M'n vrouw is recent zelfstandige geworden dus wilde ik eens informeren om haar professioneel mobiel abonnement (mobile child) en ons internet (zen fiber) (dat nog op ons particulier account stond) op haar zaak te zetten.
Telefonisch ( 9/12/25) wist men mij te vertellen dat er zeer interessante aanbiedingen waren en dat ik dan deze formule kon nemen
Giga fiber - 65€/m - met 18€ korting per maand gedurende een jaar => 47€/m
mobile medium - 22€/m - met 5€/m Multi productvoordeel + 10€ korting per maand gedurende 6 maanden => 7€/m
Totaal => 54€ de eerste 6 maanden, dan 64€ maand 7 tem maand 12, en daarna 82€
Dit komt ook perfect overeen met wat er op hun website staat.
Ze zei wel dat ze dat niet zelf in orde kon brengen maar dat dit via de whatsappbot of via takeover formulier moest. (telefoontje duurde ongeveer 15 minuten)
Eerst heb ik een poging gedaan via de whatsappbot die me alles heeft gevraagd (45 minuten)
Maandag kreeg ik dan een telefoon waar men mij wist te vertellen dat het via de whatsappbot niet ging lukken en ik toch het takeoverformulier moest invullen (10 minuten)
Takeoverformulier ingestuurd op 12/12/25 waarin ik aangaf haar mobiel abo en ons internet te willen overzetten. (15 minuten)
Vandaag 18/12/25 kreeg ik een mail waar stond dat alles succesvol was afgerond, waarop ik dan even in haar nieuwe klantenzone ging kijken, en wat zie ik daar ? Enkel haar mobiele abo is overgezet en het was nog steeds een mobile child, terwijl ik had aangegeven dat het een mobile medium moest worden.
18/12/25 Telefoon naar orange (5432) waar men mij vertelde dat ze niet konden helpen omdat het takeoverformulier niet correct was ingevuld (ik heb via mail bevestiging dat het wel degelijk correct is ingevuld) - (15minuten)
18/12/25 gebeld naar 5000 waar ze dan haar mobile child plots wel konden omzetten naar mobile medium maar van het internet konden ze niets vinden en ik moest het takeover formulier opnieuw invullen (10 minuten)
18/12/25 teruggebeld naar 5432 om verder te informeren naar het internet - eerste maal iemand aan de lijn die ik gewoonweg niet verstond !! (is nederlands spreken nog een vereiste ?) dan een dame aan de lijn die plots wel zag dat ons internet nog in overgang zat maar dat we zouden verwittigd worden als dat in orde was en dat er dan een modem switch moest gebeuren (waarom dan de mail dat de overdracht volledig klaar was?)
Ik vroeg haar nog terloops dat het zeker geen probleem zou zijn aangezien er in mijn vrouw haar my-orange stond dat haar abonnement 22€/maand was terwijl dit met Multi productvoordeel en de korting slechts 7€ was, waarop ze me doodleuk vertelde dat al die mooie kortingen (ook die op het internet abonnement) die de persoon in het eerste telefoongesprek beloofd had - en waarop ik de keuze om over te stappen had gebaseerd - , niet zouden gelden omdat ze geen nieuwe klant is !!!!!!
Dus 17€ voor het mobiele abo en 65€ voor het internet ! dat is een verschil van 28€ per maand !!!
Dan heb ik een beetje nors gereageerd en gevraagd of hier dan niets kon worden aan gedaan gezien de situatie, maar er was niets mogelijk (er is blijkbaar niemand meer die nog echt iets voor elkaar krijgt behalve dan formulieren verwerken).
Dan heb ik haar gevraagd om de overname dan maar gewoon ongedaan te maken omdat ik niet akkoord ben met deze voorwaarden, en dan kreeg ik te horen dat ik dan een nieuw takeover request zal moeten doen
Dus 2u20 verder en een hele hoop frustratie schrijf ik deze post.. Wat jammer allemaal denk ik dan