Wat zijn de ervaringen ivm hosting bij EDPnet?
Waarom ik het vraag: Ik heb 2 domeinen en een hosting bij Versio sinds 15 jaar. Mijn voornaamste gebruik is enkele mailboxen. De website is onderbenut (op dit moment zelfs buiten werking wegens een critical error met Wordpress).
Versio destijds gekozen omdat het toen scherp in prijs was, maar dat is sinds de overname en de jaarlijkse prijsverhogingen net het omgekeerde geworden. En ook de service is wat mij betreft niet meer afgestemd op mijn noden.
Ik ben zelf geen web wizard en zoek een gebruiksvriendelijke omgeving om enkele mailboxen, forwarders en een (statische) webpagina als doe het zelver te beheren.
Hosting bij EDPnet?
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 1 keer
EDPNet zelf ook al naar gekeken voor hosting. Vond het beetje duur in mijn geval voor hosting. Maar ieder z'n eigen mening. 
Internet: edpnet
86 Down / 27 Up
Mobiel: hey! & Mobile Vikings
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 236 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Oei, het leek mij net al een stuk goedkoper dan Versio, en Belgisch, en bereikbaar.
Maar ik sta open voor goedkopere alternatieven. Waarvoor heb jij gekozen dan?
Maar ik sta open voor goedkopere alternatieven. Waarvoor heb jij gekozen dan?
- neils1108
- Premium Member

Ik gebruik Datalix, is iets Duits. Gebruik het eigenlijk altijd voor een VPS. Heb eens gekeken voor u ze doen aan webhosting. https://datalix.eu/rent-webhosting#packages (Weet het fijne er niet van omdat ik gewoon een VPS of mijn Home Server gebruik voor hosten van Wordpress). Het is 36 euro per jaar maar je krijgt er wel denk ik een pak meer bij dan bij EdpNet voor die prijs.
Toegevoegd na 18 uren 37 minuten 16 seconden:
@R2D2 Hopelijk is dit iets voor u. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
Toegevoegd na 18 uren 37 minuten 16 seconden:
@R2D2 Hopelijk is dit iets voor u. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
- Bijlagen
-
- datalix - web hosting small - 2,95/maand
- Schermafbeelding 2026-02-06 155420.png (23.05 KiB) 343 keer bekeken
86 Down / 27 Up
-
Albert Peetermans
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 23 keer
Ik heb al vele jaren die hosting bij Edpnet. Nooit problemen mee gehad. De domeinnaam is inbegrepen (staat op mijn naam) en het aantal mailboxen lijkt idd. onbeperkt (=zowel @edpnet.be als @mijndomeinnaam). 80 EUR is niet goedkoop maar geen geknoei (*).
(*) een onschatbaar voordeel voor een simpel iemand zoals ik
(*) een onschatbaar voordeel voor een simpel iemand zoals ik
- neils1108
- Premium Member

Je gaat geen geknoei hebben zolang je er zelf niet me knoeit. Ongeacht welke web hosting provider.
Maar, zou nu wel geen random hosting provider pakken die je op een obscuur forum vindt.
EDPnet en Datalix hebben beiden hun eigen "pro's" en "cons".
Als je echt puur Belgisch wilt gaan, dan is EDPnet best.
Als je graag de extra's hebt voor een goeie prijs, dan is Datalix het best.
Je betaalt bij Datalix minder voor wat je krijgt. Support is wel alleen in het engels maar dat kan je erbij nemen.
Bij EDPnet krijg je gratis .be domein. Ik denk dat deze veel goedkoper zijn te vinden. Moet je maar eens uitzoeken, weet het spijtig genoeg niet vanbuiten.
Dus het hangt eigenlijk af wat je prioriteiten zijn.
Maar, zou nu wel geen random hosting provider pakken die je op een obscuur forum vindt.
EDPnet en Datalix hebben beiden hun eigen "pro's" en "cons".
Als je echt puur Belgisch wilt gaan, dan is EDPnet best.
Als je graag de extra's hebt voor een goeie prijs, dan is Datalix het best.
Je betaalt bij Datalix minder voor wat je krijgt. Support is wel alleen in het engels maar dat kan je erbij nemen.
Bij EDPnet krijg je gratis .be domein. Ik denk dat deze veel goedkoper zijn te vinden. Moet je maar eens uitzoeken, weet het spijtig genoeg niet vanbuiten.
Dus het hangt eigenlijk af wat je prioriteiten zijn.
86 Down / 27 Up