Limieten dalen in Nederland

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Afbeelding

De belangenvereniging voor gebruikers van kabelinternet, COAX, is een petitie gestart tegen de downloadlimieten die worden gehanteerd door UPC/Chello. Volgens de vereniging is Chello, om de meerdere snelheidsverhogingen de afgelopen anderhalf jaar mogelijk te maken, geruisloos steeds strengere datalimieten toe gaan passen.

Bron: Tweakers
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Doet me denken aan een artikel in PC Active (nederlands computermagazine) dat volledig gewijd was aan de limieten in Nederland. Ik ken de conclusies niet meer van buiten, zou het nog eens moeten opzoeken.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Hoewel het aantal 'misbruikers' in Nederland goed verdeeld is over de providers (veel beter dan in Belgie waar ze zich concentreren rond isp's die de hoogste datalimieten geven) loopt het, met toename van de snelheid, nu toch ook uit de hand.
Maar met 80GB voor een ChelloPlus 80Eu, 1MbUP, 8MbDwn) lijkt me goed te leven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Wat wel gek is dat men daar 'Doe-Het-Zelf' installaties heeft voor kabel ook. Ik kan me inbeelden dat dit TN heel wat geld kan besparen door niet langer naar iedereen een technieker te sturen (alhoewel, voor sommige mensen zou het nog altijd rocket-sience zijn om het zelf aan te sluiten).
KK
Elite Poster
Elite Poster

De topic van deze thread is wel een beetje misleidend vind ik. Die doet uitschijnen alsof het een algemene trend is in Nederland dat de limieten dalen, terwijl het in feite maar over 1 enkele provider gaat.

De leechers laten dus gewoon Chello links liggen 8)
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 15 keer

Ja de titel is idd nogal misleidend ...
En als één van de weinige ISP in NL die datalimieten geeft vind ik het wel héél ruim hoor ... 10GB voor LIGHT , 40GB voor de gewonen abo's en 80GB voor de PLUS abo's :eek: :eek: ... ik heb Telenet Expressnet + en heb slechts 15GB !!! Ik wil niet weer de discussie ontketenen dat het in NL beter en ongelimiteerd is, maar er is toch nog verdomd veel ruimte voor verbetering in Belgiqueske :wink:
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Wat wel gek is dat men daar 'Doe-Het-Zelf' installaties heeft voor kabel ook. Ik kan me inbeelden dat dit TN heel wat geld kan besparen door niet langer naar iedereen een technieker te sturen (alhoewel, voor sommige mensen zou het nog altijd rocket-sience zijn om het zelf aan te sluiten).
er is hier bij telenet wel mee getest geweest, maar dit bleek niet goed te werken. op iedere kabel zit een filter die signalen van uw tv naar het net tegen houdt. deze moet verwijderd worden. ook als je tv zeer veel stoort en de filter is verwijderd (en je hebt de versterker op de verkeerde plaats gezet in uw kabelnetwerk) kun je uw verbinding verliezen en uw hele straat beginnen storen. dit is zeer moeilijk op te sporen dus...

Greetz
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

21 Februari 2005

Vanaf vandaag biedt XS4ALL onbeperkt dataverkeer voor abonnees met een ADSL Start, Lite, Basic of Fast abonnement. XS4ALL schaft de datalimiet af bij het ADSL Start abonnement en ook de Fair Use Policy voor de ADSL Lite, Basic en Fast abonnementen behoort tot het verleden. XS4ALL onderzoekt de
mogelijkheden om ook de datalimiet bij Power ADSL zo snel mogelijk te kunnen afschaffen. Hiervoor is XS4ALL nog in gesprek met BBned.

XS4ALL vindt datalimieten niet meer van deze tijd. De ADSL verbindingen worden steeds sneller en XS4ALL wil al haar abonnees de ruimte geven om optimaal gebruik te maken van hun ADSL abonnement. De voormalige Fair Use Policy betekende in de praktijk doorgaans al 'onbeperkt dataverkeer'. XS4ALL vindt het niet nodig om nog langer een Fair Use Policy te hanteren.

Volgen de providers in België????????? :???: :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

barco schreef:Volgen de providers in België????????? :???: :???:
Probleem is dat de klanten niet volgen... er zijn reeds providers in Belgie met unlimited, maar de klanten blijven braafjes bij BGC en TN zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”