Ik heb momenteel een oudere modem zonder wifi, en met mac passthrough naar een Mikrotik.
Deze trekt de volle gigabit, maar met veel connecties moet je de firewall uitzetten, anders begint het ding nieuwe tcp/ip connecties te droppen.
Ik heb zakelijk een klik bundel, met speedboost for life er gratis bij, en een twee simkaarten ook in die bundel.
1. als ik verhuis naar een streek waar ook zeker TN zit, behou ik dan de bundel en mijn speedboost optie?
2. op de nieuwe locatie zit een meer recente modem met wifi, die de firewall issue van de oude niet heeft, maar ik weet niet of de wifi 100% stil is als ik deze uitzet via mijn telenet
Het nieuwe huis heeft wired ethernet naar elke kamer.
Ben ik verplicht deze modem te aanvaarden, of mag ik m'n eigen modem mee verhuizen?
Telenet verhuis binnen zelfde provincie
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 3 keer
1) "Bij een verhuis blijf je klant bij Telenet. Je neemt onze diensten mee naar je nieuwe adres."
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... 0scheiding.
2) Ik dacht dat de standaard Telenet modem steeds 'eigendom' is van de woning, dus meeverhuizen gaat niet.
Wat je nodig hebt is deze: CV8560E.
Nieuwste model is: F@ST3896LG-TN > hierop kan je bridge inschakelen.
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... modem.html
3) je spreekt nu over eigen modem? Bedoel je Telenet-modem of een eigen gekochte modem?
Alle info:
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... 0scheiding.
2) Ik dacht dat de standaard Telenet modem steeds 'eigendom' is van de woning, dus meeverhuizen gaat niet.
Wat je nodig hebt is deze: CV8560E.
Nieuwste model is: F@ST3896LG-TN > hierop kan je bridge inschakelen.
3) je spreekt nu over eigen modem? Bedoel je Telenet-modem of een eigen gekochte modem?
Alle info:
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
FredericV
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb een CV8560E modem van Telenet, maar zelf afgehaald bij een lokaal TN center, en om specifiek model gevraagd zonder wifi.
Op nieuw adres hangt een nieuwe variant met wifi aan muur in garage.
Op nieuw adres hangt een nieuwe variant met wifi aan muur in garage.
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 3912 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Waarom zou je die willen meenemen?FredericV schreef: 28 jan 2026, 13:16 Ben ik verplicht deze modem te aanvaarden, of mag ik m'n eigen modem mee verhuizen?
Je zegt zelf dat het een oude is, met issues, en op je nieuwe locatie staat een recente modem.
Indien dit een @ST3896LG-TN modem is, moet je gewoon:
- Mac passtrough gebruiken, net zoals je het deed bij de oude modem
- de WiFi uitzetten
- je eigen router aansluiten
Voor jouw abonnement verandert er niets.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
bobsys1
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 33 keer
Na verhuis mocht ik mijn oude "modem only" met daarachter Fritzbox 7590 niet houden. De technieker installeerde een docsys 3.1 CV8560E in Mac passtrough zodat mijn 7590 weer (zogezegd ) voor router speelde. Even geprobeerd en dat leek te werken. Helaas, na een paar dagen ellende met onderbrekingen, crashes en bepaalde programma's die nooit meer feilloos werkten, vooral Teamviewer, was ik het beu, zette hun router uit Mac passtrough en de 7590 erachter als IP client om tenmiste WIFI te hebben want ik wist niet vooraf dat de CV8560E niet eens WIFI had. Dat werkt nu al een weekje prima, inclusief de Fritz repeater 2400 op de verdieping. Ik had het liever anders gehad, maar nu kan ik tenminste werken.
Nu heb ik een probleem, omdat er geen plaats is voor zowel hun router als voor de 7590 in de voorziene kast. De beste oplossing zou zijn om de router boven de kast te plaatsen waar dat nog net zou gaan als de coax van de NUI naar hun router niet zo kort was. Die moet dan 50 cm lang zijn i.p.v de 20 cm die de technieker afgeknipt heeft.
Prangende vraag: waar kan ik zo'n kant-en-klare kabel kopen??? Het is nu geen gezicht.
Nu heb ik een probleem, omdat er geen plaats is voor zowel hun router als voor de 7590 in de voorziene kast. De beste oplossing zou zijn om de router boven de kast te plaatsen waar dat nog net zou gaan als de coax van de NUI naar hun router niet zo kort was. Die moet dan 50 cm lang zijn i.p.v de 20 cm die de technieker afgeknipt heeft.
Prangende vraag: waar kan ik zo'n kant-en-klare kabel kopen??? Het is nu geen gezicht.
-
thomasdb
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Contacteer:
genaamd een 'F connector coax '
mannelijke F ( F-male connector) coax kabel
kan je vinden in veel winkels onderandere online via amazon https://www.amazon.de/s?k=rg-6+f+connector+cable
volgens google ai
Cable Modems require continuous, two-way data traffic and are highly sensitive to signal loss. For this reason, modems use heavily shielded RG-6 coaxial cable.
mannelijke F ( F-male connector) coax kabel
kan je vinden in veel winkels onderandere online via amazon https://www.amazon.de/s?k=rg-6+f+connector+cable
volgens google ai
Cable Modems require continuous, two-way data traffic and are highly sensitive to signal loss. For this reason, modems use heavily shielded RG-6 coaxial cable.
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 3912 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Gratis in een Telenet winkel?bobsys1 schreef: 3 weken geleden Prangende vraag: waar kan ik zo'n kant-en-klare kabel kopen??? Het is nu geen gezicht.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
DarkV
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 183 keer
Werkt hier nochtans al jaren zonder enig probleem (met een Unifi Dream Machine Pro erachter).bobsys1 schreef: 3 weken geleden Helaas, na een paar dagen ellende met onderbrekingen, crashes en bepaalde programma's die nooit meer feilloos werkten, vooral Teamviewer, was ik het beu, zette hun router uit Mac passtrough