Mijn ouders gaan binnenkort op reis om een nonkel te bezoeken.
Aangezien ze nooit buiten europa zijn geweest en nooit online winkelen hebben ze momenteel geen credit kaart…
Omwille van de diverse valuta’s die ze onderweg nodig zullen hebben hebben lijkt een fysieke revolut een optie.
ze hebben geen smartphone… en verkiezen hun laptop boven hun tablet.
Is web acces op laptop werkbaar voor revolut? (Controle rekeningstand)
Kan de 2FA bij logon via sms verlopen of altijd in app (op hun tablet)
Is er een 2FA nodig als men de fysieke kaart in het buitenland gebruikt?
Heeft revolut in België de mogelijkheid om een echte credit card te activeren?
Want er zijn hotels die geen prepay kaarten aanvaarden.
Revolut
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
- Bedankt: 807 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Met revolut heb ik geen ervaring, wel met Wise.
Die werken redelijk gelijkaardig en is ook gunstig ivm wisselkoersen.
Ik heb er een fysieke kaart gekocht en kon die gewoon gebruiken in de UK, FR, NL, SP. De authentificatie loopt er standaard via de app en indien de eerste keer op een toestel, ook via mail.
Maar via SMS zou ook moeten lukken:

Edit: Inderdaad, wise is geen credit card maar een debit card. Je kan wel nog een fysieke kaart bestellen.
Die werken redelijk gelijkaardig en is ook gunstig ivm wisselkoersen.
Ik heb er een fysieke kaart gekocht en kon die gewoon gebruiken in de UK, FR, NL, SP. De authentificatie loopt er standaard via de app en indien de eerste keer op een toestel, ook via mail.
Maar via SMS zou ook moeten lukken:

Edit: Inderdaad, wise is geen credit card maar een debit card. Je kan wel nog een fysieke kaart bestellen.
Laatst gewijzigd door cadsite 18 jan 2026, 14:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@Joroen
- revolut heeft geen creditcard en in hotels ben je er niets mee
- revolut is volledig op de app gericht. Het lukt via de website denk ik (niet echt geprobeerd) maar het zal ver van ideaal zijn
- wise heeft ook geen echte creditcard voor zover ik weet
- zowel revolut als wise gaan prime en relatief goedkoop om met vreemde valuta.
- om te betalen in winkels heb je toch nooit 2FA nodig? Gaat gewoon met pincode.
Conclusie: gebruik revolut (via app) of wise maar in combinatie met een echte cc.
- revolut heeft geen creditcard en in hotels ben je er niets mee
- revolut is volledig op de app gericht. Het lukt via de website denk ik (niet echt geprobeerd) maar het zal ver van ideaal zijn
- wise heeft ook geen echte creditcard voor zover ik weet
- zowel revolut als wise gaan prime en relatief goedkoop om met vreemde valuta.
- om te betalen in winkels heb je toch nooit 2FA nodig? Gaat gewoon met pincode.
Conclusie: gebruik revolut (via app) of wise maar in combinatie met een echte cc.
Zelf heb ik enkel ervaring met corporate credit cardsx0f schreef: - om te betalen in winkels heb je toch nooit 2FA nodig? Gaat gewoon met pincode.
Daarbij moet ik in het buitenland soms een betaling in een winkel bevestigen in de bijhorende app van de credit card
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 2 keer
de kaarten hebben visa en zijn dus wel degelijk (ook) creditcards, zowel in de app als fysiek.
ik heb ze ook al gebruikt voor hotels te boeken alsook om in winkels te betalen, al gebruik ik ze voornamelijk voor online aankopen (en jaren geleden als betaalkaart in het buitenland wegens geen extra kosten toen).
hoe handig het is zonder de app, dat is een andere vraag.... het is en blijft een "mobile bank" en de mobile app is dus de prioriteit
(en heeft over de laatste 10tal jaar heel wat updates gehad)
als je revolut neemt, en als je een bepaald bedrag vooraf op de kaart zou opladen, kan je normaalgezien wel dat geld, dat op de kaart staat,
gebruiken "as usual" voor zowel normale betalingen als voor credit card betalingen, en in principe gaat de lokale currency gebruikt worden
(al moet je daar mss even de exacte informatie van opvragen op de revolut site, want ik ken niet meer al de regeltjes/details)
zorg wel dat je voor vertrek de veiligheidsinstellingen even controleert, zodat je de app niet nodig hebt tijdens (geloof dat er ergens ook een limiet is alvorens je het gebruik terug moet bevestigen in de app), en reken NIET op het raadplegen van de stand "via het web" (authenticatie voor web login is via de app)
met andere woorden: revolut is handig, maar als je helemaal geen app wil gebruiken, misschien niet de juiste keuze.
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
De kaart van revolut is een visa debetkaart en dat is verschillend van een visa creditcard.
Je kan met een visa debetkaart uiteraard online een hotel boeken maar je kan er geen waarborg op laten vastleggen zoals hotels dat traditioneel doen bij check-in. Sommige hotels hebben inmiddels een alternatieve procedure maar lang niet allemaal.
Je kan met een visa debetkaart uiteraard online een hotel boeken maar je kan er geen waarborg op laten vastleggen zoals hotels dat traditioneel doen bij check-in. Sommige hotels hebben inmiddels een alternatieve procedure maar lang niet allemaal.
- Splitter
- Elite Poster

ik dacht (maar durf het niet zeker te zeggen) dat je de kaart wel als een gewone credit card kon gebruiken, maar wel enkel maar als het geld ook effectief op de rekening staat (dus er kan een waarborg genomen worden, maar enkel als dat geld ook op de rekening stond én de kaart natuurlijk niet frozen is)
maargoed, ik gebruik het te weinig om het zeker te weten, zeker nudat je op veel plaatsen ook gewoon effectief rechtstreeks revolut als betaaloptie kan kiezen,
en de fysieke kaart is al bijna 10j geleden dat ik die nog had
maargoed, ik gebruik het te weinig om het zeker te weten, zeker nudat je op veel plaatsen ook gewoon effectief rechtstreeks revolut als betaaloptie kan kiezen,
en de fysieke kaart is al bijna 10j geleden dat ik die nog had
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
- Bedankt: 756 keer
Op de revolut site kan je perfect volgen wat je transacties zijn of je laatste rekeningstand. Je kan ook de app installeren op een ander toestel (tablet) dan op een gsm en dat gebruiken voor als je online betalingen dort die je moet bevestigen.
Nog nooit meegemaakt dat ik een betaling via de fysieke kaart/samsung pay/google pay moest bevestigen.
Evenzeer is de kaart nog nergens geweigerd in hotels, natuurlijk moet er voldoende provisie op staan.
Nog nooit meegemaakt dat ik een betaling via de fysieke kaart/samsung pay/google pay moest bevestigen.
Evenzeer is de kaart nog nergens geweigerd in hotels, natuurlijk moet er voldoende provisie op staan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
- Bedankt: 807 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Misschien denk ik te simpel, maar is het niet gemakkelijker om, eventueel tijdelijk, een credit card aan te vragen bij je huisbank?
Die kan je dan gebruiken om zaken van thuis uit te reserveren en dan gebruik je ter plaatse revolut of wise om te betalen.
Zo heb ik het ook al een paar keer gedaan.
Die kan je dan gebruiken om zaken van thuis uit te reserveren en dan gebruik je ter plaatse revolut of wise om te betalen.
Zo heb ik het ook al een paar keer gedaan.
- Splitter
- Elite Poster

maar, om op de site in te loggen, heb je wel de app nodig (tenzij je dat tegenwoordig kan kiezen ?).devilkin schreef: 18 jan 2026, 18:06 Op de revolut site kan je perfect volgen wat je transacties zijn of je laatste rekeningstand.
ik weet in ieder geval, als ik op de site wil inloggen, moet ik de qr code met de smartphone scannen en de login bevestigen in de app.
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
- Bedankt: 756 keer
Je kan ook autorisatie doen via email. App heb je daar niet voor nodig.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
bollegijs
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 61 keer
Iemand ook het volgende opgevallen: als je bij Centraal Aanspreekpunt van rekeningen en financiële contracten (CAP) je rekeningen raadpleeg staat je rekening bij Revolut er bij maar Wise rekeningen ontbreken. Is dit alleen bij mij of?
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Revolut was automatisch weg heb nu wel nog is gemeld dat deze gesloten is voor alle zekerheid
Ze zijn van LT naar BE iban nr gegaan
Ze zijn van LT naar BE iban nr gegaan

Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Moest dit aan een schappelijke prijs zijn, dan zou dit de telecommarkt zeker kunnen verstoren. Ik ben benieuwd of Revolut Mobile ooit zijn intrede op de Belgische markt zal maken. 
-
boulder
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
- Bedankt: 284 keer
Grappig, Revolut.
Heb daar net een heel slechte ervaring mee.
Ik wou bij hen aansluiten om een virtuele kredietkaart te hebben.
Dat leek mij interessant omdat ik op korte termijn naar het buitenland ging, en soms doen hotels moeilijk als je enkel een debetkaart hebt.
Gezien de termijnen voor het aanvragen van een fysiek exemplaar leek zo'n virtuele kaart dus ideaal.
De belofte dat je die binnen het uur gaat hebben en kunnen gebruiken is aanlokkelijk.
Dat begint dus met een identificatie, en dan moet je foto's nemen van je identiteitskaart.
Hun systeem bleef maar zeggen dat de foto's onduidelijk waren, en dan moet je bij de chat terecht.
Die chat lijkt gewoon AI, want er komt niets bruikbaars uit, alleen "probeer opnieuw, neem de foto's met andere belichting, probeer een andere telefoon, ..."
Op facebook hebben ze een pagina, als ik daar het probleem uitlegde, verwezen ze opnieuw naar de chat, en mijn reactie werd gewist.
Na meer dan 60 uur heb ik het opgegeven, ook omdat ik dan heel negatieve reacties terugvond van mensen die lid waren van Revolut, en gewoon niet meer aan hun geld konden omdat hun identiteitskaart hernieuwd was, maar de identificatie maar niet lukte.
Anderen hadden problemen dat er een "veiligheidscheck" was, en hun rekening geblokkeerd werd, soms maandenlang, zonder enige duidelijkheid over wat ze precies moesten doen om weer toegang te krijgen.
Ik heb dus na 60 uur de rekening afgesloten in de app (er stond nog altijd 0,00 op), er kwam een bericht dat ik zou een mail krijgen die ik zou moeten bevestigen.
Ook die mail kwam niet aan, maar ik werd wel afgelogd van de app.
Dus dan weer naar facebook om ergens een bewijs te hebben dat ik mij uitgeschreven had, want voor hetzelfde geld beginnen ze dan kosten aan te rekenen.
Het voelde allemaal heel oneerlijk aan.
Ik heb er niets op tegen dat men automatische systemen gebruikt, dat er veiligheidschecks zijn, enz. maar als het geweigerd wordt om eventjes een MENS te laten kijken naar een document, dan sta je wel heel zwak als consument.
Dan ligt alle macht bij de aanbieder, en kunnen ze zelfs dat als voorwendsel gebruiken om zich meester te maken van je geld.
De software zegt dus dat de foto's niet duidelijk zijn, maar ik heb die software niet geschreven, die kan vol bugs zitten.
En zij nemen dus 0,0 verantwoordelijkheid daarvoor, ze zeggen ook niet dat de foto het probleem is, of de tekst of wat dan ook.
Een gescand document wordt geweigerd.
Als je vraagt waarom een mens die documenten niet kan bekijken, wordt dat ook geweigerd.
Je krijgt geen telefoonnummer,, alleen een chatvenster met operators die botachtige antwoorden geven.
Zijn het bots of zijn het mensen die standaard stukken tekst posten?
Het maakt niet uit, want het resultaat is hetzelfde.
Je zit dus als consument in een situatie dat alle controle bij hen ligt, en je volledig aan hun genade bent overgeleverd.
Bij mij heb ik dat probleem dus gemerkt voordat ik echt van hun diensten gebruik maakte, en gelukkig maar.
Je zult het maar tegenkomen dat er een paar duizend euro op je rekening staat, dat je identiteitskaart hernieuwd is en niet meer herkend wordt, je niet meer aan je rekening kunt en met die bots moet discussiëren om toch maar aan je eigen geld te kunnen.
En geen telefoonnummer om te bellen, geen fysiek kantoor, en afgescheept door AI bots.
Nu, het kan zijn dat hun mobiel gedeelte heel anders is, maar na deze ervaring is mijn vertrouwen in die firma negatief.
Heb daar net een heel slechte ervaring mee.
Ik wou bij hen aansluiten om een virtuele kredietkaart te hebben.
Dat leek mij interessant omdat ik op korte termijn naar het buitenland ging, en soms doen hotels moeilijk als je enkel een debetkaart hebt.
Gezien de termijnen voor het aanvragen van een fysiek exemplaar leek zo'n virtuele kaart dus ideaal.
De belofte dat je die binnen het uur gaat hebben en kunnen gebruiken is aanlokkelijk.
Dat begint dus met een identificatie, en dan moet je foto's nemen van je identiteitskaart.
Hun systeem bleef maar zeggen dat de foto's onduidelijk waren, en dan moet je bij de chat terecht.
Die chat lijkt gewoon AI, want er komt niets bruikbaars uit, alleen "probeer opnieuw, neem de foto's met andere belichting, probeer een andere telefoon, ..."
Op facebook hebben ze een pagina, als ik daar het probleem uitlegde, verwezen ze opnieuw naar de chat, en mijn reactie werd gewist.
Na meer dan 60 uur heb ik het opgegeven, ook omdat ik dan heel negatieve reacties terugvond van mensen die lid waren van Revolut, en gewoon niet meer aan hun geld konden omdat hun identiteitskaart hernieuwd was, maar de identificatie maar niet lukte.
Anderen hadden problemen dat er een "veiligheidscheck" was, en hun rekening geblokkeerd werd, soms maandenlang, zonder enige duidelijkheid over wat ze precies moesten doen om weer toegang te krijgen.
Ik heb dus na 60 uur de rekening afgesloten in de app (er stond nog altijd 0,00 op), er kwam een bericht dat ik zou een mail krijgen die ik zou moeten bevestigen.
Ook die mail kwam niet aan, maar ik werd wel afgelogd van de app.
Dus dan weer naar facebook om ergens een bewijs te hebben dat ik mij uitgeschreven had, want voor hetzelfde geld beginnen ze dan kosten aan te rekenen.
Het voelde allemaal heel oneerlijk aan.
Ik heb er niets op tegen dat men automatische systemen gebruikt, dat er veiligheidschecks zijn, enz. maar als het geweigerd wordt om eventjes een MENS te laten kijken naar een document, dan sta je wel heel zwak als consument.
Dan ligt alle macht bij de aanbieder, en kunnen ze zelfs dat als voorwendsel gebruiken om zich meester te maken van je geld.
De software zegt dus dat de foto's niet duidelijk zijn, maar ik heb die software niet geschreven, die kan vol bugs zitten.
En zij nemen dus 0,0 verantwoordelijkheid daarvoor, ze zeggen ook niet dat de foto het probleem is, of de tekst of wat dan ook.
Een gescand document wordt geweigerd.
Als je vraagt waarom een mens die documenten niet kan bekijken, wordt dat ook geweigerd.
Je krijgt geen telefoonnummer,, alleen een chatvenster met operators die botachtige antwoorden geven.
Zijn het bots of zijn het mensen die standaard stukken tekst posten?
Het maakt niet uit, want het resultaat is hetzelfde.
Je zit dus als consument in een situatie dat alle controle bij hen ligt, en je volledig aan hun genade bent overgeleverd.
Bij mij heb ik dat probleem dus gemerkt voordat ik echt van hun diensten gebruik maakte, en gelukkig maar.
Je zult het maar tegenkomen dat er een paar duizend euro op je rekening staat, dat je identiteitskaart hernieuwd is en niet meer herkend wordt, je niet meer aan je rekening kunt en met die bots moet discussiëren om toch maar aan je eigen geld te kunnen.
En geen telefoonnummer om te bellen, geen fysiek kantoor, en afgescheept door AI bots.
Nu, het kan zijn dat hun mobiel gedeelte heel anders is, maar na deze ervaring is mijn vertrouwen in die firma negatief.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...