Beste,
De TV box gaat steeds op unavailable, waardoor hij remote (via bv Android remote) niet te bereiken is.
Screenshot: https://limewire.com/d/7SDC5#g8YwfM25VA
--> De grijze balkjes zijn de momenten dat het niet bereikbaar wordt. De "Turned Off" status is ook de TV box zelf dat het doet.
Zoals het screenshot toont is dit redelijk random, ik begrijp niet
1) wat de reden is
2) hoe ik dit oplos
Verbonden via Wifi, Eco modus staat uit.
Iemand een idee? Alvast bedankt!
Mvg
J
Proximus TV Box gaat op "Unavailable"
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Wake-On-Lan staat aan vermoed ik?
Gebeurt dit ook bij andere apparaten in uw huis?
Is het de V7 of V7c (V7c heeft WIFI -> als je op WIFI zit kan dat misschien problemen met zich meebrengen)?
Gebeurt dit ook bij andere apparaten in uw huis?
Is het de V7 of V7c (V7c heeft WIFI -> als je op WIFI zit kan dat misschien problemen met zich meebrengen)?
-
Le3333333
- Starter

- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Wake from Google Cast staat aan, maar gewone wake on LAN zie ik nergens.
Het is de V7c.
Ik kan hem met kabel aansluiten, maar het probleem is dan ook aanwezig (+ nog een ander probleem, namelijk foutcode A001, waardoor we de kabel moeten uittrekken en insteken)
Het is de V7c.
Ik kan hem met kabel aansluiten, maar het probleem is dan ook aanwezig (+ nog een ander probleem, namelijk foutcode A001, waardoor we de kabel moeten uittrekken en insteken)
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
- Bedankt: 3907 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Omdat jouw decoder niet aangesloten is op de Internetbox, en jouw eigen router niet beantwoordt aan de Proximus IPTV specificaties (routering)?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
Le3333333
- Starter

@philippe_d Het was al het geval voor de router switch. Dit fenomeen had ik ook met de internetbox er tussen.
Toegevoegd na 1 uur 8 minuten 48 seconden:
Ik zou trouwens dat de eerste maal dat hij op unavailable gaat 21 minuten betreft nadat de box afgezet is. Misschien is dat een hint om de oorzaak te vinden.
Toegevoegd na 1 uur 8 minuten 48 seconden:
Ik zou trouwens dat de eerste maal dat hij op unavailable gaat 21 minuten betreft nadat de box afgezet is. Misschien is dat een hint om de oorzaak te vinden.
-
Bssoft
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 167 keer
Le3333333 schreef: 5 maanden geleden Wake from Google Cast staat aan, maar gewone wake on LAN zie ik nergens.
Het is de V7c.
-
luukske
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 48 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is een uitwerking van EU regelgeving 1275/2008. Een apparaat moet bij niet-gebruik na maximaal 20 minuten naar een lagere energiestand gaan. Niet gebruikte netwerkverbindingen worden dan uitgezet (tenzij nodig voor de correcte werking van het apparaat, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn, want normaal zet je niet via wifi de boel terug aan)Le3333333 schreef: 5 maanden geleden Ik zou trouwens dat de eerste maal dat hij op unavailable gaat 21 minuten betreft nadat de box afgezet is. Misschien is dat een hint om de oorzaak te vinden.
-
Le3333333
- Starter

@Bssoft Over de foutmelding: dat weet ik, maar dat is niet correct. De LAN kabel werkt correct.
@luukske dus niets aan te doen? Hebben andere mensen daar geen last van? Of ben ik de enige die via mijn GSM de TV wil aanzetten? Dat is toch niet zo vreemd in deze moderne tijd zou ik denken?
@luukske dus niets aan te doen? Hebben andere mensen daar geen last van? Of ben ik de enige die via mijn GSM de TV wil aanzetten? Dat is toch niet zo vreemd in deze moderne tijd zou ik denken?