Bron: https://corporate.orange.be/nl/node/58141
hey!, het “incredibly smart” merk van Orange Belgium, is door Product of the Year (POY) Belgium uitgeroepen tot “Merk van het jaar”. POY Belgium reikt wereldwijd prijzen uit op basis van tevredenheidsonderzoeken. Deze onderscheiding is des te opmerkelijker omdat het de allereerste keer is dat een telecommunicatiemerk wordt bekroond in de categorie “merk”.
hey! werd gelanceerd in september 2021 en maakte al meteen indruk in de sector door uitgeroepen te worden tot “Product van het jaar 2022” voor zijn mobiele abonnementen met een zeer gulle datalimiet voor een minimumprijs. Het onafhankelijke onderzoek van POY Belgium, dat werd uitgevoerd onder meer dan 10.000 consumenten, erkende al snel de aantrekkelijkheid, de aankoopintentie en het innovatieve karakter van hey!
Innovatie zit in het DNA van het “incredibly smart” merk, dat van plan is om grenzen te blijven verleggen en tegelijkertijd een onberispelijke servicekwaliteit, levenslange voordelen en gedurfde projecten te combineren. hey! doorbreekt de barrières van de communicatie in de sector met creativiteit, plezier en efficiëntie. Het gedurfde karakter komt dagelijks tot uiting in een held die anders is dan alle anderen: de stuntman. Hij staat voor moderniteit met humor en enthousiasme, zonder zichzelf ooit serieus te nemen, en laat tegelijkertijd een sterke indruk achter met zijn heroïsche boodschappen.
Erkenning door het publiek
Deze nieuwe prijs is een duidelijk teken van erkenning door het publiek, met name omdat POY met zijn enquêtes merken wil erkennen en belonen die klanttevredenheid en voortdurende verbetering vooropstellen. De vijf criteria voor de categorie “merk” zijn: aankoopintentie, aantrekkelijkheid, innovatievermogen, MVO en aanbeveling.
"Het is een enorme eer voor het hele hey!-team om uitgeroepen te worden tot Merk van het jaar 2026, en moedigt ons aan om te blijven innoveren en eenvoudige, genereuze en betrouwbare telecommunicatie aan te bieden die de verwachtingen van de consument concreet inlost. Vanaf het begin bouwen we hey! samen met en voor onze klanten, en deze erkenning bevestigt dat we op de goede weg zijn", aldus Nathalie Rahbani – Director & Acting Chief Brand, Communication en ESG Officer.
Deze nieuwe onderscheiding versterkt de positie van hey! als een essentiële referentie onder telecomaanbieders in België. De kracht van hey! ligt in het vermogen om onberispelijke kwaliteit te bieden tegen slimme en toegankelijke prijzen, en in haarscherpe aanbiedingen, waarmee wordt bewezen dat klanten niet hoeven te kiezen tussen waarde en prestaties.
hey! uitgeroepen tot “Merk van het jaar 2026”: een historische erkenning in zijn categorie
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 78 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Studenteninternet: Telenet – € 29/maand
500/30 Mbps | AVM F!B 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – € 20/maand
200 GB (BE) + 35 GB (EU) | -5 €/m. for life
Jobstudent @ Proximus Center
500/30 Mbps | AVM F!B 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – € 20/maand
200 GB (BE) + 35 GB (EU) | -5 €/m. for life
Jobstudent @ Proximus Center
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 628 keer
- Recent bedankt: 5 keer
nog nooit van "poy belgium" gehoord, en ook nog nooit een survey oid van hen ontvangen, dus ik vraag me af wie die "meer dan 15.000 consumenten" zijn dewelke hun mening geven ivm wat het product/merk/.... van het jaar is.
(los van de absurditeit vat in januari een prijs "van het jaar" toekennen)
ook zie ik (via pub.be, dewelke blijkbaar partners zijn in/sinds 2023) "Volgens een enquête gerealiseerd in januari 2024 op basis van een representatieve sample van 1000 mensen, heeft bij 62% van de consumenten het logo hun aankoop beïnvloedt en 67% vindt het logo relevant en geloofwaardig."
.... ook die enquete heb ik nooit gezien, en als ik eerlijk ben heb ik nog nooit een van die logo's gezien ook niet.
dat gezegd zijnde is hey prima qua prijs/kwaliteit verhouding, zolang je de klantenzone & klantendienst niet te vaak nodig hebt en geen grote problemen hebt.
maar om daarvoor nu een prijs uit te reiken?
(en om dat dan te doen met een prijs voor iets waarvoor het merk zichzelf moet inschrijven & betalen.... dat zie ik genoeg namen ook gewoon niet doen, dus is het sowieso al biased)
het is dus meer een stickertje om de naive consument sneller te strikken, en niet een objectief vastgesteld iets (het zegt dus letterlijk niets over kwaliteit, prijs of service, enkel dat het merk dat dit wint er geld voor gegeven heeft)
... wat in line is met poy worldwide hun slogan van 'TURNING CONSUMER TRUST INTO COMMERCE GROWTH' (oftewel wij verkopen vertrouwen)
(los van de absurditeit vat in januari een prijs "van het jaar" toekennen)
ook zie ik (via pub.be, dewelke blijkbaar partners zijn in/sinds 2023) "Volgens een enquête gerealiseerd in januari 2024 op basis van een representatieve sample van 1000 mensen, heeft bij 62% van de consumenten het logo hun aankoop beïnvloedt en 67% vindt het logo relevant en geloofwaardig."
.... ook die enquete heb ik nooit gezien, en als ik eerlijk ben heb ik nog nooit een van die logo's gezien ook niet.
dat gezegd zijnde is hey prima qua prijs/kwaliteit verhouding, zolang je de klantenzone & klantendienst niet te vaak nodig hebt en geen grote problemen hebt.
maar om daarvoor nu een prijs uit te reiken?
(en om dat dan te doen met een prijs voor iets waarvoor het merk zichzelf moet inschrijven & betalen.... dat zie ik genoeg namen ook gewoon niet doen, dus is het sowieso al biased)
het is dus meer een stickertje om de naive consument sneller te strikken, en niet een objectief vastgesteld iets (het zegt dus letterlijk niets over kwaliteit, prijs of service, enkel dat het merk dat dit wint er geld voor gegeven heeft)
... wat in line is met poy worldwide hun slogan van 'TURNING CONSUMER TRUST INTO COMMERCE GROWTH' (oftewel wij verkopen vertrouwen)
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 208 keer
- Recent bedankt: 2 keer
POY is een commercieel award systeem: Deelnemende bedrijven moeten betalen om er aan deel te nemen en als ze een titel halen moeten ze nog eens betalen om het logo te gebruiken.
Het is gewoon een vorm van betaalde reclame, mooi verpakt. Bedacht in Frankrijk en via licentiehouders wereldwijd verkocht. Als een Marketingafdeling wat inspiratie te weinig heeft of budget te veel gaan ze daarmee in zee.
POY zorgt dan nog voor wat cijfermateriaal waardoor het geld goed besteed lijkt en iedereen blij is.
Er bestaan nog zo commerciële award-systemen: Best Workplaces bijvoorbeeld. Ook daar betaalt de werkgever om die titel te kunnen dragen.
Het is gewoon een vorm van betaalde reclame, mooi verpakt. Bedacht in Frankrijk en via licentiehouders wereldwijd verkocht. Als een Marketingafdeling wat inspiratie te weinig heeft of budget te veel gaan ze daarmee in zee.
POY zorgt dan nog voor wat cijfermateriaal waardoor het geld goed besteed lijkt en iedereen blij is.
Er bestaan nog zo commerciële award-systemen: Best Workplaces bijvoorbeeld. Ook daar betaalt de werkgever om die titel te kunnen dragen.
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 134 keer
Ze doen het best goed qwa producten
Support is minder maar zit hem ergens zeker
Hun klantenzone ligt plat op dit moment
Support is minder maar zit hem ergens zeker
Hun klantenzone ligt plat op dit moment
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
- Bedankt: 700 keer
Ik denk bij die reclames altijd: 'er is maar 1 Stig'
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...