2 pc's delen, hoe doe je dat

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
clau

Hallo,
Ik heb via een router (netgear) 2 pc's die ik zou willen delen. Dit lukt niet. Kan iemand mij hierover een duidelijke (stap voor stap) uitleg over geven ? Ik zie staan als ik rechts klik op de C : delen en beveiliging maar ik geraak niet verder. De 2 pc's nemen geen contact met elkaar.
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

De 2pc's vinden elkaar waarschijnlijk niet omdat beide pc's eerst tot dezelfde werkgroep moeten behoren -> Kijk bij configuratiescherm, daarna systeem, dan netwerkindentificatie, hier maak je dat beide pc's tot dezelfde werkgroep behoren...
Kijk ook als TCP/IP geïnstalleerd is op uw pc !
Daarna kun je zoals je zei, je harde schijven delen en toegankelijk maken voor de andere pc door ze te delen...
Probeer eerst dat even, zodat beide pc elkaar vinden, daarna kunnen we de internetsharing uitwerken... :wink:
Indien problemen post je maar !
BTW: welk os heb je ??
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Kijk eerst eens of beide pc's een ip-adres krijgen van de router. Dat kan door het commando 'ipconfig' op windows NT4, 2000, XP of 'winipcfg' op windows 95,98,ME .

(in een dos-box, welteverstaan).

Die ip-adressen bestaan uit 4 delen van 1-3 cijfers. De eerste 3 delen zouden hetzelfde moeten zijn, de laatste 3 verschillende, bijvoorbeeld 192.168.0.112 en 192.168.0.88 .

Als dat het geval is kan je eens beide pc's te pingen door mekaars ip-adres te pingen, bvb 'ping 192.168.0.112' op de andere pc. Als je daar package loss hebt, kunnen beide pc's mekaar inderdaad niet vinden, ongeacht de werkgroep ze zich in bevinden (werkgroepen maken overigens enkel problemen onder windows 95,98 en ME).

Ik ken je router niet, maar die zou ook een ip-adres moeten aannemen, bvb 192.168.0.1 . Kan je die bereiken vanop BEIDE pc's? (via ping-opdrachten).

Greetz,

--meon
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”