Proximus lanceert Wi-fi 7 triband
-
Luc Watrin
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 127 keer
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wel enkel voor de duurste/snelste abo's bij Proximus.
Na de pilootfase in november zullen Ultra Fiber-klanten, vanaf eind december 2025 progressief als eersten kunnen gebruikmaken van de Wi‑Fi 7 tri-band technologie. Bestaande Ultra Fiber-klanten, in de loop van de eerste maanden van 2026 worden uitgenodigd om te upgraden naar een Internet Box + Wi‑Fi 7 van de nieuwste generatie, zodat ook zij kunnen profiteren van de verbeterde prestaties van Wi‑Fi 7 tri-band. De uitrol naar Giga Fiber-klanten is voorzien voor de tweede helft van 2026.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.9
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.1.2
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.9
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.1.2
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 622 keer
- Recent bedankt: 3 keer
ik denk dat ik exact 1 toestel in huis heb dat wifi 7 kan ondersteunen.... gaan we niet wat snel, en is de snelheid van wifi 7 niet totaal overbodig voor 99% van de thuiszaken, waar je een internetconnectie van laat ons zeggen het max van 8,5gbps hebt? (wat wifi 6 in principe aankan)
die extra band zal op zich wel handig zijn het eerste jaar omdat die nog niet zo verzadigd is, maar daarna krijg je gewoon opnieuw de "alle buren rondom zitten op dezelfde frequentie dus het bolt niet" en "ik haal mijn max snelheid niet in downloads" omdat de internetlijn trager is.
i mean, wifi 7 heeft 23gbps in theorie, who the f gaat dat op een thuislijn nodig hebben (en als je dat op een thuislijn nodig hebt, dan trek je toch liever utp?)
het zou me sterk lijken als er een gsm zoveel nodig zou hebben (tenzij die mss ineens een deel van een botnet is ofcourse)
die extra band zal op zich wel handig zijn het eerste jaar omdat die nog niet zo verzadigd is, maar daarna krijg je gewoon opnieuw de "alle buren rondom zitten op dezelfde frequentie dus het bolt niet" en "ik haal mijn max snelheid niet in downloads" omdat de internetlijn trager is.
i mean, wifi 7 heeft 23gbps in theorie, who the f gaat dat op een thuislijn nodig hebben (en als je dat op een thuislijn nodig hebt, dan trek je toch liever utp?)
het zou me sterk lijken als er een gsm zoveel nodig zou hebben (tenzij die mss ineens een deel van een botnet is ofcourse)
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 637 keer
- Bedankt: 749 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Tja, dat zeiden we van veel zaken die we nu wel gebruiken. Toekomstig gebruik oa met AI-toepassingen kunnen bijdragen aan de vraag. Ik zie nu bvb veel bewerkingen in de cloud gebeuren waarbij grote afbeeldingen heen en weer gestuurd worden.
Ik denk ook dat het vooral het gebruik van wifi tnv utp (den draad) zal beïnvloeden. Of je nu tegen snelheidsmax x zit of niet kan weinigen boeien, wel dat alles vlot bolt, ook draadloos. Nu opteer ik ook nog altijd voor den draad omdat het gewoon sneller is en vooral betrouwbaarder.
Soit, het is een verbetering en de omschakeling zal sowieso wat tijd in beslag nemen. We klagen over de trage uitrol van fiber maar hier springt PX toch op de kar van vernieuwing en dat is positief.
Ik denk ook dat het vooral het gebruik van wifi tnv utp (den draad) zal beïnvloeden. Of je nu tegen snelheidsmax x zit of niet kan weinigen boeien, wel dat alles vlot bolt, ook draadloos. Nu opteer ik ook nog altijd voor den draad omdat het gewoon sneller is en vooral betrouwbaarder.
Soit, het is een verbetering en de omschakeling zal sowieso wat tijd in beslag nemen. We klagen over de trage uitrol van fiber maar hier springt PX toch op de kar van vernieuwing en dat is positief.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.