Welke alternatieve provider geeft recente TV boxen (V7 bvb)

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
anonyme
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Beste,

Bij welke alternatieve/goedkope internet en TV aanbieder kan ik een duo play afsluiten waar je een recente TV box bij krijgt (Telenet TV box of een Proximus V7 box). Uiteraard mag dat een gerebrande versie zijn, maar wel dus een recente tv decoder.

Ik zit nu bij Scarlet maar ben die V5c decoder beu.

Indien er ook nog een modem/router bij kan waar ik DHCP goed inregelen en mijn eigen DNS kan meegeven, zou het helemaal top zijn (dat kan ik mooi inregelen met de B-Box 3 van Scarlet), al is dit geen strike vereiste, desnoods regel ik het wel anders en plaats ik een eigen router.

Bedankt!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 258 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Kort antwoord: geen. De B-merken krijgen de afdankertjes van het hoofdmerk.
Vraag je even af of je nog zo'n box nodig hebt met het huidige aanbod qua streaming.
Computer(k)nul
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 68 keer
Provider
Te Koop forum

Base.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ik denk Orange ook. Wel bij zeggen, als je Base TV Box pakt moet je denk ook Vast Internet bij Base heben. Maar dat is bij Telenet denk ik ook zo. :|
:beerchug:

Internet: edpnet
86 Down / 27 Up
Mobiel: hey! & BASE
anonyme
Plus Member
Plus Member

Weet iemand of het datavolume die een tv box verbruikt bij BASE afgaat van je limiet voor vast internet (ze spreken op de website dat je best unlimited internet pakt indien je TV erbij neemt) > suggereert een beetje dat je anders snel door je data heen gaat zitten? Want ik kom met 300GB ruimschoots toe en de lage snelheid is meer dan voldoende voor mij.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Ja, ik vermoed van wel. Maar je bent altijd best af met unlimited als je ook andere dingen doet dan alleen tv kijken. Anders ga je er heel rap door zitten. Met unlimited heb je in de praktijk een limiet tot denk ik 3TB. Ben niet zeker maar denk het wel.

86 Down / 27 Up
anonyme
Plus Member
Plus Member

Bedankt hiervoor. Ik heb echter al jaren een verbruik van +/- 75GB per maand. Mijn hoogste was +/- 140GB (hoogste in de afgelopen 2 jaar). Ik werk enkel thuis, doe mijn bankzaken, lees de krant wat en bekijk eens +/- 4 YT filmpjes per dag.
Voor de rest zit ik weinig op internet, TV kijken doe ik max 1.5u per dag.
Niet iedereen zijn verbruiksprofiel is hetzelfde denk ik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1059 keer
Bedankt: 3914 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

anonyme schreef: 01 feb 2026, 12:51 Weet iemand of het datavolume die een tv box verbruikt bij BASE afgaat van je limiet voor vast internet (ze spreken op de website dat je best unlimited internet pakt indien je TV erbij neemt) > suggereert een beetje dat je anders snel door je data heen gaat zitten?
Bij BASE telt het datavolume van de TV-Box niet mee voor de limiet, alleen als je de BASE TV App gebruikt of andere Apps op de TV-Box.
Je hebt dus strikt genomen geen unlimted abbonement nodig.

Je moet wel rekening houden met de snelheidsbeperking van BASE Limted intetnet: namelijk 50/5 Mbps. Dat zou misschien wel haperingen kunnen geven bij TV kijken, als andere huisgenoten gelijktijdig internetten.
Sinna schreef: 01 feb 2026, 08:37 Kort antwoord: geen. De B-merken krijgen de afdankertjes van het hoofdmerk.
Bij BASE krijg je een TV-Box IP, dat zou ik geen afdanktertje noemen, want dat is waarschijnlijk een rebranded versie van de Telenet TV Box IP (de meest recente TV Box van het hoofdmerk) :wink: .
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
anonyme
Plus Member
Plus Member

Bedankt allen, ik denk dat ik naar BASE overstap. Ik betaal nu toch ook al rond de 55 EUR bij scarlet met TV replay+ erbij (internet + TV), bij BASE zou ik goedkoper uitkomen én heb ik een recente decoder.
De snelheid van 50/5 boeit me weinig. Ik (en ik ben/woon alleen) gebruik het internet amper voor zware toepassingen. Ik browse echt enkel/heel af en toe YT/1.5u per dag max TV kijken en héél soms heb ik wel eens een zware download.
Ik ga beginnen met het goedkoopste internet abo van BASE, opschalen kan ik daarna nog altijd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

BASE Internet Limited (€24.30) + BASE TV met TV-Box (€13.50) kost €37.80 per maand :wink: ...
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
anonyme
Plus Member
Plus Member

Wel voila, juist daarom: ik kom dik 15 EUR goedkoper uit dan Scarlet en ik heb een recentere TV box. Enigste nadeel: ik kan waarschijnlijk moeilijker doorspoelen tijdens reclames... (dat is nog het enigste voordeel van die V5C, maar dat is het dan ook)...

Bedankt allen voor de altijd zo professionele hulp!
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

anonyme schreef: 01 feb 2026, 23:59 Enigste nadeel: ik kan waarschijnlijk moeilijker doorspoelen tijdens reclames... (dat is nog het enigste voordeel van die V5C, maar dat is het dan ook)...
Sowieso als ze hun decoder upgraden naar een nieuwer model zou het doorspoelen tijdens reclames sowieso minder goed werken.

86 Down / 27 Up
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Gezien BASE 100% Telenet is, de hardware (TV-Box IP) dezelfde is, en ook het TV Platform van Telenet gebruikt, neem ik aan dat de regels voor reklame doorspoelen dezelfde zijn. Voor zover ik weet:
  • bij live TV kan je (natuurlijk) niet doorspoelen.
  • bij terugkijk TV kan je de reklame meestal niet doorspoelen denk ik (hangt ook af van de zender: VTM, Play, ...).
  • bij opnames, krijg je 1 minuut verplichte reklame aan het begin, daarna kan je de reklamenlokken wel doorspoelen.
  • bij pauzeren en/of terugspoelen van live TV kan je de reklame waarschijnlijk ook niet doorspoelen (idem als terugkijk TV)?
Misschien kan een Telenet TV-Box gebruiker hier uitsluistel geven?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2038 keer
Recent bedankt: 14 keer

anonyme schreef: 31 jan 2026, 22:49Indien er ook nog een modem/router bij kan waar ik DHCP goed inregelen en mijn eigen DNS kan meegeven, zou het helemaal top zijn (dat kan ik mooi inregelen met de B-Box 3 van Scarlet), al is dit geen strike vereiste, desnoods regel ik het wel anders en plaats ik een eigen router.
Eigen DNS, DHCP reservaties en bridge mode is niet beschikbaar op de modem van BASE (CH7465LG-BA).
Met een eigen router op de BASE-modem zit je achter dubbele NAT. Een eigen DOCSIS-modem met bridge-mode is wel een mogelijkheid.

Daarnaast is de BASE TV-box geen hardware-afdankertje, maar heeft moederbedrijf Liberty Global de functionaliteiten wel beperkt. Zo is TerugkijkTV maar anderhalve dag (36u) na uitzending beschikbaar en kan je maar 200 uur opnames maken.
Laatst gewijzigd door raf1 02 feb 2026, 11:17, in totaal 1 gewijzigd.
anonyme
Plus Member
Plus Member

Ik had al gelezen ivm de modem van BASE: die is ook cloud managed vermoed ik? Dat is nog het enige dat me tegenhoudt: geen DHCP reservaties en in de DHCP offer geen eigen DNS kunnen meegeven.
Een Fritzbox is toch al gauw 270 EUR voor een DOCSIS model.

Dat is nog het enige goede aan de setup die ik nu heb: in die bbox3 kan je lokaal vrijwel alles regelen zoals je het wilt (tem de DHCP scope).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2038 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ja, de instellingen op de BASE-modem zijn uitsluitend toegankelijk via een webinterface op internet. Bovendien, als de internetverbinding verstoord is, kan de routerfunctie vanuit de cloud niet aangepast worden.
anonyme
Plus Member
Plus Member

Ben hier sinds vandaag overgeschakeld van Scarlet naar BASE (internet+TV).
Ik betaal een 15-tal EUR minder, heb een recentere TV box (dat was vooral hetgeen me stoorde aan Scarlet).

Internet is nietmeer unlimited (maar ik gebruik maar een +/- 100 GB per maand) en mijn snelheid is lager.

Maar ieder gebruiksprofiel is anders: ik browse/mail/lees enkel wat (is met 50mbps down voldoende!).

Enige nadeel is de modem/router van BASE: quasi niets van fixed IP in te stellen, DHCP kan je niet disablen enzovoorts. Maar dat wist ik op voorhand. Eventueel kan ik nog zelf equipment voorzien.

Kortom: voor mezelf veel voordelen, weinig nadelen en dat dan ook nog eens aan +/- 15 EUR goedkoper dan Scarlet.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”