Telenet edpnet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bliman001
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo iedereen,
We hadden altijd edpnet met grote tevredenheid voor internet en vaste telefonie.
Voor tv hadden we altijd Telenet.
Nu Telenet chantage pleegt door hun tv aan internet te koppelen zijn we haast genoodzaakt om naar Telenet internet over te stappen.
Omwille omdat mijn moeder de interfaces gewoon is en vooral omdat ze 7 dagen terug kan voor terug te kijken. Nu staat de Telenet Motorola modem vlakbij de tv bij ons en is hij fysiek verbonden met de digicorder.
Een heel stuk verder staat onze computer met fritzbox router die fysiek verbonden is aan de computer en wireless aan onze smartphones. We hebben ook devolo.
Nu vraag ik me af als we voor Telenet internet en tv kiezen hoe we dit dan het beste oplossen. Want kabels nemen is onmogelijk en houden we dan beter de fritzbox?
Alvast bedankt.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 23 keer

Ik zou Telenet wegdoen en een TV-abonnement nemen bij TV Vlaanderen (App TV, 10 EUR/maand, = TV via Internet). Dat is wat ik heb (edpnet + TVV) en ik ben er heel tevreden over. Je kan ook terugkijken en, misschien belangrijk voor je moeder, je kan "zappen" met de nummers (bv. 1 = Een, 2 = Canvas, 3-= VTM etc.). De Telenet modems mogen weg en je behoudt alleen de Fritzbox.
Zelfs mijn teergeliefde echtgenote, die nergens van te overtuigen is, zou niet meer terug willen naar Telenet.
TVV kan je een maand gratis testen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Je zou ook kunnen overwegen om de Base TV app te nemen.
Die is qua interface quasi identiek aan deze van telenet.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

heb ook tvv en kan het zeker aanraden, voor 10 eur/maand heb je vrijwel alle belgische zenders live en je kan tot 7 dagen terugkijken. heb een lg tv en als ik hem opstart, start tvv direct op, wat ook wel het decoder gevoel geeft. enige nadeel is, dat je niet kan opnemen bij tvv, bij base wel.
:beerchug:
bliman001
Starter
Starter

Eerst bedankt voor de antwoorden.
Het probleem bij tv Vlaanderen is dat je blijkbaar geen rob tv kunt ontvangen. En we weten toch graag wat er dagelijks gebeurt in de buurt. Is de decoder noodzakelijk en moet hij dan fysiek gekoppeld worden aan de router?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Provider

Voor regionale tv kan je toch terecht op de websites? https://www.robtv.be/
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 807 keer
Provider
Te Koop forum

bliman001 schreef: 3 maanden geleden Eerst bedankt voor de antwoorden.
Het probleem bij tv Vlaanderen is dat je blijkbaar geen rob tv kunt ontvangen. En we weten toch graag wat er dagelijks gebeurt in de buurt. Is de decoder noodzakelijk en moet hij dan fysiek gekoppeld worden aan de router?
Er is TVVlaanderen via de app, en er is via de schotel.
Hetgeen hier voorgesteld wordt is met een app, daarvoor heb je geen decoder nodig. Die app draait op een smart TV of op een chromecast (of gelijkaardig)
bliman001
Starter
Starter

Maar Rob tv zend elke dag uit. Het had handig geweest als het gewoon in het tv pakket zat in plaats van bv Limburg tv.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

let op, die "limburg tv" is ook niet de regionale "tv limburg"!
(het is een of andere zender uit nederland)

in het tvv aanbod zit gewoon geen van de regionale zenders, omdat ze blijkbaar niet kunnen zorgen "dat je enkel de zender uit jouw regio kan kijken en niet de anderen", iets waar op een gegeven moment best wat om te doen was (weet ik nog van de begintijden van digitale tv, toen daarover ook geroepen werd toen al de regionale beschikbaar waren voor al de belgacom tv klanten, wat sindsdien dus ook niet meer het geval is)
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
Bedankt: 84 keer
Provider

Op het compacte signaal (FTA DVB-C) zit altijd de desbetreffende regionale zender. Deze wordt volgensmij naast de VRT ook (deels) betaald met belastingsgeld.

Als er geen TOF-filter is, kan je deze regionale zender gemakkelijk kijken, zonder via een website te moeten streamen. Want ik kan geloven dat dat voor velen niet zo praktisch is. Helaas zijn er geen regionale zenders in het aanbod van BASE & TV-Vlaanderen.
Internet: Afbeelding (helaas alleen coax)
Mobiel: Afbeelding & Afbeelding (dual SIM)

Jobstudent @ Afbeelding
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 236 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik heb, met het uitzicht om Telenet buiten te gooien ook het testabonnement TV Vlaanderen genomen en bijzonder blij verrast met de kwaliteit en de app interface (Android TV, iOS en web). Ik had vooral twijfels in verband met de PAF/WAF maar ook dat blijkt tijdens de test niet echt een probleem.
Worden wel gemist:
- de regionale zender
- opnamemogelijkheid
- ondertitels (wij hebben die toch niet gevonden).
Albert Peetermans schreef: 3 maanden geleden je kan "zappen" met de nummers (bv. 1 = Een, 2 = Canvas, 3-= VTM etc.).
Hoe doe je dat? welke hardware heb je daar voor nodig? Want op onze Google TV zitten geen nummers of CH+/CH- knoppen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Het hangt af van wat je gebruikt om te kijken. Normaal kan je zappen met de pijltjestoetsen of gewoon door onderaan naar andere zender te springen. Dat is vaak sneller als er veel zenders tussen zitten.

Ondertiteling kan ook en ik had zelfs even het probleem dat dat op VRT en TV-Bavikhove altijd op stond. Gelukkig opgelost.
Smart TV en Apple TV: Druk op de pijltjestoets naar boven (of beneden, afhankelijk van je model) op je afstandsbediening terwijl het programma speelt. Navigeer naar de optie 'Taal en ondertiteling' en druk op OK om je keuze te bevestigen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”