Sinds de lancering van het abonnement oktober 2025, 30GB voor 7 euro, is er een regel van toepassing voor smsen bij nieuwe abonnementen.
Als er een verschil is van meer dan 300 smsen zit tussen het versturen en ontvangen, moet je de extra smsen betalen.
Ik kreeg de bevestiging dat dit niet van toepassing was op mijn abonnement.
Nu ontving ik deze week volgende mail :
---------------------------------------------------------------------------
Dag .....
We zagen dat je in september veel meer sms’en hebt verstuurd dan ontvangen. Volgens onze voorwaarden is het verschil tussen verzonden en ontvangen sms’en gedekt tot 300.
We hebben toen geen kosten aangerekend, maar houd er rekening mee dat we deze regel vanaf december wel zullen toepassen. Voor elke sms boven deze limiet zal een kost van € 0,07 worden aangerekend.
Je hoeft nu niets te doen. We willen je enkel goed informeren over onze tarieven.
Heb je vragen of hulp nodig? Stuur een e-mail naar [email protected] of bel ons op 02 870 41 41.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat is dit nu weer @DIGI Belgium ?
Nog mensen die klant zijn sinds de start van @DIGI Belgium die deze mail ook ontvangen hebben ?
SMS regel niet van toepassing voor klanten sinds start, nu plots wel.
- nerph
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 43 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Voor zover ik begrepen heb stond dit altijd, vanaf het begin dus, in de voorwaarden.
Zie viewtopic.php?p=1040571#p1040571 waar zorka de oude en nieuwe voorwaarden toont.
Trouwens, de nieuwe regel is dat als je meer smsen verstuurt dan ontvangt, dat je het verschil in smsen moet betalen. bv. 50 verstuurt en 20 ontvangt, dan moet je 30 sms betalen.
Dus uiteindelijk is het wel mooi van DIGI dat ze je niks hebben aangerekend...
Zie viewtopic.php?p=1040571#p1040571 waar zorka de oude en nieuwe voorwaarden toont.
Trouwens, de nieuwe regel is dat als je meer smsen verstuurt dan ontvangt, dat je het verschil in smsen moet betalen. bv. 50 verstuurt en 20 ontvangt, dan moet je 30 sms betalen.
Dus uiteindelijk is het wel mooi van DIGI dat ze je niks hebben aangerekend...