Illegale IPTV wordt aan banden gelegd

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 29 keer

bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Boetes
Voor gebruikers:

Tussen € 500 en € 100.000
In sommige recente dossiers: tot € 800.000
Mogelijkheid tot ingebrekestelling of gerechtelijke stappen
In sommige recente dossiers 800k? Dit kan toch onmogelijk correct zijn? Ik zie ook verder geen info over hoe justitie dit aan banden wil leggen. Spanje, Italië en Engeland worden wel zwaardere stappen gezet inzake dit.

Ligt het aan mij of is dit een geen nieuws artikel (waarvoor mensen betalen)?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 83 keer
Te Koop forum

Ooit kreeg ik hier een prive bericht van een UBer om IPTV te installeren, ik ben er natuurlijk niet op ingegaan...
Laatst gewijzigd door streulma 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 41 keer

Het gaat niet zo'n vaart lopen dat ze de gebruikers gaan beginnen te viseren. Wel de aanbieders van de service en de mensen die het bij u thuis komen installeren. Ook de isp's gaan nog verder moeten gaan in blokkeren.
Ik gebruik het zelf niet want ik heb genoeg aan vrt en vtm te streamen en mijn content uit private trackers.
Ding is dat het wat te populair aan het worden is ... en als je jezelf wat wil beschermen en de service wil behouden zal je moeten gaan kijken naar een vpn.
Dit is typisch een artikel om de gewone burger angst aan te jagen en de meeste zullen er dan ook wel mee stoppen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1237 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb zelf evenmin IPTV: zelfs die lagere "abonnementsprijs" kan me niet overtuigen om TV te beginnen kijken.
Ik snap wel dat mensen alternatieven zoeken voor de belachelijke prijzen die Telenet & Proximus hanteren en tegelijk een oplossing zoeken om content te bekijken die hier op geen enkele manier te krijgen is: UK en IT voetbal van de zoveelste divisie bv.
Ik zie ook niet goed in waarom de overheid aan zo'n randfenomeen speciaal personeel zou toewijzen: er zijn belangrijkere katten te geselen qua vervolging.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

ik heb het ooit gehad, omdat ik destijds echt syfy wilde, en dat gewoon NIET beschikbaar was op een legale manier....
het was me toen dus niet "ik wil niet betalen", het was toen "je bent een belg, dus je hebt pech". maar dan spreken we al over jaren terug.
de ironie wil dat syfy nu wel beschikbaar is, maar ze gewoon geen content meer hebben die me boeit.... dus tja....

volgens mij is het inderdaad enerzijds dat alles te duur is, maar anderzijds ook dat er teveel versnippering is, en er dan nog heel veel aanbod gewoon uberhaupt niet (legaal) beschikbaar is.

ik had op een gegeven moment linear tv + netflix + prime + disney+ en dan was er een film of serie die ik wilde kijken, en die was op geen enkel van die diensten beschikbaar binnen belgie.... wtf wil je dan? dat was al 30+euro / maand en dan had je nog niet wat je wilde kijken, als je eens wilde kijken.

terwijl je met veel van de illegale iptv aanbieders 30 euro PER JAAR geeft, en je dan dat ene ding dat je eens een keer wil kijken wél hebt.

de oplossing van de media & de overheid is altijd 'laten we alles beboeten en bestraffen', maar nergens is de oplossing 'laten we een uniform platform maken waarop al de content beschikbaar is aan een betaalbare prijs'

ik vergelijk het weleens met sluikstorten: het is niet omdat je die boetes hoger gaat maken, of zelfs meer controleren, dat het minder zal voorvallen.... het zal enkel verhuizen naar moeilijker op te sporen plaatsen, waar het resultaat nog erger zal worden.
terwijl je het sluikstorten kan verminderen door eenvoudigere en goedkopere manieren voor het storten te voorzien, ipv dat duurder te maken (wat vrij actueel is gezien de meeste afvalbedrijven de prijzen ook weer omhoog doen dit jaar)
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Splitter schreef: 1 week geleden de ironie wil dat syfy nu wel beschikbaar is
Via welke service? Ik heb daar een tijdje geleden naar gekeken en niets gevonden. Veel van de contant komt wel af en toe op (de basis) prime voorbij.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

"NBC Universal stopte op 1 juli 2016 met de distributie van de zender via alle Nederlandse en Vlaamse tv-aanbieders."

euh, my mistake..... is blijkbaar al 10j weer niet meer beschikbaar in belgie (goddamn, ik word oud)
dus, moest er weer iets op syfy zijn dat de moeite is (doubt it), en niet op 1 van de streamingdiensten, dan kan je het in belgie dus opnieuw gewoon niet legaal kijken....
froggy1
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Ik kijk alleen naar CNN, de rest van de zenders heb ik niet nodig. Nu gaat het nog via de kabel van TN (compacte signaal) omdat ze het bij mij nooit hebben afgesloten. Ik heb ze in het verleden 4 keer gebeld om te vragen om het signaal stop te zetten, en elke keer werd mij belooft dat ze het gaan doen en 10 jaar verder heb ik nog altijd ontvangst. Ik heb dan na 4 keer proberen opgegeven.

Als de kabel ooit wegvalt, dan ga ik overstappen naar IPTV voor CNN. Heb het nu al in mijn Jellyfin server staan maar soms verandert de URL van die post en moet ik gaan zoeken naar een andere die werkt...
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

@froggy1 cnn zit gratis op satteliet ook, heb er tijdens de jaarovergang nog naar gekeken hier
ik breng de sattelietstream binnen van een enigma2 decodertje aan een schoteltje op het terras, via een wifi bridge door de muur en zo naar de computer in vlc
kan vrij goedkoop
de url voor jellyfin van de enigma blijft dan ook dezelfde mocht je jellyfin gebruiken en niet vlc
25 fps 720x576 stereo 48000 192
froggy1
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Probleem is, ik woon in een woonbloktoren en kan nergens een schotel hangen. Anders had ik het allang gedaan :)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 112 keer
Provider
Te Koop forum

thomasdb schreef: 6 dagen geleden 25 fps 720x576 stereo 48000 192
Op 28.2°E heb je hem FTA in HD. Ziet er een stuk beter uit dan de SD-versie.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 55 keer

Het straffe van illegale IPTV:

De kwaliteit is 100 keer beter dan op de telenet bakjes voor de Vlaamse kanalen…..
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 112 keer
Provider
Te Koop forum

Maar wat is hun bron dan? Ze moeten het toch ook ergens uit 2de hand halen en kunnen geen betere kwaliteit leveren dan wat hen zelf ter beschikking komt?
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1237 keer
Recent bedankt: 6 keer

Niet onlogisch, want door het duopolie vliegen de gebraden kippen Telenet zo in de mond, terwijl bij illegale IPTV ze meoten strijden voor klanten.
Wat de bron is die hen die superieure beeldkwaliteit levert, weet ik niet.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 752 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bwah, het lijkt wel dat de laatste tijd de gebraden kippen eerder uit hun mond vliegen :)

Berichten als deze dienen enkel om mensen bang te maken. De laatste keer dat in checkte had men cellen tekort, niet teveel. Er zijn wel andere prioriteiten dan mensen die eens een film downloaden.

Dat van die kwaliteit is inderdaad wel een punt want ons wordt altijd voorgehouden dat die hogere kwaliteit te duur zou zijn maar piraten kunnen dat dus wel betalen?

De meeste mensen willen wel betalen voor degelijke kwaliteit en aanbod maar uiteraard zonder uitgemolken te worden. Ze maken die piraten zelf interessant. Maar het is allemaal de schuld van de Netflixen :roll:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”