De opeenvolgende prijsstijgingen (waar niets tegenover staat), de onduidelijke marketingverhalen, de bedrieglijke reclame, ... zoveel redenen om Telenet op te zeggen. Maar dat laten ze natuurlijk niet zo maar gebeuren.
Als businessklant heb ik een KLIK2 abonnement. Dat omvat 2 gsm-nummers, TV (digicorder) en internet. De vaste lijn was al een tijd opgezegd want het enige gebruik daarvan was opgebeld worden door scammers.
Een maand geleden 1 gsm nummer gemigreerd naar Edpnet. Maar op de volgende factuur stonden nog altijd 2 gsmnummer. Migreren is niet voldoende, je moet dus bellen om je contract aan te passen. Dat is dan uiteindelijk gebeurd en omgezet naar een KLIK1
Vandaag het tweede nummer ook gemigreerd en dadelijk naar Telenet gebeld om ook dat nummer te schrappen.
Maar dan begint het spelletje: zonder GSM nummer is het geen KLIK-bundel meer. En dat worden de overgebleven diensten (TV en internet) duurder. OK, kan ik mee leven.
"Oh, maar u heeft nog een digicorder. Die moet u omruilen voor een TV-box." Ik maak duidelijk dat ik voorlopig mijn digicorder wil behouden.
Maar dan komt het volgende obstakel, waarvoor ze mij meteen 10 minuten in wacht gezet heeft om advies te vragen bij collega's. Blijkbaar had ze ook moeite met het KAFKA-gehalte. Ze kon de omzetting van het abonnement niet doen omdat ik ook een 4G backup modem (ZTE, van Telenet) heb staan. Dat product heet "360 back up". Die zou ze moeten schrappen en ik moet die binnenleveren. Want, en nu komt het, in dat internet abonnement (zonder bundel) zit al 4G backup inbegrepen, "dus heb ik dat "360 back up" toestel niet meer nodig".
Hoe die failover dan zou gebeuren zonder die 4G modem kon ze mij niet vertellen.
Ik vroeg om dit te escaleren omdat een antwoord uitbleef.
Mijn abonnement met 1 GSM blijft dus verder lopen, hoewel ik geen GSMlijn meer heb bij Telenet,in afwachting van duidelijkheid.
Wat wel al duidelijk is:
- Telenet is zo creatief met telkens nieuwe marketingnamen voor hun productjes, koppelverkoop en fabeltjes, dat ze zelf niet meer weten hoe het in elkaar zit
- ik moet daar zo snel mogelijk weg.
Telenet, moeilijk om er van af te geraken.
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 811 keer
Als ze bij het ene product de backup dan nog "4G backup" noemen, en bij het andere "360 backup", kan ik me voorstellen dat hun backend er uiteindelijk ook niet meer aan uitgeraakt 
Het probleem met al die "pakketten" is uiteraard de verwovenheid van al die dingen.
Omdat je niet meer met een optelsom van onderdelen zit (internet, tv, vaste lijn, gsm, ...) waar je bijvoegt of verwijdert wat je wel/niet nodig hebt, wiebelt het kaartenhuisje enorm als je een pakket verandert, en nog meer wanneer dat pakket intussen end-of-life is, waardoor bepaalde voordelen of onderdelen ineens dreigen te verdwijnen.
Het probleem met al die "pakketten" is uiteraard de verwovenheid van al die dingen.
Omdat je niet meer met een optelsom van onderdelen zit (internet, tv, vaste lijn, gsm, ...) waar je bijvoegt of verwijdert wat je wel/niet nodig hebt, wiebelt het kaartenhuisje enorm als je een pakket verandert, en nog meer wanneer dat pakket intussen end-of-life is, waardoor bepaalde voordelen of onderdelen ineens dreigen te verdwijnen.
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 236 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ongelooflijk. De KAFKA saga gaat verder.
Acht dagen geleden heb ik hierover gebel met Telenet. Men heeft mij toen beloofd mij terug te bellen met een oplossing. Omdat ik nog niets gehoord heb vandaag zelf teruggebeld om te horen hoe het hiermee nu staat. Blijkt dat mijn telefoongespreken van toen wel gelogd is maar dat er geen dossier is aangemaakt en dat er dus nog niets gebeurd is.
Opvallend: eerst probeerde hij mij te overtuigen dat 4G backup enkel in de KLIK-bundel zit en niet in de business internet abo die ik nu zou hebben en dat het dus logisch is dat ik die 4G modem moet terugbrengen. Waarop ik hem zeg dat op de website duidelijk staat dat die wel inbegrepen is (onder de naam: 360 Back-up blijf altijd online).
Toen bleek dat dat abo dat vorige week nog Business Fibernet heette nu plots KLIK Internet heet en de prijs intussen ook gestegen is door de recente prijsverhogingen. (blijkbaar een gevolg van de uitspraak over het misleidende gebruik van de naam Fiber?)
Op het backoffice scherm van de operator staat echter enkel de oude prijs en de oude naam.
Het komt er op neer dat ook deze operator er dus niet in slaagt om de bundel KLIK1, waar ik dus nog altijd voor betaal, over te zetten naar KLIK internet en dat hij daar nu een dossier voor aangemaakt heeft om door te sturen naar een dienst die, naar zijn zeggen, "niet van de snelste" is. Toen ik daar over meer uitleg over de verwerkingstijd vroeg maakte hij een schatting van 7 tot 10 werkdagen. (waar is de tijd van de RTT?).
Ook heeft hij opnieuw een poging gedaan om mij te laten geloven dat ik de digicorder nu dadelijk moet omruilen voor een TV-box. ("want nu is dat nog gratis, maar later misschien niet meer").
En opnieuw werd duidelijk dat de Telenet-medewerkers zelf niet op de hoogte zijn van hun producten en diensten en de klanten zomaar wat proberen wijs te maken.
Acht dagen geleden heb ik hierover gebel met Telenet. Men heeft mij toen beloofd mij terug te bellen met een oplossing. Omdat ik nog niets gehoord heb vandaag zelf teruggebeld om te horen hoe het hiermee nu staat. Blijkt dat mijn telefoongespreken van toen wel gelogd is maar dat er geen dossier is aangemaakt en dat er dus nog niets gebeurd is.
Opvallend: eerst probeerde hij mij te overtuigen dat 4G backup enkel in de KLIK-bundel zit en niet in de business internet abo die ik nu zou hebben en dat het dus logisch is dat ik die 4G modem moet terugbrengen. Waarop ik hem zeg dat op de website duidelijk staat dat die wel inbegrepen is (onder de naam: 360 Back-up blijf altijd online).
Toen bleek dat dat abo dat vorige week nog Business Fibernet heette nu plots KLIK Internet heet en de prijs intussen ook gestegen is door de recente prijsverhogingen. (blijkbaar een gevolg van de uitspraak over het misleidende gebruik van de naam Fiber?)
Op het backoffice scherm van de operator staat echter enkel de oude prijs en de oude naam.
Het komt er op neer dat ook deze operator er dus niet in slaagt om de bundel KLIK1, waar ik dus nog altijd voor betaal, over te zetten naar KLIK internet en dat hij daar nu een dossier voor aangemaakt heeft om door te sturen naar een dienst die, naar zijn zeggen, "niet van de snelste" is. Toen ik daar over meer uitleg over de verwerkingstijd vroeg maakte hij een schatting van 7 tot 10 werkdagen. (waar is de tijd van de RTT?).
Ook heeft hij opnieuw een poging gedaan om mij te laten geloven dat ik de digicorder nu dadelijk moet omruilen voor een TV-box. ("want nu is dat nog gratis, maar later misschien niet meer").
En opnieuw werd duidelijk dat de Telenet-medewerkers zelf niet op de hoogte zijn van hun producten en diensten en de klanten zomaar wat proberen wijs te maken.
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik kan je bevestigen dat dat een 20tal jaar geleden ook van dat was (al is dat "wijsmaken" relatief, dat is -of was althans- zeker niet bewust de bedoeling).R2D2 schreef: 3 maanden geleden En opnieuw werd duidelijk dat de Telenet-medewerkers zelf niet op de hoogte zijn van hun producten en diensten en de klanten zomaar wat proberen wijs te maken.
ergens rond 2004 kwam telenet met comfortnet aangezet, en toen zat ik op de klantendienst daar.
we werden volop gebrieft over de specs en co, zodanig dat we de telefoontjes die we erover zouden krijgen zeker correct konden beantwoorden.
welgeteld 5 minuten na opening van de lijn, hingen we allemaal al bij de supervisor: de informatie die wij getraind hebben gekregen,
matcht niet met de reclames en de telenet website.... hurray!
met andere woorden: zelfs toen wisten de klanten die naar de website gingen, al meer dan de medewerkers die de telefoons moesten doen
en wat betreft dat niet in orde krijgen van aanpassingen, als ze nog steeds met dezelfde blauwe software werken als toen, begrijp ik dat probleem ook volledig
-
streulma
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 87 keer
Splitter, ze zijn afgestapt van C@FE en werken nu met Origin
Heb ook zo iets meegemaakt in C@FE: Ik bestelde 1 digicorder in de winkel, en kreeg een aankoopbevestiging van een 140 tal digicorders, ik heb hier nog bewijzen van.
Ging me 3000 Euro gekost hebben.
Mevrouw van de backoffice administratie, ik weet nog goed haar naam, is hier 2 dagen mee bezig geweest deze uit het systeem te halen voor de factuur uit kwam, gelukkig maar...
Volgende probleem in C@FE bij mijn mama: wit scherm bij nieuwe bestelling, geen enkele technieker kon geboekt worden. Maar een winkelmedewerker maakte een nieuw klantennummer aan en dan werkte het wel.
Heb ook zo iets meegemaakt in C@FE: Ik bestelde 1 digicorder in de winkel, en kreeg een aankoopbevestiging van een 140 tal digicorders, ik heb hier nog bewijzen van.
Ging me 3000 Euro gekost hebben.
Mevrouw van de backoffice administratie, ik weet nog goed haar naam, is hier 2 dagen mee bezig geweest deze uit het systeem te halen voor de factuur uit kwam, gelukkig maar...
Volgende probleem in C@FE bij mijn mama: wit scherm bij nieuwe bestelling, geen enkele technieker kon geboekt worden. Maar een winkelmedewerker maakte een nieuw klantennummer aan en dan werkte het wel.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
- Bedankt: 718 keer
Ach, ik probeer de gegevens van mijn overleden moeder te laten verwijderen bij telenet... alles is opgezegd, alles is afgehandeld maar regelmatig nog factuurmails met 0,-€ afrekening erin...
Ze gaat echt niet terug klant worden hoor. Het argument nu was 'wettelijke bewaartermijnen voor sommige data', dan maar gevraagd welke dat ze hebben en hoelang ze die nog gaan bijhouden, wachtend op antwoord.
Hun voorstel: we veranderen het emailadres in een onbestaand adres en dan krijg je geen factuurmails meer... da's knip en plakwerk hé, geen oplossing.
J.
Ze gaat echt niet terug klant worden hoor. Het argument nu was 'wettelijke bewaartermijnen voor sommige data', dan maar gevraagd welke dat ze hebben en hoelang ze die nog gaan bijhouden, wachtend op antwoord.
Hun voorstel: we veranderen het emailadres in een onbestaand adres en dan krijg je geen factuurmails meer... da's knip en plakwerk hé, geen oplossing.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
bollegijs
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 61 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ah, ik geraakte ook niet van mijn abbo af bij Telenet. Eerste lijn klantendienst een ticket aanmaken voor backoffice om dan later vast te stellen dat het ticket is afgesloten door backoffice zonder antwoord, waarop eerste lijn klantendienst al zuchtend terug een ticket aanmaakt. Zo ver is het daar gevorderd dat collega's elkaar negeren.
Via ombudsdienst was er binnen de maand een oplossing. Ahja, zielig.
Ik heb ook wel veel abbo's afgesloten bij Telenet zonder problemen hoor, maar het is zoals die goedkope online reisbureau's: het werkt allemaal tot er een probleem is, dan zit je in de shit en willen ze het niet oplossen.
Via ombudsdienst was er binnen de maand een oplossing. Ahja, zielig.
Ik heb ook wel veel abbo's afgesloten bij Telenet zonder problemen hoor, maar het is zoals die goedkope online reisbureau's: het werkt allemaal tot er een probleem is, dan zit je in de shit en willen ze het niet oplossen.
-
R2D2
- Elite Poster

Nog een kleine aanvulling. Een detail wat ik vergat te vermelden, maar wat aantoont hoe totaal klantonvriendelijk dat bedrijf (geworden) is.
In een poging om het adminstratief obstakel te omzeilen werd me voorgesteld om de 4G-modem effectief binnen te brengen omdat dan de overzetting zou dadelijkkunnen gebeuren. Ik zou dan een nieuwe 4G-modem meekrijgen (of waarschijnlijk dezelde) maar dat zou me dan we €50 euro kosten, want nieuw abonnement.
Totaal zot geworden dat bedrijf.
In een poging om het adminstratief obstakel te omzeilen werd me voorgesteld om de 4G-modem effectief binnen te brengen omdat dan de overzetting zou dadelijkkunnen gebeuren. Ik zou dan een nieuwe 4G-modem meekrijgen (of waarschijnlijk dezelde) maar dat zou me dan we €50 euro kosten, want nieuw abonnement.
Totaal zot geworden dat bedrijf.
-
R2D2
- Elite Poster

Update: gisterenavond werd ik opgebeld door de achterliggende dienst van Telenet. De man verklaarde dat ze het administratief obstakel hadden kunnen omzeilen. Ook opnieuw de vraag om de digicorder te ruilen.
Ik zou een email krijgen met de bevestiging van het veranderde abonnement. Dus in plaats van de KLIKbundel nu Business Fibernet. Dat die Fibernet al 2 weken veranderd was van naam (heet nu KLIK internet) was ook nieuws voor deze medewerker. Hij heeft er de website op nagelagen voor hij het kon geloven. Ook hij was hierover niet op de hoogte en ook op zijn backoffice scherm stond nog altijd de oude naam.
Tergelijkertijd kreeg ik een email van Telenet, maar dat was niet de beloofde bevestiging. Het was een uitnodiging om mijn modem terug te sturen met een bijgevoegd retourlabel van PostNL. Opnieuw viel de medewerker van zijn stoel want hij had dat (voor zover hij wist) zeker niet in gang gezet. Op zoek naar de reden wist hij mij te vertellen dat ik een oude modem zou hebben die vervangen moet worden. Die deductie slaat ergens op want het is nog maar een nieuwe sinds vorige zomer.
In dat geval mocht ik die mail negeren en hij zou het verder bespreken met zijn teamlead, die uiteraard op vrijdagavond niet meer aanwezig was.
Ondertussen heb ik ook de beloofde bevestigingsmail ontvangen, en ook daar is er sprake van Business Fibernet in plaats van KLIK-Internet. Telenet is wel zeer consequent in het in verwarring brengen van klanten en eigen medewerkers.
En vanochtend kreeg ik de nieuwe factuur van Telenet en ik betaal nog altijd voor KLIK2, dus met 2 GSM-nummers, hoewel ik 1 nummer al 7 weken geleden overgezet heb en het andere 3 weken geleden.
Ik zou een email krijgen met de bevestiging van het veranderde abonnement. Dus in plaats van de KLIKbundel nu Business Fibernet. Dat die Fibernet al 2 weken veranderd was van naam (heet nu KLIK internet) was ook nieuws voor deze medewerker. Hij heeft er de website op nagelagen voor hij het kon geloven. Ook hij was hierover niet op de hoogte en ook op zijn backoffice scherm stond nog altijd de oude naam.
Tergelijkertijd kreeg ik een email van Telenet, maar dat was niet de beloofde bevestiging. Het was een uitnodiging om mijn modem terug te sturen met een bijgevoegd retourlabel van PostNL. Opnieuw viel de medewerker van zijn stoel want hij had dat (voor zover hij wist) zeker niet in gang gezet. Op zoek naar de reden wist hij mij te vertellen dat ik een oude modem zou hebben die vervangen moet worden. Die deductie slaat ergens op want het is nog maar een nieuwe sinds vorige zomer.
In dat geval mocht ik die mail negeren en hij zou het verder bespreken met zijn teamlead, die uiteraard op vrijdagavond niet meer aanwezig was.
Ondertussen heb ik ook de beloofde bevestigingsmail ontvangen, en ook daar is er sprake van Business Fibernet in plaats van KLIK-Internet. Telenet is wel zeer consequent in het in verwarring brengen van klanten en eigen medewerkers.
En vanochtend kreeg ik de nieuwe factuur van Telenet en ik betaal nog altijd voor KLIK2, dus met 2 GSM-nummers, hoewel ik 1 nummer al 7 weken geleden overgezet heb en het andere 3 weken geleden.