Pagina 1 van 1
SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 21 nov 2025, 08:17
door metoyou
Sinds de lancering van het abonnement oktober 2025, 30GB voor 7 euro, is er een regel van toepassing voor smsen bij nieuwe abonnementen.
Als er een verschil is van meer dan 300 smsen zit tussen het versturen en ontvangen, moet je de extra smsen betalen.
Ik kreeg de bevestiging dat dit niet van toepassing was op mijn abonnement.
Nu ontving ik deze week volgende mail :
---------------------------------------------------------------------------
Dag .....
We zagen dat je in september veel meer sms’en hebt verstuurd dan ontvangen. Volgens onze voorwaarden is het verschil tussen verzonden en ontvangen sms’en gedekt tot 300.
We hebben toen geen kosten aangerekend, maar houd er rekening mee dat we deze regel vanaf december wel zullen toepassen. Voor elke sms boven deze limiet zal een kost van € 0,07 worden aangerekend.
Je hoeft nu niets te doen. We willen je enkel goed informeren over onze tarieven.
Heb je vragen of hulp nodig? Stuur een e-mail naar
[email protected] of bel ons op 02 870 41 41.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat is dit nu weer
@DIGI Belgium ?
Nog mensen die klant zijn sinds de start van
@DIGI Belgium die deze mail ook ontvangen hebben ?
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 21 nov 2025, 09:52
door THeoMj
Het is niet omdat sms-bericht gratis dat het woord per woord moet verstuurd worden.
Alles in een sms en probleem is er niet.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 21 nov 2025, 10:42
door nerph
Voor zover ik begrepen heb stond dit altijd, vanaf het begin dus, in de voorwaarden.
Zie
viewtopic.php?p=1040571#p1040571 waar zorka de oude en nieuwe voorwaarden toont.
Trouwens, de nieuwe regel is dat als je meer smsen verstuurt dan ontvangt, dat je het verschil in smsen moet betalen. bv. 50 verstuurt en 20 ontvangt, dan moet je 30 sms betalen.
Dus uiteindelijk is het wel mooi van DIGI dat ze je niks hebben aangerekend...
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 21 nov 2025, 11:42
door Fallschirmjaeger
THeoMj schreef: 1 maand geleden
Het is niet omdat sms-bericht gratis dat het woord per woord moet verstuurd worden.
Alles in een sms en probleem is er niet.
Een sms is 160 tekens (70 als je een speciaal karakter zoals een umlaut gebruikt). Zodra je dat overschrijdt, wordt uw 1 bericht sowieso automatisch opgesplitst in meerdere SMS.
Onderstaand fictief kort bericht is dus effectief 3 sms'en die verzonden worden.
Hallo, met fictieve naam hier.
Wil efkes laten weten dat we goed zijn aangekomen in Oostenrijk en vandaag al eens gaan skieën. Onze kleine is heel enthousiast en we zullen nog wel wat foto's sturen.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 21 nov 2025, 11:45
door devilkin
Communicatie is iets waar ze echt wel een tandje moeten bijsteken. Verwarring alom, en het is niet de eerste keer.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 21 nov 2025, 13:30
door michaelbelgium
metoyou schreef: 1 maand geleden
Nog mensen die klant zijn sinds de start van @DIGI Belgium die deze mail ook ontvangen hebben ?
Nee, ik weet van niets.
Wou checken op digi site maar is down of zo? Kan niet inloggen momenteel (login cirkel blijft draaien)
Last time i checked stond er in m'n producten dat het unlimited sms en calls zijn
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 21 nov 2025, 20:34
door Nordic
Hier ook klant van bij de launch, geen melding gehad.
Ik keek even op hun site en daar staat sms nog onbeperkt en bij de verbruikcirkel heb ik enkel ene voor data en bellen. En net gecontroleerd, in deze periode effectief sms'en verstuurd ook.
Bij mijn producten staat het volgende:
Mobile 15 GB + 5 GB
20 GB inbegrepen
Onbeperkt bellen en sms’en
Nog meer data nodig? Per extra GB betaal je € 0,60. Spotgoedkoop
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 21 nov 2025, 20:37
door nerph
Zoals ik al eerder zei, volgens mij is die voorwaarde van als je meer dan 300 verstuurt tegenover ontvangt, dat ze dan beginnen aanrekenen, al van in het begin. Waarschijnlijk mogen ze dat "onbeperkt" noemen, gelijk dat ISP's 3TB download en upload "onbeperkt" mogen noemen.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 27 nov 2025, 17:47
door Pluk
Bij mij zelfde als bij Nordic. Cirkel van sms is niet te zien. Mijn producten ook idem als bij Nordic.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 28 nov 2025, 11:04
door R2D2
Wat is de logica van die balans-regel? Dus iemand die 1500 sms’en verzendt en ontvangt betaalt niets en wie er maar 400 zendt maar geen ontvangt, die betaalt wel.
Vreemd.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 28 nov 2025, 11:24
door ben144
Als je een sms ontvangt via een andere provider dan krijgt digi daar geld voor.
SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 28 nov 2025, 12:29
door mgo72
R2D2 schreef:Wat is de logica van die balans-regel? Dus iemand die 1500 sms’en verzendt en ontvangt betaalt niets en wie er maar 400 zendt maar geen ontvangt, die betaalt wel.
Vreemd.
Zorgen dat je hun dienst niet gebruikt om te sms-spammen.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 29 nov 2025, 08:04
door Pluk
Pluk schreef: 3 weken geleden
Bij mij zelfde als bij Nordic. Cirkel van sms is niet te zien. Mijn producten ook idem als bij Nordic.
Update, verbruik cirkel bijgekomen.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 29 nov 2025, 11:05
door R2D2
ben144 schreef: 3 weken geleden
Als je een sms ontvangt via een andere provider dan krijgt digi daar geld voor.
Is dat zo?
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 29 nov 2025, 11:07
door Kun
Waarom is DIGI Belgium zo raar? Alle andere DIGI's (Roemenië, Spanje,...) krijgen onbeperkt sms'en bij letterlijk elke abonnement, zelfs bij mobiele abonnementen van €2.
Hetzelfde voor prepaid, roaming is bij de anderen wel beschikbaar, maar niet bij DIGI Belgium.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 04 dec 2025, 10:27
door DarkV
Misschien moeten providers in andere landen elkaar onderling niet betalen voor het afleveren van een SMS... wat in Belgie wel het geval is.
Re: SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
Geplaatst: 08 dec 2025, 04:44
door metoyou
Pluk schreef: 3 weken geleden
Pluk schreef: 3 weken geleden
Bij mij zelfde als bij Nordic. Cirkel van sms is niet te zien. Mijn producten ook idem als bij Nordic.
Update, verbruik cirkel bijgekomen.
Bij mij is die verbruik cirkel voor smsen naar andere netwerken ook zichtbaar.
Zowel via mail als telefoon krijg ik te horen dat deze regel niet van toepassing is voor klanten die sinds de start klant zijn.
Doch blijft de sms cirkel aanwezig in mijn profiel op de website, voor smsen naar andere netwerken.
De medewerker zou dit doorgeven aan een dienst om dit aan te passen ..... ??
Toen ik de medewerker via de telefoon confronteerde met de mail die ik ontvangen heb, zie 1e bericht, viel deze uit de lucht ??
Hij blijft erbij dat de sms regel niet van toepassing is voor de klanten van bij de opstart ??!!
Onduidelijkheid troef, want bij mijn profiel staat :
20 GB inbegrepen, onbeperkt bellen en smsen.