Hi,
Ik kreeg gisteren een vraag van een collega radioamateur die van het kastje naar de muur gestuurd wordt bij het aansluiten op fiber.
Situatie: centrum Dendermonde.
Lang geleden legde Fiberklaar de straat open en dan bleef het stil. Nu is men begonnen met de aansluiting in de huizen en bij zijn buren links en rechts is dat al gebeurd. Ëen technieker is ook bij hem langs geweest maar kon niets doen omdat de glasvezel niet tot binnen lag. Er was echter al wel een ONT geplaatst.
Nu blijkt dat voor zijn deur er een verdeelpunt in de grond zit en dat men om een of andere reden "vergeten" is te splitsen naar zijn huis. Er zou ook geen buis naar zijn woning liggen, wat overal in de straat dus wel gedaan werd.
Contact met Fiberklaar en solutions30 brengt hem niet verder.
Ik raadde hem aan via Proximus te informeren...
Iemand een idee hoe het verder moet? Heeft iemand de juiste contacten om te weten te komen hoe met zekerheid kan te weten gekomen worden waar het mis loopt?
Alvast bedankt.
Fiberklaar aansluitprobleem
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 2038 keer
- Recent bedankt: 15 keer
In de veronderstelling dat die collega een abonnement bij Proximus heeft besteld en al meer dan 30 dagen wacht op een aansluiting. Klacht indienen bij https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
Ofwel probeer je via "Team wegen & waterlopen" van de stad Dendermonde de rechtstreekse verantwoordelijke van aannemer Solutions30 te contacteren: https://www.dendermonde.be/glasvezelnetwerk
Ofwel probeer je via "Team wegen & waterlopen" van de stad Dendermonde de rechtstreekse verantwoordelijke van aannemer Solutions30 te contacteren: https://www.dendermonde.be/glasvezelnetwerk
Bedankt Maurice om dit te posten,
Even wat verbeteringen want onze telefonische verbinding gisteren was niet perfect.
Verleden jaar bleek dat de eerste aannemer +/- 100M wachtbuis niet had gelegd en kreeg de volgende aannemer
wegens de grote werken aan het kruispunt (sinds 2024 einde werken december 2026) toen heb ik gezorgd dat ze wel een
vergunning kregen en hebben ze het laatste stuk van voor mijn huis gelegd en OOK al de koppelingen gemaakt.
Op dezelfde moment hebben ze ook de blauwe wachtbuis met de ONT aansluiting geplaatst en aangesloten op de wachtbuis.
Maanden later zijn ze hier beginnen aansluiten maar mijn huisnummer(s) gaan niet!!!!!!! , links en rechts wel en die fibers passeren
voor mijn deur. Als ik bel naar Fiberklaar en Solutions 3D zeggen ze dat het niet kan en na mijn uitleg zijn ze aan het mailen
maar dit duurd nu al weken en brengt niets op natuurlijk. Blijkbaar is er iets mis ingegeven in de administratie maar vinden ze niet
waar het probleem zit. Heb een volledig dossier met foto's verstuurd naar een persoon bij Proximus die morgen samen zit met Fiberklaar
voor aansluitingen in Dendermonde en hopelijk komt er nu iets uit de bus want dit werkt heel frustrerend.
Fiberklaar en Solutions 3D kan je niet rechtstreeks mailen wat spijtig is natuurlijk.
Met vriendelijke groeten
Guy ON4AOI
Even wat verbeteringen want onze telefonische verbinding gisteren was niet perfect.
Verleden jaar bleek dat de eerste aannemer +/- 100M wachtbuis niet had gelegd en kreeg de volgende aannemer
wegens de grote werken aan het kruispunt (sinds 2024 einde werken december 2026) toen heb ik gezorgd dat ze wel een
vergunning kregen en hebben ze het laatste stuk van voor mijn huis gelegd en OOK al de koppelingen gemaakt.
Op dezelfde moment hebben ze ook de blauwe wachtbuis met de ONT aansluiting geplaatst en aangesloten op de wachtbuis.
Maanden later zijn ze hier beginnen aansluiten maar mijn huisnummer(s) gaan niet!!!!!!! , links en rechts wel en die fibers passeren
voor mijn deur. Als ik bel naar Fiberklaar en Solutions 3D zeggen ze dat het niet kan en na mijn uitleg zijn ze aan het mailen
maar dit duurd nu al weken en brengt niets op natuurlijk. Blijkbaar is er iets mis ingegeven in de administratie maar vinden ze niet
waar het probleem zit. Heb een volledig dossier met foto's verstuurd naar een persoon bij Proximus die morgen samen zit met Fiberklaar
voor aansluitingen in Dendermonde en hopelijk komt er nu iets uit de bus want dit werkt heel frustrerend.
Fiberklaar en Solutions 3D kan je niet rechtstreeks mailen wat spijtig is natuurlijk.
Met vriendelijke groeten
Guy ON4AOI
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 163 keer
- Recent bedankt: 1 keer
https://www.fiberklaar.be/nl/projecten/dendermondeON4AOI schreef: 2 maanden geleden Fiberklaar en Solutions 3D kan je niet rechtstreeks mailen wat spijtig is natuurlijk.
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1058 keer
- Bedankt: 3914 keer
- Recent bedankt: 17 keer
De ONT is de (actieve) Fibermodem, die wordt in de regel door Proximus geplaatst.ON4AOI schreef: 2 maanden geleden Op dezelfde moment hebben ze ook de blauwe wachtbuis met de ONT aansluiting geplaatst en aangesloten op de wachtbuis.
Je bedoelt waarschijnlijk de ONTP (de passieve fibercontactdoos), die wordt door Fiberklaar geplaatst ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
We zijn weer 2 weken en tal van emails verder zonder resultaat natuurlijk............. Blijkbaar bestaat mijn woning niet in FIBERKLAAR hun plannen want men is druk bezig het probleem te zoeken schrijven ze mij! Blijkbaar kunnen ze geen plan lezen alsook de aan hun bezorgde duidelijke foto's snappen ze niet. Op minder dan 5 minuten kan ik dit oplossen met een compressor (door op de reeds aangesloten wachtbuis ingang ONTP te verbinden en in de lasput te gaan checken.) .................... Klacht neerleggen bij de ombudsman zal geweigerd worden aangezien ik fiberklaar niet direct kan ingebreke stellen aangezien mijn ABO via Proximus is en deze wel hun best doen, zeker hier in Dendermonde maar de communicatie met fiberklaar verloopt ook niet zoals het moet.
Guy
Guy