5G- modem proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 145 keer
Te Koop forum

Zoals jullie al uitvoerig gelezen hebben, kamp ik nog altijd met regelmatige problemen met TN waardoor alle services geïmpacteerd zjn (uitz. mobiele telefonie).

Px heeft een 5G- modem en ik zou die willen overwegen in afwachting van de beschikbaarheid van fiber.

Heeft iemand hier ervaring mee in de dagelijkse praktijk? Hierover vind ik niet direct iets op internet.

Qua snelheid: snelheden tot 1 Gbps down, lees ik. Upload variërend van 25 tot 75 Mbps ... ?
Zakt de snelheid als je met meerdere gebruikers tegelijk het aan het surfen bent.

Verder: mijn gezinsleden zijn fervente tv-bpx liefhebbers. Kun je met een 5G modem in (U)HD kwaliteit tv- kijken, ook als er tegelijkertijd gesurft wordt en hoe zit het dan met de beeldkwaliteit?

Ik heb wel al een aansluitingsschema gevonden waarbi de 5G- modem wordt verbonden met de internetbox van PX. Ik vermoed dat 5G niets veranderd qua aanslutingen van AP's bv. op de internetbox.

Het lijkt me dan of een 5G modem met internetbox min of meer analoge snelheden en mogelijkheden biedt dan een TN OneUp à 1 Gpbs of mag ik dergeijke verwachtingen niet koesteren?

Voor de volledigheid, 5G is hier uitgerold. We hebben ook binnenshuis 5G bereik met onze hudige mobiele PX- abonnementen ...

Dank voor jullie reacties alvast !
stevos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Over welke service spreek je hier specifiek?

Voor zover ik weet is 5G backup enkel beschikbaar voor business klanten/abonnementen.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

Ik vermoed toch ook dat dit alleen is voor business klanten, zoals bij TN. Als COAX geen optie is en VDSL ook niet, misschien eens kijken naar bv. Tadaam of Starlink of Orange? Ze hebben alle 3 goede deals, Tadaam werkt via 4G/5G voor hun internet, Starlink en Orange via satelieten.
Bijlagen
Tadaam (Gebruikt BASE netwerk)
Tadaam (Gebruikt BASE netwerk)
Starlink
Starlink
Orange
Orange
:beerchug:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 145 keer
Te Koop forum

1. Eerst en vooral dank voor de reacties

2.
stevos schreef: 3 maanden geleden Over welke service spreek je hier specifiek?
Voor zover ik weet is 5G backup enkel beschikbaar voor business klanten/abonnementen.
Onlangs heeft de klantendienst me, gezien de vertraagde uitrol van fiber en het gebrek aan VDSL hier in de buurt (wegens een storing onder een gewestweg die de straat hier kruist, een storing die PX ook niet meer zal herstellen gezien de komst van fiber en ongetwijfeld de kosten/baten analyse), een 5G modem in combinatie met een internetbox voorgesteld ...

Ik vind ook dergelijk "pack' niet op hun site maar vind wel info over de combinatie van een 5G- modem met internetbox. Ik zal nog eens contact opnemen met de vraag of dergelijke optie wel degelijk voor paticulieren beschikbaar is.
keerekeerweere
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 32 keer
Provider
Te Koop forum

Check ook eens DIGI 5G internet 100Mbps/10Mbps
Proximus Internet giga fiber 2000/200 - (1874 Down/395 Up) - Digi 4G+ backup - OPNSense
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”