MobilityPlus ?

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
Plaats reactie
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 584 keer
Provider
Te Koop forum

Sinds kort staat er bij ons, zeer kortbij, in de buurt een snellader van MobilityPlus. Enorm duur (79c/kWh) maar te handig om niet te gebruiken. Dus ik dacht, ik neem (zelfstandige) wel een laadpas abbo bij hen. Goedkoopste abbo is 10 EUR/maand ...

Om te geraken om dat abbo te bestellen was al niet eenvoudig om dan info te krijgen dat ze factureren vanaf de eerstvolgende maand met een eerste verhoging van 2,5 EUR voor de laadpas. OK ... we laten dat doen ... 2 maanden verder, géén laadpas. Dus ik open een ticket (website/chat only) om te vragen waarom ik niet kan inloggen met mijn geregistreerd email adres op de app, of waarom ik nergens een optie heb om een laadpas (opnieuw) te bestellen.

Krijg ik na 5 dagen een antwoord met een XLS file (echt hé) om in te vullen met mijn bedrijfsinfo én vragen ze een copy van de zaakvoerder zijn eID om een account te kunnen maken. Dit nadat ik in het ticket al gemeld had dat ik al 2 maanden gefactureerd wordt mét de laatste factuur opgeladen in de chat.

Iemand anders een (goeie?) ervaring met MobilityPlus ?

Toegevoegd na 1 uur 27 minuten 27 seconden:
Vandaag, na mijn vraag voor verduidelijking, krijg ik volgend antwoord. Heb hen dan maar gevraagd om alle dienstverlening (die er niet is) per direct te stoppen want ze factureren wel, maar stellen nu dat er géén contract zou zijn. Zulke bedrijven zijn toch gewoon gedoemd om te falen, als ik zo naar mij klanten zou werken dan heb ik geen business meer.

Beste,

Zoals je kon lezen in onze voorwaarden dienen bij elke aanvraag volgende documenten aangeleverd te worden, zoniet behoudt MobilityPlus het recht elke contractaanvraag te weigeren:

4.3. Indien de Klant een rechtspersoon of een feitelijke vereniging is:

Een exemplaar van de statuten die gepubliceerd zijn in het Belgisch Staatsblad énvan alle in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde wijzigingen van die statuten;

De originele Belgische identiteitskaart, de EU-verblijfskaart of de origineleidentiteitskaart voor vreemdelingen uitgegeven in België, van een natuurlijkepersoon die gemachtigd is de rechtspersoon of de feitelijke vereniging tevertegenwoordigen;

Extra documenten die het MobilityPlus mogelijk maken de financiële draagkracht van de rechtspersoon of de feitelijke vereniging na te gaan. MobilityPlus kan deze documenten op ieder ogenblik opvragen; zowel voor als tijdens de contractrelatie als naar aanleiding van de beëindiging van de contractrelatie.

4.4.Elke persoon die zich voorstelt als mandataris van een natuurlijke persoon of rechtspersoon of van een feitelijke vereniging is verplicht zich op verzoek vanMobilityPlus te identificeren en het bewijs te leveren van zijn hoedanigheidals mandataris. De Klant is als enige aansprakelijk voor de juistheid envolledigheid van de door hem verstrekte informatie.

B.Weigering van de contractaanvraag

4.5.MobilityPlus behoudt zich het recht voor een (al dan niet bijkomende)contractaanvraag m.b.t. het installeren van Laadstations of het leveren vandiensten naar eigen goeddunken te beperken of te weigeren.

Hoe bestellen?
Om jouw account aan te maken, hebben we nog wat extra informatie nodig over jou en je onderneming. Gelieve ons het Excel-bestand in bijlage ingevuld terug te bezorgen. Voeg er a.u.b. ook het uittreksel van de registratie van je bedrijf in de kruispuntbank en een kopij van de eID van de zaakvoerder(s) aan toe.

Door ons deze documenten per kerende te bezorgen, ga je akkoord met de algemene voorwaarden en plaats je je bestelling.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Hier op het werk gebruiken (of gebruikten) ze MobilityPlus sinds 2024. In de zomer van dat jaar ondervonden dat de laadpas plots niet meer werkte. Gelukkig had ik nog een backup privé laadpas. Telefonisch contact gehad dezelfde zaterdagavond en ze zouden maandag terugbellen want de juiste persoon was niet aanwezig: mijn pas was door hen geblokkeerd omdat er sessies werden gekoppeld aan een andere klant en ik werd hier niet van op de hoogte gebracht. Ze hebben dan een nieuwe gratis opgestuurd.

Begin 2025 moeten we als primaire combi tankkaart-laadpas die van Shell gebruiken en MobilityPlus enkel voor thuis. Sindsdien niet meer gebruikt want ik heb geen wallbox. Eind 2025 een mail gekregen van fleet dat ze een factuur kregen van een charging pass pack dat ik "besteld" zou hebben bij hen. Netjes op geantwoord dat ik niets besteld heb noch gebruik voor het laden. Daarna niets meer van gehoord en de app recent nog verwijderd want de laadpas staat blijkbaar gedeactiveerd. Aangezien ik deze toch niet gebruik ga ik er ook niet verder meer naar vragen.
:troosten:
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”