Beste Dames en Heren van Userbase,
Context
(Ik zat voordien bij EDPnet met VDSL-XL)
Eind-april, zondag de 26ste heb ik een bestelling gedaan bij Mixtus voor een Fiber-abo, aangezien Fiberklaar onlangs éindelijk de kabel tot binnen heeft doorgetrokken.
De volgende dag, maandag de 27ste bevestiging gekregen via e-mail: "Welkom bij Mixtus", ik werd toegevoegd aan klantenbestand + heb nu inloggegevens voor klantenpaneel.
Overdag krijg ik een telefoon over de installatie: ik moest inderdaad nog een GPON krijgen van een Proximus-technieker, want de fiberverbinding is splinternieuw. Via ticket het nummer van het bakje van fiberklaar doorgegeven.
Donderdag de 30ste: een email voor afspraak installatie op maandag 11 mei. Prima!
Maandag 11 mei: de proximus tech komt langs vlot binnen afgesproken tijdspanne, installatie is gepiept op een uur. Ik nadien beetje klungelen om de internetverbinding in gang te krijgen, maar dat lukte uiteindelijk.
Dinsdag 12 mei: VOIP-nummer van EDPnet is overgedragen naar Mixtus. Na weer wat geklungel op de fritzbox is het gelukt om dat werkende te krijgen.
Zaterdag 16 mei: email met factuur, ze rekenen mij aan vanaf 27 april. Eerste factuurperiode is van 27 april tot 26 mei.
Vraag
Mogen ze mij aanrekenen voor de periode dat het abonnement nog niet gebruikt kon worden omdat de installatie nog moest gebeuren?
Ergens vind ik het maar normaal dat ze pas aanrekenen vanaf dat de verbinding is opgeleverd, in dit geval door de proximus tech, dus pas vanaf 11 mei. Anders zou ik voor twee onbruikbare weken mogen betalen.
Kan iemand hier klaarheid in scheppen en mij adviseren wat mijn verplichtingen en mijn rechten zijn?
Bedankt!
Facturatie Mixtus: mogen ze aanrekenen vanaf dag bestelling of pas vanaf (werkende) installatie (twee weken later)?
- JamesEarlGray
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 136 keer
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 3912 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Gewoon ter info: welk abonnelent heb je bij Mixtus, en haal je de snelheden?JamesEarlGray schreef: 2 maanden geleden Ik nadien beetje klungelen om de internetverbinding in gang te krijgen, maar dat lukte uiteindelijk.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- JamesEarlGray
- Elite Poster

Ik heb 500/100 fiber van €45/maand, volgens speedtest.net haal ik 512/97 Mbps en een latency van iets boven de 10ms.
Verbinding voelt vlot genoeg aan qua reactiesnelheid, maar niet beter dan wat ik had bij EDPnet.
Wat trouwens spijtig is: bij het abo van 150/50 is upload 33% van de downloadbandbreedte, bij het 1000/500 abo is dat zelfs 50%. Maar bij 500/100 is het helaas maar 20%. Nuja, 100 is al een pak meer dan de 30 upload die ik had met VDSL.
Ik had getwijfeld om voor 2000/2000 symmetrisch te gaan bij proximus, maar met behoud van vastelijn was dat toch wel redelijk wat duurder. Maar nu ik erover nadenk had ik bij een aparte VOIP-provider kunnen gaan, TEDOEME TOCH.
Verbinding voelt vlot genoeg aan qua reactiesnelheid, maar niet beter dan wat ik had bij EDPnet.
Wat trouwens spijtig is: bij het abo van 150/50 is upload 33% van de downloadbandbreedte, bij het 1000/500 abo is dat zelfs 50%. Maar bij 500/100 is het helaas maar 20%. Nuja, 100 is al een pak meer dan de 30 upload die ik had met VDSL.
Ik had getwijfeld om voor 2000/2000 symmetrisch te gaan bij proximus, maar met behoud van vastelijn was dat toch wel redelijk wat duurder. Maar nu ik erover nadenk had ik bij een aparte VOIP-provider kunnen gaan, TEDOEME TOCH.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 163 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Werd ge effectief de volle pot aangerekend voor de volledige maand? Of slechts pro rata?
Want het kan goed zijn dat uw factuurperiode start samen met de aanvraag, maar dat ge slechts pro rata wordt aangerekend.
Indien het eerste, zijn ze in fout. Indien het 2de is er geen probleem.
Want het kan goed zijn dat uw factuurperiode start samen met de aanvraag, maar dat ge slechts pro rata wordt aangerekend.
Indien het eerste, zijn ze in fout. Indien het 2de is er geen probleem.
- JamesEarlGray
- Elite Poster

Effectief de volle pot ja, de volledige €45 voor de periode 27 april tot 26 mei.
Ik zal dus contact opnemen met de facturatiedienst.
Ik zal dus contact opnemen met de facturatiedienst.
-
stefan1234
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 39 keer
Hoe is het uiteindelijk afgelopen na contact met de facturatiedienst?
- JamesEarlGray
- Elite Poster

Prima, het euvel is rechtgezet.