Oprit vernieuwen , kabels mee vernieuwen coax vdsl?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Hallo UB,

Ga voor de zomer nog de oprit vernieuwen.

Nu liggen de kabels in de grond gewoon zo maar

Vdsl is dit zeker gezien die al eens gelast is toen ik klant was bij PX en erna EDPnet

Heb nu Hey op de coax

Is dit slim om de kabels te laten mee vernieuwen en uiteraard in wachtbuis te laten steken

Hoe pak ik dit het beste aan?

** buurman gaat morgen oprit vernieuwen hopelijk raakt die geen kabels want die lopen in de opritten deels
Laatst gewijzigd door buthead 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou zeggen: Zeker een wacht buis voorzien, kan er achteraf nog altijd kabels doortrekken
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 792 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Je geeft niet aan met welk materiaal je de oprit gaat heraanleggen. Als het om verharding gaat die niet zomaar verwijderbaar is, is een wachtbuis nog meer aan te raden. Het kost weinig en is gewoon gemakkelijk en flexibel achteraf. Je nieuwe oprit opnieuw opbreken zou zonde zijn.

Zelf heb ik verwijderbare steentjes maar ook dat is niet zomaar open te leggen, zeker als je moet graven. De stenen bedekken putdeksels die ik kan openen zonder teveel gedoe. De deksels zijn dus niet zichtbaar.

Tijdens de bouw had ik wel zo'n smartube laten trekken omdat toen nog geen fiber was. Nadien bleek dat een goede keuze want men kon de fiber binnen trekken zonder mijn oprit om te woelen.

Nog een tip: neem foto's van waar de kabels/wachtbuis precies liggen. Nadien kan dat onnodig gegraag vermijden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 163 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Leg een paar extra lege wachtbuizen zodat ge voorzien zijt voor de toekomst, zoals fiber bij 2 of 3 aanbieders (afhankelijk van uw locatie). Beter een wachtbuizen extra, dan uw oprit binnen 5 jaar opnieuw moeten openbreken.

Wat de vdsl betreft, als ge die nu niet gebruikt, hoeft ge niets te doen. Als ge ooit terug overstapt, zullen ze die lassen en daarvoor hebt ge dus de wachtbuis. Wel aangeven bij de bestelling.

Maar wel eens nakijken met uw buur, want het is raar dat kabels over zijn grond lopen. Tenzij het daar is waar de kabel op straat stopt.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 811 keer
Bedankt: 276 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben hetzelfde van plan als de prijzen niet te veel omhoog geschoten zijn.

Als je de aansluiting effectief al wil verplaatsen, dan gaat daar wel een serieus prijskaartje aan vasthangen dus indien mogelijk gewoon wachtbuizen leggen en de oude leidingen gewoon laten liggen (als ze niet in de weg liggen van nieuwe oprit en wachtbuizen).

Let bij de heraanleg op dat je geen leidingen raakt want die liggen niet altijd waar je ze verwacht -- kijk ook na of jouw nutsbedrijven bepaalde regels opleggen qua diepte, locatie, hoek tov rooilijn, en zo. De energiebocht is een snelle referentie om de afmetingen en volgorde te checken. Gladde buizen en ruime bochten nemen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Provider
Te Koop forum

wachtbuis leggen en eventueel al zelf kabels erdoor trekken dat ze klaarliggen voor de toekomst.... en anders gewoon lege wachtbuis met een (paar) trekkabels.
sowieso in ieder geval wachtbuizen voorzien naar waar je ooit mss iets gaat leggen, een teveel is beter dan een te weinig
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

Hier ligt een wachtbuis van 110mm of 125mm klaar.
Ook nadat ik het beu was om telkens zelf te moeten laten herstellen omdat de nutsbedrijven het niet deftig kunnen doen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bedankt voor de vele reacties

Wachtbuizen ga ik zeker voorzien en zijn gevraagd

Oprit zal door klinkers 20x20 aangelegd worden , de oude klinkers zijn rot versleten nog 15x15 model 45 tal jaar oud

Ze zijn hier van Wyre met fiber begonnen komende 1,5maand staan al zichtbaar op website gemeente en geo mapje van overheid

Wat kabels betreft die in oprit lopen
De kabel van PX loop ook deels in mijn oprit , Wyre of TN kabel geen flauw idee

Tijdens ik of klant was hebben ze 1m2 opgelegd van oprit en daar moeten lassen

Uiteraard allemaal foto’s genomen waar mogelijk

Vraag me af stel aannemer trekt kabel stuk dan zit hele wijk zonder internet want 4/5 zit op PX kabel

Die lassers van px zijn den destijds oh niks ergs bijna overal zo in die wijken dus

Wacht nog op 1 offerte en dan klaar

Indien er graag foto’s van kabels zijn geef maar seintje zal tussen nu en begin zomer zijn
Internet = Hey Telecom
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Buren die bezig waren , ze hebben samen met persoon van oprit hun eigen PX kabel kapot getrokken gisteren en deze ochtend al gemaakt

Mooie service van PX ondanks eigen fout in zeker zin want kabel ligt in hun oprit ook de hoofd kabel waar ze aftakken

Idem hier in mijn oprit

Zal opletten worden als ze alles openleggen maar foto’s nemen op voorhand van hun kant ook dan weten die lopen als aannemer komt
Internet = Hey Telecom
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Provider
Te Koop forum

als de hoofdkabel bij jouw op de oprit ligt en die is stuk, dan zullen ze meestal wel snel zijn want dan hebben ze in 1x veel gezaag aan hun hoofd ;)

verder wel een beetje een bizarre situatie, want dan moet jouw oprit opengebroken worden als ze een wijziging willen doen aan de hoofdkabel....
misschien ooit een situatie geweest van "voetpad verplaatst, kabel blijven liggen" ofzo, waardoor de grenzen iets gewijzigd zijn geweest?
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat laatste zou best kunnen maar destijds werd er amper gekeken hup kabel erin en klaar

Kabel en het nieuw gelaste stuk liggen wel helemaal bloot in de regen en hoop dat ze goed gelast hebben of later kunnen ze na het vernieuwen de boel opengooien bij buurman

Heb hem gezegd beter bel je naar tech supp de hogere want normaal na die werken krijg je sms je of je tevreden bent was althans bij mij paar jaar terug en toen belde ze zelf van hoogste lijn en zagen ze na test fout gelast

2de x oprit open

Gelukkig perfect hersteld

Ik wacht normaal tot na aanleg van fiber die bezig is verwacht tegen zomer dat ze bij ons gepasseerd zijn
Internet = Hey Telecom
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”