Raadpleging archief .pst bestanden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Tazmanian79
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Voor mijn vennootschap heb ik Google Workspace in combinatie met Outlook (G-sync) sinds 2011.
Na 1 jaar worden de mails naar het archief .PST bestand geplaatst. Een .PST bestand mag maximaal 50Gb groot zijn.
Ondertussen ben ik 3 archief.pst bestanden waarbij er twee de 50Gb hebben bereikt.

Dat is ondertussen 100 Gb dat op mijn (en ook van andere gebruikers) op mijn/hun PC staat.
Ik heb bijna geen ruimte meer vrij op mijn PC en zou deze mails op mijn NAS (DS415+) willen plaatsen.

Maar .pst bestanden hebben geen ondersteuning om geopend te worden via een netwerklocatie.
Kans op corrupt worden.

Dus ik zoek naar een andere oplossing.

Ik heb Synology MailPlus Server geinstalleerd. Het is niet de bedoeling om dus mails te gaan ontvangen of versturen, maar louter een omgeving te hebben waar ik de oude mails nog steeds kan raadplegen en opzoeken. Ik heb meermaals geprobeerd om een pst bestand te importeren op de MailPlus server ... maar na +- 1h krijg ik een foutmelding dat de connectie is verloren.

Andere optie is verbinden via IMAP en dan alle mappen kopieren naar MailPlus server. Maar dat is ook tijdrovend en dan wordt er ook weer - al dan niet tijdelijk - een groot bestand op de PC geplaatst.

Maar misschien zijn er nog andere betere opties die voor handen liggen?
Wie kan mij helpen?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”