Recent heeft mijn huisbaas de Proximus-router vervangen van een b-box 3 naar een internet box. Het probleem is dat deze nieuwe internet box constant wisselt van WiFi-kanaal (1-13) op 2.4GHz, waardoor mijn WiFi-brug heel vaak verbinding verliest. Bij de b-box 3 was dat helemaal geen probleem en stond het kanaal vast. Zonder WiFi-brug heb ik geen verbinding in het grootste deel van mijn appartement, dus ik zou graag het kanaal van de internet box opnieuw vast instellen zoals bij de b-box 3.
Blijkbaar is het op deze nieuwe routers niet meer mogelijk om instellingen te veranderen via het lokale netwerk en moet dat verplicht via MyProximus. Daar heb ik zelf geen toegang toe, dus ik heb geen idee of het überhaupt mogelijk is om het WiFi-kanaal vast in te stellen op die nieuwe routers, en al zeker niet hoe. Ik zou dit graag willen weten voor ik mijn (oudere) huisbaas hiermee lastigval. Kan iemand met een Proximus internet box dit even proberen in MyProximus (en evt. screenshots sturen van hoe dit werkt)?
Alvast bedankt!
WiFi-kanaal vast instellen op internet box
-
lirec
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
- Bedankt: 162 keer
Je hebt dus een huisbaas die jou internet kiest/voorziet/installeert/update en betaald?
tenzei je op kot zit <=> maar een kamer huurt is dat zeer vreemd?
Normaal kies jij als huurder jou internet & betaal je die zelf => dan is er ook geen probleem inzake toegang.
Je zal toegang moeten vragen tot myproximus als beheerder van het abbonnement. Dat lijkt me beter dan vragen om een instelling te wijzigen.
tenzei je op kot zit <=> maar een kamer huurt is dat zeer vreemd?
Normaal kies jij als huurder jou internet & betaal je die zelf => dan is er ook geen probleem inzake toegang.
Je zal toegang moeten vragen tot myproximus als beheerder van het abbonnement. Dat lijkt me beter dan vragen om een instelling te wijzigen.