)
Kan je een nieuw hey!-abonnement meteen als eSIM activeren?
Nee. Bij hey! kan je een nieuw abonnement niet rechtstreeks als eSIM activeren. Daarvoor heb je eerst een fysieke simkaart nodig. eSIM is alleen beschikbaar voor het overzetten of omzetten van een simkaart die al actief is.
[/quote[
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
-
Dixit
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 8 keer
Toch ook wel een Hey! marketingdingetje dat woorden en daden elkaar tegenspreken. Het is redelijk recent, want eerder meldde Hey! expliciet dat ze geen eSIM konden aanbieden (ook al konden ze dat wel).
-
boulder
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
- Bedankt: 284 keer
Die mensen die je hebt overgezet, waren dat Apple iPhone gebruikers of Android gebruikers?VossyGamer schreef: 1 week geleden Enkele mensen overgezet van Telenet & Proximus naar hey! telecom, en wat blijkt? Ze sturen geen fysieke simkaart meer op! En wij maar wachten op Bpost.
48f1d31a-a28a-4f8c-855f-9ed3a918815c.jpeg
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
boulder
- Elite Poster

Ik heb de vraag ook eens aan de Hey! helpdesk gesteld.
Eerst was het een AI bot, die alleen maar FAQ herkauwt, en dus niets helpt bij nieuwe info.
Nu een mens gehad, en die zegt dat eSim niet ondersteund wordt.
Tja, ik heb hem nogmaals naar dit forumtopic verwezen, en gezegd dat eSim wel zeker al ondersteund werd door Hey! op iPhone, maar dat het in mijn geval over Android gaat.
Eerst was het een AI bot, die alleen maar FAQ herkauwt, en dus niets helpt bij nieuwe info.
Nu een mens gehad, en die zegt dat eSim niet ondersteund wordt.
Tja, ik heb hem nogmaals naar dit forumtopic verwezen, en gezegd dat eSim wel zeker al ondersteund werd door Hey! op iPhone, maar dat het in mijn geval over Android gaat.
-
streulma
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 88 keer
@ boulder , hier ook even goed Android. Maar het lukt wel om van Orange esim naar Hey esim te gaan.
Internet: Telenet 500 Mbps (bij ouders)
TV: Telenet (bij ouders)
Mobiel: Base
Smartphone: Samsung A37 5G
Laptop: Samsung Galaxy Book 4
- VossyGamer
- Pro Member

iPhone gebruikers, maar ik weet niet hoe hey! dit te weten kon komen, gezien men tijdens het bestelproces daar niet naar vroeg. Zou er misschien een uitwisseling zijn van toesteltype tussen de oude provider en hey! telecom?boulder schreef: 1 week geleden Die mensen die je hebt overgezet, waren dat Apple iPhone gebruikers of Android gebruikers?

- VossyGamer
- Pro Member

Voor hey! zou eSIM-only of in dit geval eSIM-first (automatische opt-in) eigenlijk veel logischer zijn. Dit natuurlijk omwille van de logistieke kost van een fysieke simkaart, en het sneller kunnen bedienen van het online-first en eerder jonge - of jong van geest voelende - doelpubliek van hey! telecom.

-
boulder
- Elite Poster

Ja, het is daarom dat ik het vroeg, ik weet niet wat er allemaal gevraagd wordt bij het aanmelden.
Ik sluit echter ook niet uit dat de helpdesk medewerkers niet goed op de hoogte zijn van hoe de nieuwste situatie is.
Hij zei dat het in mijn situatie "moeilijk" zou zijn, maar als er geen e-sim is, is het gewoon onmogelijk vermits die fysieke SIM niet kan werken vanwege de kapotte SIM lade.
Ik ben ook niet van plan direct een andere GSM te kopen, of een oude GSM weer in dienst te nemen.
Het is om mij de miserie te besparen van toch een fysieke GSM te krijgen, en dan weer te moeten opzeggen dat ik dat wilde weten.
Vragen ze het IMEI nummer op wanneer je een nieuw abonnement afsluit?
Daarmee zouden ze het kunnen weten.
De uitleg is warrig.
Enkel voor nieuwe klanten, maar wat later dan weer "nieuwe abonnementen".
Ik ben jaren klant geweest, op dit moment al meer dan een jaar niet meer.
Ben ik dan een "nieuwe" klant of niet?
En de uitleg dat Esim niet gesupporteerd wordt, klopt ook niet, ten minste al niet bij Apple.
Ik sluit echter ook niet uit dat de helpdesk medewerkers niet goed op de hoogte zijn van hoe de nieuwste situatie is.
Hij zei dat het in mijn situatie "moeilijk" zou zijn, maar als er geen e-sim is, is het gewoon onmogelijk vermits die fysieke SIM niet kan werken vanwege de kapotte SIM lade.
Ik ben ook niet van plan direct een andere GSM te kopen, of een oude GSM weer in dienst te nemen.
Het is om mij de miserie te besparen van toch een fysieke GSM te krijgen, en dan weer te moeten opzeggen dat ik dat wilde weten.
Vragen ze het IMEI nummer op wanneer je een nieuw abonnement afsluit?
Daarmee zouden ze het kunnen weten.
De uitleg is warrig.
Enkel voor nieuwe klanten, maar wat later dan weer "nieuwe abonnementen".
Ik ben jaren klant geweest, op dit moment al meer dan een jaar niet meer.
Ben ik dan een "nieuwe" klant of niet?
En de uitleg dat Esim niet gesupporteerd wordt, klopt ook niet, ten minste al niet bij Apple.
-
streulma
- Elite Poster

boulder , zie mijn antwoord in een ander topic, je kan een Orange esim vragen, eerst een aboonement bij Orange vragen, neem het goedkoopste, 15 Euro, en daarna perfect naar Hey gaan, zelfs dezelfde dag nog.
-
boulder
- Elite Poster

Ik apprecieer het, maar vind het wat omslachtig.
Ik denk dat ik dan voorlopig nog wat bij Yoin blijf.
Het zou mij niet verwonderen dat de trend zich omkeert, e-sim de standaard wordt, en je een fysieke SIM juist moet aanvragen.
Het zou mij ook niet verwonderen als die helpdesk medewerker nog niet de actuele informatie heeft, en het mettertijd aangepast wordt in de FAQ.
Ik denk dat ik dan voorlopig nog wat bij Yoin blijf.
Het zou mij niet verwonderen dat de trend zich omkeert, e-sim de standaard wordt, en je een fysieke SIM juist moet aanvragen.
Het zou mij ook niet verwonderen als die helpdesk medewerker nog niet de actuele informatie heeft, en het mettertijd aangepast wordt in de FAQ.
-
luukske
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik heb zopas (zaterdag) 1 gsm nummer overgezet van Yoin naar Hey. Communicatie is heel verwarrend van Hey, want in de bestelmail staat nog steeds dat ze een sim gaan opsturen, maar ik heb dan nog een e-mail met een QR-code voor esim ontvangen. En die is ondertussen geactiveerd.
Overzetten ging met Yoin klantnummer en er is geen info over de gsm gevraagd, dus lijkt het me dat Hey nu standaard esim QR codes stuurt in plaats van simkaarten. Super!
Overzetten ging met Yoin klantnummer en er is geen info over de gsm gevraagd, dus lijkt het me dat Hey nu standaard esim QR codes stuurt in plaats van simkaarten. Super!
- VossyGamer
- Pro Member

eSIM-swap is nu een officiële optie in de klantenzone:
Site:
App:
Site:
App:

-
Rke
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb vanmorgen een bestelling geplaatst en kreeg de keuze tussen fysieke en eSIM! De bestelbevestiging werd een paar minuten later gestuurd, de QR-code voor de eSIM heb ik nog niet ontvangen.
Belangrijkste is dat de keuze al wordt gegeven.
Belangrijkste is dat de keuze al wordt gegeven.
-
Vaganzza
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 263 keer
Al iemand effectief geprobeerd via de nieuwe app?
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
- Converted
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 19 keer
@Vaganzza Yep. Is volledig misgelopen bij mij. Fysieke sim werd gedeactiveerd. E-sim kon niet worden geactiveerd met als gevolg geen bereik. Nieuw e-sim profiel downloaden ging niet…
-
boulder
- Elite Poster

Bedankt voor de info!
Ik heb al besteld, hopelijk werkt het.
De nieuwe optie is inderdaad beschikbaar en je krijgt zelfs een lijst van compatibele telefoons, waar alle Google Pixel modellen vanaf Google Pixel 3 als compatible verklaard worden.
Ik hoop dat het allemaal goed werkt, ik wacht nog op de mail met de QR code.
Ze vroegen klantnummer of SIM kaart nummer.
Vermits ik een eSIM heb, heb ik het klantennummer gegeven, hopelijk gaat dat goed, want ik moest "Ander" kiezen in het menu vermits Yoin daar niet tussen staat.
Maar gaan zij aan de hand van dat klantennummer weten dat het Yoin is??
Nu had ik Yoin met een abonnement van 25Gb (dat niet meer bestaat) voor €11/maand.
Ik had kunnen overschakelen naar eentje van 30Gb voor opnieuw €11/maand bij Yoin,, maar dan toch liever de promo voor €7/maand voor 35Gb, die blijft voortduren?
Het is ook weer typisch dat de helpdesk de laatste is die op de hoogte zijn van de nieuwigheden...
Ik heb al besteld, hopelijk werkt het.
De nieuwe optie is inderdaad beschikbaar en je krijgt zelfs een lijst van compatibele telefoons, waar alle Google Pixel modellen vanaf Google Pixel 3 als compatible verklaard worden.
Ik hoop dat het allemaal goed werkt, ik wacht nog op de mail met de QR code.
Ze vroegen klantnummer of SIM kaart nummer.
Vermits ik een eSIM heb, heb ik het klantennummer gegeven, hopelijk gaat dat goed, want ik moest "Ander" kiezen in het menu vermits Yoin daar niet tussen staat.
Maar gaan zij aan de hand van dat klantennummer weten dat het Yoin is??
Nu had ik Yoin met een abonnement van 25Gb (dat niet meer bestaat) voor €11/maand.
Ik had kunnen overschakelen naar eentje van 30Gb voor opnieuw €11/maand bij Yoin,, maar dan toch liever de promo voor €7/maand voor 35Gb, die blijft voortduren?
Het is ook weer typisch dat de helpdesk de laatste is die op de hoogte zijn van de nieuwigheden...
-
luukske
- Pro Member

Zo had ik het ook gedaan: provider "andere" en met Yoin klantnummer. Dat gaat goed gaan.
Probleem bij Yoin is dat al die aanbiedingen niet voor bestaande klanten gelden, die jagen ze dus zo weg naar bijvoorbeeld Hey. Ik heb blijkbaar wel een dag te vroeg de aanvraag bij Hey gedaan: wel 7€, maar "slechts" 25GB.
Probleem bij Yoin is dat al die aanbiedingen niet voor bestaande klanten gelden, die jagen ze dus zo weg naar bijvoorbeeld Hey. Ik heb blijkbaar wel een dag te vroeg de aanvraag bij Hey gedaan: wel 7€, maar "slechts" 25GB.
-
luukske
- Pro Member

Ik heb vrijdag tegen middernacht besteld en de esim code op maandag ontvangen. Kan zijn dat dat met kantooruren te maken heeft, want die esim was toen ook al geactiveerd.
-
Rke
- Pro Member

Hier woensdagochtend besteld via de website, gekozen voor eSIM en nog altijd niks ontvangen.
Ik had via de live chat contact opgenomen, waarna ze mij hebben opgebeld. Er is niks terug te vinden van mijn bestelling blijkbaar. Ze bleef vasthouden dat eSIM niet mogelijk is, ook al staat het ondertussen op de website in de faq vermeld.
Zucht.
Ik had via de live chat contact opgenomen, waarna ze mij hebben opgebeld. Er is niks terug te vinden van mijn bestelling blijkbaar. Ze bleef vasthouden dat eSIM niet mogelijk is, ook al staat het ondertussen op de website in de faq vermeld.
Zucht.
-
streulma
- Elite Poster

Esim vragen bij Orange eerst en daarna naar Hey overstappen dezelfde dag en je behoud diezelfde esim.
Je krijgt dan bij Orange een factuur van 0€.
Je krijgt dan bij Orange een factuur van 0€.
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 62 keer
dat hoeft toch niet meer, als hey! eSIM zelf aanbiedt?
Ze zouden eerder hun website en backend moeten nakijken en zien waarom bestellingen die daar geplaatst worden, nergens te vinden zijn.
En ja, blijkbaar zijn de support medewerkers niet op de hoogte dat eSIM nu mogelijk is?
Ze zouden eerder hun website en backend moeten nakijken en zien waarom bestellingen die daar geplaatst worden, nergens te vinden zijn.
En ja, blijkbaar zijn de support medewerkers niet op de hoogte dat eSIM nu mogelijk is?
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
-
streulma
- Elite Poster

Dat bestellingen blijven hangen of niet zichtbaar zijn heb ik dus ook al meermaals voorgehad.
Als je al eerder Orange of Hey klant was dan hebben ze al een deel van de gegevens.
Als je al eerder Orange of Hey klant was dan hebben ze al een deel van de gegevens.
-
boulder
- Elite Poster

Woensagavond besteld, automatische mail gekregen, daarna niets meer.
Daarstraks gebeld, het is "nog altijd in behandling."
De vrouw met duidelijk Nederlands accent zei toen ik van e-sim sprak direct dat dat enkel via de shop kon.
Lijkt mij ook weer dat ze niet goed op de hoogte zijn.
De vrouw met duidelijk Nederlands accent zei toen ik van e-sim sprak direct dat dat enkel via de shop kon.
Lijkt mij ook weer dat ze niet goed op de hoogte zijn.
-
streulma
- Elite Poster

Ik sprak ondertussen een Hey medewerker op Whatsapp.
En die gaf toe dat esims nu ook bij bestellingen te verkrijgen zijn.
Toegevoegd na 2 minuten 37 seconden:
Ook bestellingen met gewone simkaart.
Tenzij, je belt en zo je bestelling doet, ook voor esim.
Dan krijg je meteen een contract en is het ingegeven in het systeem.
Toegevoegd na 2 minuten 37 seconden:
Bestellingen gaan niet automatisch, dat moet de backoffice ingeven om een esim toe te sturen.boulder schreef: 4 dagen geleden Woensagavond besteld, automatische mail gekregen, daarna niets meer.
Ook bestellingen met gewone simkaart.
Tenzij, je belt en zo je bestelling doet, ook voor esim.
Dan krijg je meteen een contract en is het ingegeven in het systeem.
-
Flippi
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 116 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ze hebben bekend!Ik sprak ondertussen een Hey medewerker op Whatsapp.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
-
Rke
- Pro Member

Heel fijn dat ze ‘toegeven’ dat eSIM vanaf nu mogelijk is, maar dan vraag ik me toch af waarom ik nog altijd geen contract of QR code ontving om mijn nummeroverdracht te kunnen beginnen.
Bestelling 1 werd online geplaatst op 26/08 in de vroege ochtend. Vrijdag kreeg ik te horen (Hey belde me zelf op) dat de bestelling was ‘kwijtgeraakt’ en ik een nieuwe moest plaatsen. Zo gezegd, zo gedaan op vrijdag in de voormiddag. Maar tot nu kreeg ik ook voor de 2e bestelling geen contract of QR code.
Hier zit ik nu met 2 bevestigingsmails waar een bestelnummer op vermeld staat waar ik eigenlijk niks aan heb want ze kunnen niks terugvinden aan de hand van deze nummers.
Klantendienst via whatsapp of live chat bereiken is een regelrechte ramp! Verder dan de AI bot geraakt ge gewoon niet…
Wat een gedoe om klant te kunnen worden. En dat voor een digital only merk… Pffff…
Bestelling 1 werd online geplaatst op 26/08 in de vroege ochtend. Vrijdag kreeg ik te horen (Hey belde me zelf op) dat de bestelling was ‘kwijtgeraakt’ en ik een nieuwe moest plaatsen. Zo gezegd, zo gedaan op vrijdag in de voormiddag. Maar tot nu kreeg ik ook voor de 2e bestelling geen contract of QR code.
Hier zit ik nu met 2 bevestigingsmails waar een bestelnummer op vermeld staat waar ik eigenlijk niks aan heb want ze kunnen niks terugvinden aan de hand van deze nummers.
Klantendienst via whatsapp of live chat bereiken is een regelrechte ramp! Verder dan de AI bot geraakt ge gewoon niet…
Wat een gedoe om klant te kunnen worden. En dat voor een digital only merk… Pffff…