Vandaag kreeg ik deze mail:
en dan zekerImportant Information Regarding Your Personal Data
Hello,
We would like to inform you that we have recently detected an incident that resulted in limited unauthorised access to certain data on part of our systems. As soon as it was detected, our teams resolved the issue.
Our investigations confirmed that only contact information may be involved: name, surname, postal address, email address, and phone number.
Please be assured that no banking data, passwords, or other sensitive information are affected.
At this stage, we have not observed any fraudulent use of this information.
As a precaution, we recommend adopting a few useful practices:
- Stay alert to emails, SMS, or calls requesting personal information or prompting you to click on a link and always verify the sender’s identity if in doubt.
- Use strong, unique passwords for each of your accounts and enable two-factor authentication (MFA) whenever available.
- Ignore any message requesting payment: Colis Privé will never ask you to pay.
Protecting your personal data is our top priority.
For any questions, our team is available at: [email protected].
Thank you for your trust.
The Colis Privé Team
"Protecting your personal data is our top priority."
want ze hebben ALLE data gelekt die zo'n bedrijf nodig heeft, om een pakje te kunnen afleveren.
Dit is geen leuk bedrijf als koerier, want ze hebben al met pakjes gegooid alsof het een frisbee was (staat op onze camera), en helaas kiest Amazon.com.be zelf om samen te werken met dit bedrijf. Als ik kon bijbetalen om de garantie te krijgen dat het via BPOST verloopt: direct.
Blijkbaar kan je ook een schadevergoeding eisen op basis van angst en stress:
https://www.ictrechtswijzer.be/kan-ik-e ... n-datalek/#


