Voor wie een oplossing zoek om te kunnen laden op straat met eigen stroom vond ik deze oplossing.
Het Britse KerboCharge heeft een ingebouwde kabelgootoplossing die er zeer goed uitziet.
Om het te lanceren in België zoeken ze 5 gegadigden voor een gratis pilootinstallatie. Jawel gratis.
https://www.kerbocharge.com/sign-up-to- ... gian-trial?
Voor mij is het niet nuttig, maar misschien is hier iemand wel kandidaat?
Wel even checken of je gemeentebestuur dit wil toestaan.
voetpadladen: gratis oplossing
-
MarkDM
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zocht een demo en heb o.a. dit gevonden:
https://www.youtube.com/shorts/iqHVnnJ1JZo
https://www.youtube.com/shorts/iqHVnnJ1JZo
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
ygeffens
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik vraag me af welke gemeente hiervoor toestemming zou geven.
Op wiens kosten ga je de stoep aanpassen?
En wat als de stoep open moet? Wie gaat dan het "herplaatsen" hiervan betalen?
Verder ziet het er wel netjes uit.
Op wiens kosten ga je de stoep aanpassen?
En wat als de stoep open moet? Wie gaat dan het "herplaatsen" hiervan betalen?
Verder ziet het er wel netjes uit.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
- Bedankt: 719 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mij lijkt het ook niet nieuw maar ik stel me ook de vraag hoeveel vuil er in dat gootje verzameld wordt op termijn.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
Taaner242
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 32 keer
Inderdaad niet nieuw. Maar ik vrees dat zowat iedere gemeente iets in zijn reglement heeft staan dat dit verboden is.
Bij ons zijn er 2 puntjes die van belang zijn:
- voetpaden mogen enkel opengebroken en hersteld worden door gemeentediensten of aangestelde aannemers
- leidingen over het voetpad (ook in de hoogte) mogen enkel na toelating burgemeester (ok, hier kan je nog discusseren, kabel zit in het voetpad)
En dan nog een tweede punt: in veel straten met rijwoningen is er een zware parkeerdruk. De plaats voor je deur is niet specifiek voor jouw auto. Dergelijke persoonlijke laadoplossingen kunnen voor discussie zorgen.
Pas op, ik woon zelf ook in een rijhuis, heb zonnepanelen maar kan dus geen elektrische wagen laden met eigen stroom. Eigenlijk moeten hiervoor oplossingen komen met wijkbatterijen/laadpalen, waarbij opbrengsten van zonnepanelen van heel de straat/wijk worden opgeslagen en terug lokaal gebruikt. Maar dit is momenteel een moeilijke oefening door de gelende regels en wetten...
Er zijn wel gemeentes die het thuisladen stimuleren en zelfs kabelmatten verkopen (dus voor losliggende kabels op het voetpad te bedekken). Ik dacht dat Poperinge dit doet.
Bij ons zijn er 2 puntjes die van belang zijn:
- voetpaden mogen enkel opengebroken en hersteld worden door gemeentediensten of aangestelde aannemers
- leidingen over het voetpad (ook in de hoogte) mogen enkel na toelating burgemeester (ok, hier kan je nog discusseren, kabel zit in het voetpad)
En dan nog een tweede punt: in veel straten met rijwoningen is er een zware parkeerdruk. De plaats voor je deur is niet specifiek voor jouw auto. Dergelijke persoonlijke laadoplossingen kunnen voor discussie zorgen.
Pas op, ik woon zelf ook in een rijhuis, heb zonnepanelen maar kan dus geen elektrische wagen laden met eigen stroom. Eigenlijk moeten hiervoor oplossingen komen met wijkbatterijen/laadpalen, waarbij opbrengsten van zonnepanelen van heel de straat/wijk worden opgeslagen en terug lokaal gebruikt. Maar dit is momenteel een moeilijke oefening door de gelende regels en wetten...
Er zijn wel gemeentes die het thuisladen stimuleren en zelfs kabelmatten verkopen (dus voor losliggende kabels op het voetpad te bedekken). Ik dacht dat Poperinge dit doet.
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 155 keer
- Bedankt: 240 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik vermoed dat het net de bedoeling is van de fabrikant om voet aan de grond te krijgen in dit landje, waar burgemeesters inderdaad een zeer selectief zijn als het gaat om de veiligheid van de voetganger. Misschien als er enkele goede voorbeelden zijn dat sommige wel kunnen bijdraaien.
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 207 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Zijn wij geen 'klinkerkes land'?
Duitsland/Oostenrijk etc. hebben veelal voet- en fietspaden uit asfalt dachtk.
Duitsland/Oostenrijk etc. hebben veelal voet- en fietspaden uit asfalt dachtk.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-9400T): OPNsense - 26.7.3_8
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-9400T): OPNsense - 26.7.3_8
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!